Godzilla

67%

Komentáře a recenze 95

Bordoshut
1 647 bodů
4
5/10 – První Godzilla by byla strašná, kdyby nebyla první. Jako snímek, který nás tak nějak uvedl do tohoto světa, musím ocenit nápad, premisu i zajímavý origin Gojiry. Postavy ve filmu také fungují dobře, co nefunguje je opět CGI. Nezlobte se na mě, ale stav zobrazených digitálních triků je na rok 2014 vážně otřesný. Jurský park z 1993 vypadal líp. Většina kaidžu pšíšerek vypadá jako dinosauří hračky z plastové hmoty, nevhodné pro děti do 3 let. Celé je to strašně natahované a překombinované, i když v tomto ohledu první Godzillu Král monster teda jednoznačně trumfl. Ve zkratce jde říct, že celý příběh a budované napětí jde do kytek ve chvíli, kdy umře Heisenberg. Řekl bych vám k tomu něco víc, ale bohužel už jsem většinu toho, co následovalo, za ty 3 dny od zhlédnutí zapomněl. Dobře si ale pamatuji, jaký opruz byl to sledovat. Následovala totiž dobrá hodina a půl nekončícího chaosu, vřavy a křiku. Veškerá akce přitom spočívala v tom, že lidé ostřelovali monstra a ta se vždycky po zasažení znepokojeně ohnala, jako by je bodl nějaký neposedný komár. Kolikrát by je museli neúspěšně střelit, aby konečně pochopili, že to nemá smysl? Vlastně je to docela roztomilý. Jsou jako čeští hokejisti, když nastřelují mantinel a doufají, že jednou to do té brány konečně padne. Tolik lidí na scénáři, a přesto je to tak neskonale debilní. Hands down. Funfikce: "Generále, právě jsme trefili Godzillu po šest tisíc tři sta padesáté osmé." – "Zásah potopená?" – "Bohužel ne." – "Tak na co čekáte, vy hlavo skopová? Pokračujte v nastřelování." – "Ale generále, nemyslíte si, že..." – "Už jsem řekl, Taylor-Johnsone!" – "Rozkaz, pane Edwardsi."
Nevka
Nevka
1 503 bodů
6
Ze začátku jsem myslel, že to vypnu, nicméně jsem to přečkal, a ve výsledku to nebylo tak špatné. Johnson a Olsenová byli sympatičtí. To, co říkám o nich se však vůbec neshoduje s Muty. Jejich zpracování se mi vůbec nelíbilo - nevím, jestli takhle vypadali v některém z bývalých dílů, či tam vůbec byli - ale tady se mi prostě nelíbili. Hlavně to bylo dáno jejich předlouhými nohami, které z nich dělali přerostlé kudlanky. Godzilla se mi líbila moc, ale snesla by více prostoru.
Azrael93
Azrael93
1 476 bodů
6
Budu stručný. Klady: Skvělé CGI, poměrně dobře vystavěný příběh, soundtrack. Zápory: Většina filmu a také veškeré souboje se odehrávají ve tmě, mlze a kouři, takže já osobně si z nich neužil vlastně vůbec nic. Dále výběr herců i herecké výkony samotné, žádný herec mě nezaujal, všechno to byl nevýrazný průměr až podprůměr. Jediný, kdo snese trochu přísnější měřítko je Ken Watanabe. Zkrátka, proti výbornému Kongovi je Godzilla slabý odvar.
wiecej
1 452 bodů
7.5
Pro mě osobně mnohem povedenejsi než remake z roku 1998. Příběh mi přišel mnohem zajímavější. Neni to totiž klasický boj lidi a přírody. Japonský originál jsem neviděl, ale pochybuji, že by v tomto případě remake překonal originál. Už se těším na King Kong versus Godzilla.
Jiřík54
Jiřík54
1 452 bodů
5.5
Naprosté zklamání nad něčím, co se tváří strašně vážně a nedokáže si udělat ani trochu legrace, což Emerichova Godzilla dokázala. I herecké obsazení je takové nijaké. Tam kde bylo radost pozorovat Jeana Rena či Matthewa Brodericka či Hanka Azariu, tak dnes nic není. Aaron Taylor -Johnson v hlavní roli je jen nabušenej voják bez zvláštního hereckého umu. A ta přidaná monstra ke Godzille, hrůza hrozná, zmršenej film.
Meky
Meky
1 419 bodů
4
Nebudu zastírat, že na další remake Godzilly jsem se dost těšil. Přece jen upoutávky a samo o sobě slavné gigantické monstrum ve mně vytvářelo dojmy, že by to mohla být velkolepá podívaná. Nebyla! K čemu je sympatický krok tvůrců vzhlížejících k japonským kořenům Godzilly, pro nichž je to doslova kult, když to "amíci" jako vždy zaříznou? Nevytýkám jim úmysl vytvořit letní mainstream roku, blockbuster jako h****o. Ale poslední dobou je jich mraky a připadá mi, že USA ani nic jiného natočit neumí. Prostě to na mě nezapůsobilo, ani na velkém plátně! Vizuální obsah je sice velice dobrý, některé scény doslova velkolepé. Napětí v některých případech zafungovat dokáže. Ale k čemu to je, když je Godzilla s prominutím "blbá jak tágo"? Začátek filmu je solidní, pak se však odkryjí všechny karty a 2/3 filmu jsou odpad. Průběh je nechutně klišoidní, vše co si režie usmyslí, do filmu prostě natvrdo vrazí a vůbec nebere ohled na to, jak stupidně to vyzní. Herecký ansámbl je tristní, vůbec se neklade důraz na rozvinutí postav (pardon, na to vlastně ani není čas) a jediný herec s charismatem - Bryan Cranston SPOILER! umře po půl hodině filmu. Když už jsem se dostal do "spoilerové zóny" tak mi nedá a musím se zmínit ještě o jedné věci. Tři monstra v jednom filmu? Vážně??! Když jsem to uviděl poprvé, tak se ve mně ztratily i poslední naděje z kladného filmového zážitku. KONEC SPOILERU! Proboha, copak si tvůrci neumí vymyslet něco jiného? Chápu, že to mělo vyznít jako pocta pro Godzillu, ale takhle to prostě nejde. Závěr? Nevěřil bych, že to napíšu, ale filmové zpracování Godzilly se mi líbilo daleko víc v podání Rolanda Emmericha. Jeho verze má grády, příběh, atmosféru a jako celek to funguje. Není to pouze vizuální orgie, dlouho dlouho nic a pak totální apokalypsa všeho...
Fxxx
Fxxx
1 411 bodů
6.5
Těžká pocta starým filmů a ještě starší Godzille, která se totálně otočila zády k diváckým očekáváním. Ten, pro koho je Godzilla jen "ta od Rolanda Emmericha", bude v kině zažívat šok infarktových rozměrů. Edwards z vysoka kašle na okázalou akci i snahu těžit z vysokého rozpočtu prostřednictvím hlavního monstra. Místo toho mu jde především o vykreslení zoufalé situace, jíž prezentuje očima přihlížejících, kteří na situaci nemohou nic změnit. A to je vzhledem ke zvolenému konceptu nejen v pořádku, ale vlastně i jediné možné řešení. Mám ohromnou radost z toho, že v dnešní době může vzniknout podobně nekompromisní kousek a navíc ještě vydělat.
Crreed
Crreed
1 291 bodů
4
Hmmm,čekal jsem od toho mnohem více,pro oko slušně zpracované,ale jinak žádný zázrak.Tohle všechno tady už bylo,stále dokola se opakující filmová témata nudí jako v tomto případě.40%.
salisbury
salisbury
1 101 bodů
9
Godzilla rozvířila vody svým mocenským hřbetem a já zůstal přimražen ledovou palicí v křesle Imaxu. Zajímavé zpracování, které jsem nečekal, byl jím velmi mile překvapen a oči rozevřeny dokořán sjížděly plátno nabušeny dychtivým adrenalinem. Godzilla rozkryla svou mordu a hřmící projev rozvibroval na plné obrátky reproduktory, které byly basem rozbušeny jak srdce rozčíleného kardiaka. Můj tep jsem horko těžko stabilizoval a po skončení příběhu toužebně prosil o pokračování, které jistojistě přijde a na které se velmi těším. Godzilla ukázala svou tvář a ta tvář byla přesně taková jakou jsem vidět chtěl.
Enon
Enon
1 096 bodů
10
Proč v tom sakra nepokračovali? Tuto otázku sem si pokládal po celou dobu trvání tohoto filmu. Jak se z něčeho tak kvalitního a temného mohlo stát něco jako je Godzilla vs Kong. Prostě tohle bylo strašně dobrý, ale jakože fakt hodně. Poněvadž sem dříve viděl ostatní filmy z Warneřího Monsterversa tak sem nečekal mnoho, ale sakra, tohle bylo to co sem od všech těch filmů chtěl. Temný zážitek ve kterém nehraje hlavní roli Godzilla, ale lidi, které tato pohroma ovlivňuje. Všichni lidé v tomto filmu se opravdu chovají jako lidé a my celý film sledujeme jak prožívají samotný boj a střet s Godzillou a samozřejmě i ostatními monstry. Hlavní voják měl opravdu charakter a nějaké vlastnosti, které reálně využíval po celou dobu filmu. To stejné i ostatní postavy. Všecko, co se lidé v tomto filmu rozhodli udělat dávalo absolutní smysl a nepůsobilo to vypatlaně jako v pokračováních. Samotná monstra a jejich souboje bylo něco neskutečného, prostě skvěle nasnímané tak abyste poznali tu velikost, tu sílu, tu moc. Děsuplná atmosféra z těchto scén úplně sálala a já sem si to úplně užíval. Kdykoliv Godzilla zařvala, bylo to něco tak podmanivého a cool, že sem u toho úplně slintal blahem. Hudba je tu celou dobu výborně korespondující se samotným tónem filmu, takže opět žádný mínus. Rád bych řekl, že se ale stále jedná spíše o bezduchou zábavu, ale o sakra povedenou, která zároveň obsahuje určitou přidanou hodnotu. 80%