Dannyho parťáci

81%

Články 72

V letu na Netflixu musí Kevin Hart ukrást půl miliardy. A je to pěkná otrava
Recenze13. 1. 2024

Série jako Dannyho parťáci, Rychle a zběsile nebo Mission: Impossible mají v Hollywoodu takový vliv, že jejich zlodějské a špionážní koncepty každoročně vykrádá kupa lacinějších streamovacích rychlokvašek. Netflixovská novinka V letu (Lift), v níž si na George Clooneyho hraje oblíbený i nenáviděný komik Kevin Hart, přesouvá megalomanskou loupež deseti tun zlata do vzduchu a profesionálním lapkům dává polidšťující motivaci. Když neuspějí, zlato doputuje k bezohlednému miliardáři Jorgensenovi (Jean Reno), jenž z něj zafinancuje rozsáhlou teroristickou akci.

Nejlepší filmy Brada Pitta
Téma11. 1. 2024
Nejlepší filmy Brada Pitta

Brad Pitt má na svém kontě úctyhodný počet vynikajících filmů. Kdysi byl označován za nového Roberta Redforda a postupem let dokázal, že ne náhodou. Přitom se jeho počátky nesly v nenápadném duchu, kdy mu zajímavá tvář sice uměla zajistit větší role, ale na opravdu hvězdný status si musel nějakou dobu počkat.

Šedesátiny Brada Pitta. Šest památných rolí, v nichž herecký idol nejvíc zdivočel
Téma18. 12. 2023

Brada Pitta netřeba představovat. Dnes šedesátiletý hollywoodský herec a producent se dlouhodobě řadí k nejpopulárnějším celebritám a dávno prokázal, že za pohlednou tváří vězí pořádná dávka talentu. Jakožto milovník filmů si umí vybírat zajímavé role v projektech, jejichž kvalitativní rovnováha patří k těm nejstabilnějším v Hollywoodu. Držitel dvou Zlatých glóbů, jednoho hereckého a jednoho producentského Oscara a mnoha dalších ocenění se nebojí výzev a čas od času se na stříbrném plátně předvede v poloze, která zcela popírá jeho obecný status a image. Tak jako v šesti níže popsaných filmech, jež nejlépe reflektují hercův výjimečný rozsah.

Podvodníci a lháři jako miláčci publika. Antihrdinové nás přitahují až nebezpečně
Téma29. 8. 2023

Podvodníci a šejdíři (známí v zámoří pod termínem „con artist“) představují ideální filmové či seriálové antihrdiny. V ideálním a mnohem uvědomělejším světě, než je ten náš, bychom si raději vychutnali příběhy jejich obětí, soucítili s nimi a proradné padouchy nekompromisně odsoudili. Spoustu diváků a divaček však fascinují spíše různé podoby zla. Postavy podfukářů navíc obvykle působí charismaticky, jinak by jen těžko dovedly vytvořit dojem síly a moci, který jim následně umožní zneužít systém či jeho slabé články.

VOD tipy: Návrat hororu V pasti, sci-fi Nadace a Stevena Soderbergha
VOD14. 7. 2023

Online nabídka audiovizuálního obsahu se neustále rozšiřuje a je čím dál těžší se v ní neztratit. Každý týden proto vypíchneme několik titulů hodných vaší pozornosti, které právě dorazily na některou ze streamovacích platforem dostupných v Česku. Zohledníme přitom mezinárodní giganty i lokální hráče, akční filmy i festivalovou produkci. Kromě článku nabízíme i videoverzi VOD tipů, kterou provází youtuber Medojed.

Mnohem víc než jen James Bond! 5 největších rolí k 55. narozeninám Daniela Craiga
Téma2. 3. 2023

Britský herec Daniel Craig patří k nejúspěšnějším hercům planety, samozřejmě hlavně díky roli agenta 007 v pěti úspěšných moderních bondovkách. Přesto by byla škoda, kdybyste si ho zaškatulkovali jen jako buldoka jejího veličenstva. Pod fasádou dokonalého nadmuže se totiž skrývá velký kus sebereflexe, zájmu a smyslu pro humor.

Steven Soderbergh slaví 60. narozeniny. Neúnavný režisérský inovátor a autor nejznepokojivějšího pandemického filmu
Téma15. 1. 2023

Šance, že jste za celý život nezhlédli ani jediný snímek Stevena Soderbergha, je opravdu malá. Za svou čtyřiatřicetiletou kariéru jich americký režisér, jenž proslul jako pionýr nezávislé tvorby a experimentálních formálních postupů, natočil přes tři desítky. A vedle toho se podílel na výrobě pěti oceňovaných seriálů. Jeho projekty často propojují společná témata zabývající se psychologií, loupežemi či informačním cyklem médii a vládou řízené společnosti, ovšem každý je v podstatě jiný a originální.

Filmová kritika je stále ošemetnější. Psaní o filmech dominují bílí muži a většina platných názorů zaniká v číselných údajích
Téma15. 1. 2023

Filmovým recenzím a kritikám se věnuje stále více profesionálních či amatérských médií, ať už těch tištěných, nebo internetových. Lidé se díky nim mohou rozhodnout, zda si určité dílo zaslouží jejich čas a peníze. Nedávné zahraniční statistiky přitom odhalily, že média nové snímky přijímají pozitivněji než kdy dříve. To ale ve světle toho, jak se s recenzemi na internetu nakládá a kdo za nimi převážně stojí, moc důvodů k optimismu nezavdává.

Kaleidoskop můžete na Netflixu sledovat na přeskáčku. Muselo to dát hodně práce, přitom taková blbost!
Seriály8. 1. 2023

Jistě jste se už někde na internetu setkali s evergreenem okurkových sezón filmových webmagazínů, tedy s články vysvětlujícími, v jakém pořadí je nejlepší sledovat Star Wars či jiné filmové série a seriály. Americký spisovatel a televizní producent Eric Garcia se rozhodl zajít o krok dál a pro Netflix vytvořil osmidílnou kriminální minisérii Kaleidoskop, jejíž epizody můžete sledovat v libovolném pořadí.

Vstupenka do ráje s Julií Roberts a Georgem Clooneym sází na jistotu, ale o tom důležitém mlčí
Recenze15. 9. 2022

Kdy se z dobromyslné péče o dospělé dítě stává kompenzování vlastních minulých chyb? Nad tím by se mohli zamýšlet Julia Roberts a George Clooney v nové romantické komedii, složitá témata ale nakonec raději neotevírají a v tropickém ráji se jen přátelsky pošťuchují.