72%

Komentáře a recenze 47

Kamil Fila
Kamil Fila
4 112 bodů
10
O trochu slabší než Antikrist. Vlastně možná zbytečně čekáme něco šokujícího a drastického. Rozhodně ale úžasná rozprava a meditace na téma "jak by vypadala globální katastrofa" a "může být zkáza estetická?", respektive jde i o souboj s imperativem či přáním "uděláme si to na konci hezký".
frantisek-navorka
2 709 bodů
10
Sem z tohohle filmu vždycky zralej na provaz!! Ale musím se na něj dívat furt a furt a furt!!!! Chartotte Gainsbourg i Kristen Dunst tu předvadějí úžasné výkony!!! WOW!!!
Martrix
Martrix
2 449 bodů
4.5
Tak moji první srážku s Lars von Trierem mám za sebou. V jeho profilu jsem se dočetl, že: Nechce svými filmy moralizovat, ačkoli se zajímá o filosofii a problém etiky. Rád by k filmovým tématům přistupoval odlehčeně, ovšem jak sám říká "vnitřní úzkost a znepokojení jsou silnější a silnější." Trier je antisluníčkář, je to jeden z těch mozkomorů, který na světlo vynáší to nepěkné, co v sobě člověk nosí. A rád v tom šťourá. Dělá to působivě a vcelku konzervativně, ale já už se rozhodl, že budu jeho filmy ignorovat. A to věřím, že jsem neviděl to "nejlepší" co umí. Ano, v Melancholii je několik působivých scén a nemyslím tím jen záběr na pěkné trojky Kirsten Dunst. A ano, pod vším tím rádobyuměleckým bordelem je přesah, který vás přiměje klást si otázky. To se ovšem týká pouze druhé poloviny filmu. Ta první byla tak zoufale utahaná, že si skoro myslím, že bez těch úvodních čtyřiceti minut bych se nechal Melancholií pohltit a hodnotil bych úplně jinak. Přimět diváka k zamyšlení, ale umí i jiní režiséři a je v tom současně i laskavost, které se Trierově dílku nedostává. Svět není jen v barvách duhy...to ale není důvod, proč točit hnědošedočerné filmy nejen o zkáze duše, ale rovnou celého světa.
stantheman
stantheman
2 399 bodů
9.5
Úžasný film.....nádherná kamera , obrazy jako z jiného světa a přece tak pravdivé ,dramatické obraty v psychologii postav s nadcházející skázou. moc dobré....
MajklCZsk
MajklCZsk
2 369 bodů
8
Ríša Wagner napsal cool soundtrack irl.
Hare77
Hare77
2 051 bodů
7.5
Vlastně výjemečný film, pomalý, dogmatický, ale dobrý a chtěl bych ho vidět celý zpomalený...
beseda
beseda
1 931 bodů
9.5
(Kino Aero, 21.07.2011). Tak právě kvůli takovým filmům stojí za to chodit do kina. Když jsem zůstal před dvěma lety po skončení projekce filmu Antikrist fascinovaně přikován v sedadle kina (44. MFF KV), nemohl jsem se dočkat až spatřím další skvost z dílny Larse von Triera. Nechci tady rozebírat jednotlivé scény ani to co je a není reálně, zda dialogy jsou nebo nejsou nudné a natahované ap. Pro mě je každý film (stejně jako ostatní umění) hlavně o POCITECH a u Trierových filmů se opravdu ani vteřinu nenudím a kochám se každým záběrem. Dostal jsem přesně to co mi bohužel chybělo např. u filmu „Strom života“, který mě ve výsledku (bohužel) naprosto nudil. Zajímavé byly reakce diváků po skončení filmu. Ženy ho hodnotili celkem kladně zato mužská část publika hovořila o „kýči“, nebo o tom, že to byla „sr....“ ap. Možná je v tom mužská ješitnost nebo něco podobného? :-) John (Kiefer Sutherland) to totiž „zabalil“ a obě „labilní“ sestry to vydřžely až do úplného konce. / Scény z prologu filmu byly opět úchvatné. Musím ocenit herecký výkon Kirsten Dunst, který byl naprosto úžasný. Charlotte Gainsbourg (její herecký výkon mě naopak fascinoval v Antikristovi) zde hrála „pouze“ druhé housle. Mezi silné momenty patřila např. jamka č. 19, všechny scény s Kirsten Dunst a famózní závěrečná scéna s gradující Wagnerovou hudbou. / Děkuji Larsi! Mé hodnocení: 97%
winetach
winetach
1 927 bodů
8
No tak som sa konečne odhodlal zhliadnuť tento film, akurát v deň, keď bol maxispln na oblohe :D, Tento snímok označil môj otec za film desaťročia alebo za absolútny film. Prvá polovica bola taká wtf konverzačka s wtf momentami, ktoré vo svojej podstate až tak wtf neboli, no potom prišla komorná druhá polovica a čakanie na neodvratné. táto druhá polovica so svojím pomalým tempom presne vystihla pocity beznádeje aké by v takomto prípade aj nastali. Plus prvých 5 minút - vizuálno-artový orgazmus (v tých prvých obrazoch bol vlastne vyrozprávaný celý príbeh, alebo sa mi to zdalo?)
gomacabeza
gomacabeza
451 bodů
10
Zajímavé co jsou v tomhle filmu muži? Tady si už nejspíš nevystačíte se šablonami, které jste si vytvořili, abyste lépe porozuměli mechanismům lidí. Pokud jste si tedy zasadili Triera jako misogyna nechávajícího trpět ženy, protože si to zaslouží, tak v tomto případě musíte vzorec lehce poupravit, protože zde ženy trpí kvůli tomu, že toho jejich protějšky nejsou schopné. Pro nedostatek citu třebas. Vezměte si takového Johna (K. Sutherland) v roli manžela Claire. V krizové a nadměrně stresové situaci jen mlží a když dojde na nejhorší, k žádné přímé podpoře rodiny nedochází a uchyluje se ke zbabělému úniku. V tomhle panoptiku narážíme jen na samé zatraceníhodné egocentriky, prospěcháře, neambiciózní pošetilce a hlupáky.Hodně důležitou roli ve filmu hraje hudba, zejména tedy ta od Richarda Wagnera. Trier zmiňuje svůj záměr použít to největší umění, které kdy bylo zkomponováno a na základě jakýchsi akademických rozborů pak vkládá předehru k opeře "Tristan a Isolda." Výsledek? Funguje to! Dokonce výborně! Prostřednictvím spojení uhrančivých scén (například prolog) dochází k neobvykle silnému, katarznímu dojmu. A právě slovo "uhrančivý" vystihuje tento film nejlépe.
Alienka2014
Alienka2014
364 bodů