Komentáře a recenze 108

10
9/10 Nejlepší marvelovka ve všech ohledech,ač se spíše jedná o politický thriller než o klasickou komiksovku.
Foltest
Foltest
1 304 bodů
6
Rozhodně jedna z nejlepších marvelovek. Cením si jí hlavně pro její akci, protože ta je opravdu skvostná. Konečně Marvel odstranil přebytečné barvičky, výbuchy a CGI a nechal jen syrovou akci, která obsahuje vynikající bojové choreografie (především mezi Kapitánem a Zimním vojákem byly střety opravdu bravurní, stějně tak jako bitka ve výtahu). Příběh v rámci možností Marvelu dává smysl. Po divákovi se vyžaduje, aby alespoň trochu při sledování přemýšlel. Docela mě mrzí ohraný trik se zástavou srde. Jde o velký marvelácký nešvar, ale když někdo zemře, tak je prostě mrtvý. Neobživuje. No, třeba k tomu Marvel někdy dospěje. Mezi Black Widow a Kapitánem je povedená dynamika, jež můžu pouze chválit. Záporáci mají nějaký cíl a za tím si jdou. Také to nejsou žádní vesmírní nadlidé, ale jen osoby s jasně nadefinovanými schopnostmi, což se mi líbí. Část, kdy byl divák v nejistotě po odhalení, že loď nechal unést Fury, patří k nejlepším z celého filmu. Divák neví, proč lidé dělají to, co dělají a scénáristé ho tak nutí namáhat mozek a zaplést se do příběhu, což je vždycky dobře. Vnitřní pochody Kapitána Ameriky na začátku filmu, kdy pořádně neví, jaký je jeho smysl v dnešním světě, snímku přidávají potřebnou hloubku, i když by možná mohly být rozpracované krapet lépe. Závěr, kdy je SHIELD zrušen a každý se vydává svou vlastní cestou je uspokojivý. Především se mi líbí jakési uzavření Kapitánova hledání smyslu života. Tedy že se vydá najít svého ztraceného parťáka. Captain America: Návrat prvního Avengera je, i přes stupidní překlad názvu, dobrý film, jenž stojí za zhlédnutí.
jvempire
jvempire
1 208 bodů
8.5
Velmi povedené pokračování prvního dílu a Avengers. Inspiruje se, ale nekopíruje komiksovou předlohu. Je příjemné, že i vedlejší postavy dostanou více prostoru. Film je mnohem "větší" než první díl ale drží se více při zemi než Avengers. Místy příliž zmatečná kamera.
mattesak
1 205 bodů
2
Sorry, ale postava kapitána mi prostě nedává smysl. Týpek, co obehraje všechny svým pestrobarevným štítem a nedělá si nic ani z přímé konfrontace s minigunem, přičemž si chrání jen cca 60% těla, je prostě už za hranou toho, co dokážu ve sci-fi, který se tváří ukrutně vážně, tolerovat. Nebýt týhle figurky, která má asi představovat spíše symbol Ameriky, mohlo by se jednat o docela zajímavý béčko. Tohle ale fakt ne. Ještě jednou sorry.
kendzi
kendzi
1 095 bodů
8.5
Zajímavý průběh a ještě překvapivější konec.
davsuch
davsuch
1 057 bodů
6.5
Musím říct, že tento film se mi líbil daleko víc než Captain America První Avenger a to hlavně příběhem, který má více sdělení než jen klasický příběh o padouchovi a hrdinech. Vše ostatní je standardní výkon, který nepřináší nic nového.
  • hlubší pointa na téma sledování lidí, kontrole nad světem
  • kromě pointy nic inovativního
  • zbytečné silácké scény hlavního hrdiny
  • už se z toho stává trochu sci-fi
michaela159
michaela159
1 045 bodů
10
Nejlepší film od Marvelu vůbec, Veliká zábava, bez chybičky! :)
Rapaport
Rapaport
1 016 bodů
9.5
Perfektní. Jedna z nejlepších Marvelovek. Film se mi moc líbil a hltal jsem celé film.
Ciiiri
Ciiiri
949 bodů
8.5
Velmi povedený film, neočekávané zvraty i když některé i očekávané, ale vzhledem k akčnosti filmu, ani o některých věcech nestihnete přemýšlet. Jestli máte rádi souboje, máte se na co těšit. Tento film je více podobný typu Avengers, je zde více "vedlejších" rolí, které si rozhodně zahrají. Nemohu řící zda je lepší nebo horší než předchozí díl. Na jednu stranu je úplně jiný, na druhou má stejné kouzlo jako první díl, jen jinak.
Veronika Rada
Veronika Rada
924 bodů