82%

Komentáře a recenze 31

limeta
limeta
5 179 bodů
10
Skvost české kinematografie. Dnes již kultovní film se spoustou hlášek a vtipných scén, pokaždé objevuji něco nového. Pro mě nezapomenutelná je scéna s Japonci a v ní "Střihnu ti jí i před Japoncema" :-)
Cettlovka
5 032 bodů
10
Kultovní komedie a vlastně první tohoto rázu(v podstatě první bylo Šeptej, ale nebylo to to pravé ořechové). Film, kde exceloval Jirka Macháček a tak nějak poprvé se zde předvedl Ivan Trojan. K tomu výtečná hudba pod taktovkou J.P.Muchowa a ze Samotářů je ihned nezapomenutelný snímek.
VitvarJane
VitvarJane
4 487 bodů
7.5
Tento film mi nic moc neříká, ale musím uznat, že některé pasáže jsou jako z opravdového života a některé jsou velice vtipné.
8
Pro mě v jednom naprosto zásadní film nebýt Samotářů tak pro mě Trojan je jedna velká neznáma. Po tomhle filmu můj, náš nejoblíbenější herec a podle mého úsudku nejlepší herec uplynulého desetiletí našeho filmu. Teď zpátky k Samotářům, já tehle povedený kousek neberu jako nějaké polemizování na téma mezigeneračních problému/sporů nebo jako nějakou skazku o tom jak se to v životě všechno muže neuvěřitelně zkomplikovat a zamotat. Na mě to působí prostě tak, že by se člověk neměl pídit po nějakém hlubším smyslu filmu ale prostě si ho úžívat. Sedum postav naprosto normálně nenormálních v naprosto nenormálně normálních situacích a každý si to řeší prostě po svym a ono z toho něco vyplyne a nám to příjde vtipný ( nebo nevtipný to už, prostě jen záleží na vašem smyslu pro hůmor a čemu všemu jste ochotni se smát) protože to nejsou naše životy a naše šílenství co se tady řeší. No a jak říká klasik všichni jste blázni jen já jsem letadlo.
leafroller
leafroller
3 023 bodů
9
Je těžké psát komentář k filmu, který umím zpaměti a to včetně výjimečného soundtracku. Kdybych to psal před nějakými 10 lety, jistě bych chrlil chvalozpěvy, jenže tak už to není. S odstupem času zjišťuji, že Samotáři jsou sice vynikající film, ale obávám se, že je až příliš poplatný své době. Za pár let už tomu humoru možná nebudeme ani rozumět, už nám to nepřijde vtipné, natož kultovní. Moje čtyřicetileté oči se už prostě nedokážou tak nadchnout pro zhulenýho Macháčka, jako tomu bylo dříve. To ovšem neznamená, že se mi ten film přestal líbit. Jen už ho vnímám chladněji. A pan Trojan je bůh! Jenom kvůli němu na to budu koukat znovu.
Kuca25
2 132 bodů
6
Věděl jsem o tom jak je to mezi lidmi oblíbené, ale také jsem podle traileru věděl, že to nebude úplně film pro mě. Měl jsem pravdu mě tyto typy filmů moc nesedí. Velké plus ale byl Jiří Macháček a Ivan Trojan, ti byli opravdu neskutečný. Zároveň to není vůbec žádné utrpení jak by se mohlo zdát z předešlé věty. Já zkrátka mám, ale asi radši filmy s větším drajvem a přímočarým cílem. Na druhou stranu díky tomu že se děj z velké části odehrává v ulicích Prahy a to v roce 2000 tak jsem rád zavzpomínal jak to všude vypadalo když jsem byl malý. Ať už se jedná o auta, techniku nebo oblečení. Samotáři se určitě nestanou mým oblíbeným filmem a asi se na něj už znovu dívat nebudu, ale nejhorší to nebylo.
winetach
winetach
1 927 bodů
8
Asi mi po 20tich rokoch chýba kontext doby, ale také množstvo zapametateľných scén v jednom filme som nevidel dávno. Jednu hviezdičku beriem za slabší dej a silnú poviedkovosť.
psico
psico
1 671 bodů
7.5
Správně "vyhulená" komedie s nezapomenutelným Macháčkem v hlavní roli
Jonák
Jonák
1 665 bodů
10
Zajímavé, uvědomit si, že už to 24 let od natočení. Každopádně tento film mám velmi rád, a to z několika důvodů. Hlavní je asi kamera/střih, protože styl, ve kterém tento film je je originální a přijde mi, že film posouvá mnohem dál. Dalším podstatným bodem jsou herci, kteří hrají naprosto skvěle. Nic nepůsobí nějak uměle, což je nejpodstatnější. A nesmím opomenout ani tu nejdůležitější věc - děj, scénář. Scénář mi přijde perfektní, děj má spád a v mnohých scénách jsem se zamyslel a letos si uvědomil. Víceméně když si člověk uvědomí, jak jsou vlastně ty životy hlavních postav prázdné, a co je jejich obsahem tak na mě film působí i velmi smutným dojmem. A to byl přesně účel, 10/10
  • Scénář
  • Přidána hodnota
  • Originální pojetí