Komentáře a recenze 44

Milandob
8 900 bodů
10
neuveritelne realisticky prepracovaný "dokument" jednej nepodarenej bojovej akcie. scott sa vracia do svojej mladosti a vojnu nám podáva ako reklamný klip s mnohými vynikajúcimi zábermi.
8 627 bodů
2
Nesnáším válečné filmy, zvlášť ne z blízkého východu. Stále však vyhledávám právě takové film, jelikož věřím, že nějaký by mě mohl opravdu bavit. Černý Jestřáb Setřelen je definicí nudy. Ve filmu není nic, absolutně nic, co by mohlo zaujmout. Já vám tedy přiblížím tuhle neobohacující stupidní sračku. Úvod o ničem - uvidíme několik US vojáků, jak hrají karty. Zápletka je tak jednoduchá, že vám ji za mě vyloží nadpis filmu. Dále se obsah skládá jen z tupého střílení do Somálců, kteří jsou vám stejně u prdele, jako američtí vojáci. Když už jsme u amerických vojáků, tak je jeden jak druhej. Charakterově i na pohled. Divák si k nim nevytvoří žádný vztah, takže je mu logicky ukradený, když začnou umírat. Moje city musí mít logický podklad ale ostatním nejspíš stačí samoúčelné primitivní rádoby smutné scénky. Syndrom akční nudy jak z Transformers 4. Tak moc střílení a výbuchů, že vás to po 5 minutách začne nudit. Žádná akční scéna nebyla nijak nápaditá, nijak originální. Jakmile se film ze 70% skládá z akce, tak ať se alespoň zajímavě pracuje s kamerou, kompozicí scén... Když už tento film měl být surovej, drsnej a realistickej, tak bych si ho představoval jako Revenant. Alespoň by se ta jednoduchost obsahu ztratila v nádherném zpracování. Tento film nemá nic. Nic co bych mohl pochválit. Vůbec nic. Patos.
jay.lee
jay.lee
7 487 bodů
10
Je libo válečná vřava u Vás doma?
jirka26
6 288 bodů
7
Viděna rozšířená verze, která me utvrdila v tom, že tenhle snímek je prostě parádní.
Pas
Pas
6 225 bodů
9
Po trochu nudném začátku přichází exhibice pana Režiséra. Krvavá, syrová, drsná řežba, natočená tak impozantně, že si člověk musí říct "...jak to sakra ten Scott dělá?". Škoda té neproměněné nominace na Oscara. Mistr Scott by si ho konečně už zasloužil. Také je nutno ocenit, že se v tomto filmu divák nedočká podobné hyperpatriotické hrůzy jako na konci "Ryana".
mojmir.sedlacek
6 046 bodů
6
NAPROSTÝ souhlas s Gouryellou. Pro mě jen další nudný velkofilm.
VládceVesmíru
VládceVesmíru
5 409 bodů
8
Napoprvé téměř geniální (pomáhá výborný prostorový zvuk), podruhé ale vyniká hromada klišé ("řekněnte rodičům, že jsem dobře bojoval"). Pořád ale velmi dobré řemeslo. Viděna prodloužená verze. Nakonec nechám čtyři, ale...
VitvarJane
VitvarJane
4 487 bodů
8
V dnešní době už pro mě klasika, kterou jen málo kdo překoná...
Žralok
Žralok
4 087 bodů
10
Kniha je sice lepší. Ale tento film dokonale zachycuje boj ve městě. Skupina mladejch kluků, vycvičenejch jako elitní skupina. Proti celýmu městu pořádně nasranejch a po zuby ozbrojenejch civilistů. Výsledek - krveprolití a stažení US Army ze Somálska. Skvělej válečnej film z moderní doby. A režie Ridley Scott. Jméno dodávající na kvalitě (alespoň v době vydání filmu to platilo). Jeden z TOP 20 filmů válečnejch snímků podle mýho hodnocení ;)
10
Výborný dokument. Přímý přenos s první linie.