Komentáře a recenze 8

30 148 bodů
7.5
Na svou dobu slušná kriminálka s obyčejnými případy, téměř nenakažená propagandou.
28 458 bodů
8
Seriál o vyšetřování obyčejných případů krádeží, podvodů či vražd, tedy veškerých problémů reálného života. A naprosto reálné jsou také veškeré policejní postupy zde uvedené. Žádné divoké honičky, přestřelky či rvačky. Tady vítězí především důvtip a jistá policejní vyčůranost. Kuprospěchu také je, že se tu neobjevuje ona typická dobová agitka. Tehdejší trestné činy jako např. příživnictví nebo rozkrádání majetku v socialistickém vlastnictví tu pochopitelné jsou, ale to je jen v rámci platného trestního řádu své doby. V 80.letech minulého století patřil tento seriál mezi nejlepší kriminální a detektivní seriálovou tvorbu. A toto ocenění si nese dodnes.
22 296 bodů
2
Nudný pitaval z nudného města. Hrůza. Naštěstí ne tak strašně propagandistické jako major Zeman. To je ale asi jediný pořádný klad.
9 364 bodů
8
Já tenhle seriál mám prostě rád. Ačkoli tady ty nedostatky jsou, ale tím prostě nejde nic dělat. Na druhou stranu některé případy jsou opravdu zajímavé. Současně extrémně záleží, kdo je tím "epizodním vyšetřovatelem". Zda srandista a suverén Kamil, pečlivý fáborkař Libor (kterého mám nejradši), starý mazák Rudolf, či mladý a horlivý Jiříček. 75%
Jana Květoňová
Jana Květoňová
7 021 bodů
7
Je to vcelku solidní krimi seriál. Není až zas tak napínavý, ale vyváží to svým specifickým humorem. Např. Jiří Bartoška - dotaz na vztahy se ženami: "Nějaký vztah ale musí být hlavní!" ; on na to: "Žádný není hlavní, ale všechny jsou pohlavní." :-) Nadporučík Rudolf Pekař ve vynikajícím provedení Vlastimila Haška má v sobě až něco gabinovského. Ale ani ostatní herci nehrají špatně. Hudba je dílem Ladislava Štaidla. A u kamery stál i ve II. řadě Jindřich Novotný.
leafroller
leafroller
3 023 bodů
10
Že uměli komunisté točit vynikající filmy a seriály není žádné tajemství. Myslím, že to byl pan Smoljak, kdo řekl, že cenzura byla sice velmi otravná, ale ve výsledku skoro pozitivní, protože přinutila autory psát texty oproštěné od čehokoli politického a to včetně humoru. A přesně to se osvědčilo i v tomto legendárním seriálu. Vše je navíc umocněno tím, že se jedná o skutečné případy ze života ztvárněné tehdejší absolutní hereckou elitou. Na rovinu řeknu, že jsem nadšený pokaždé, když na seriál koukám. A to jsem zažil jeho televizní premiéru.
Jonák
Jonák
1 689 bodů
6
Na tu dobu nebyla zase tak široká nabídka českých kriminálek, každopádně tuto hodnotím jako spíše podprůměrnou. Případy vcelku zajímavé, což o to, herecké obsazení vysloveně špatné také ne, ale když se to všechno smíchá vznikne spíše nudný snímek, který mě nijak nebere.