Harry Potter a Kámen mudrců

81%

Komentáře a recenze 83

Kuca25
2 132 bodů
10
Ty jo, po hodně dlouhé době jsem opět shlédl první díl Harryho Pottera a jako obrovský fanoušek musím říct, že jsem byl překvapen. Je to z toho důvodu, že jako malý jsem do toho byl zamilovaný, ale dnes když jsem schopný se koukat kritickýma očima, tak zde nalézám spoustu chyb a momentů, které se zkrátka mohli udělat jinak. Proto jsem chtěl změnit své hodnocení o hvězdičku níž, ale pak jsem si uvědomil, že už jen ten fakt, jak mě dokáže Kámen mudrců přenést zpět do dětství je na 5 hvězdiček. Harry Potter má pro mě hrozně silnou nostalgickou atmosféru, kterou už nikdy žádný film nepřebije a co, že tu nejsou úplně nejlepší herecké výkony nebo, že závěrečný souboj je vlastně o ničem. Pro mě je to něco co chci ukazovat svým dětem, je to něco co formovalo mé dětství. Harry Potter je neuvěřitelně silné dílo, které je sice mnohem silnější v knihách, ale ani na plátně se neztratí, ba naopak, dokáže dominovat.
karlik4801
1 942 bodů
5.5
Tady to odstartovalo. Kámen mudrců je spíš hezký než dobrý film. Všechno je to takové dětské a hezky podkreslené. Ale ono to vypadá dobře. Všichni herci si našli svoje místo. Nejlépe obsazený je Alan Rickman v roli Severuse Snapea a dále Tom Felton jako Malfoy.
Arnarmo
Arnarmo
1 720 bodů
9
Celou sérii prostě miluju. Začal jsem knihama, skončil jsem u filmů. Oceňuji, že se drží knižní předlohy. Podobně jako první knižní dil, i tento filmový je spíše pohádka, ale nějak se začít muselo. Originální, fenomém, vtipné a dobrodružné - co víc si od oživení našich hrdinů na plátna přát.
wop
wop
1 716 bodů
7.5
Velmi slušný úvod do série, kterému není téměř co vytknout.
  • krásně natočené
  • skvěle obsazené
  • počítačové triky jsou místy ještě dost poznat
psico
psico
1 671 bodů
8
První díl filmu mě vlastně poprvé přiměl k tomu, abych dočetl knihu. Měl jsem ji půjčenou od kamarádky, ale jsem jeden z těch, kteří dají na první dojem a když mě hned na začátku kniha neosloví, přestanu číst. Stručně řečeno, strýc Vernon a továrna na vrtačky mě prostě neoslovily. Nicméně film byl parádně natočený, jak jsem později zjistil, tak poměrně věrně kopíroval knížku. Další díly už byly závislostí, četl jsem kde se dalo takže na filmové pokačování jsem byl tentokrát připravený. Dvojka byla opět výborně zfilmovaná stejně jako další díly. Klobouk dolů před fantazií režie. S pátým dílem přišlo trochu zklamání, efektově sice nadprůměrný, ale kniha byla tlustá a film příliš krátký na to, aby vykreslil všechny dějové souvislosti. trochu škoda, myslím, že půlhodinka filmu navíc by přidala na kvalitě. proto oceňuju tvůrčí myšlenku Davida Yatese rozdělit závěr na dva filmy, tehda jsem byl sice naštvaný, že musím rok čekat, ale stálo to za to, protože poslední díl byl asi nejpropracovanější ze všech. Obsahově však favoritem zůstává trojka a Sirius. Jedno mínus na celé sérii jsem našel, a to je opět český dabing. V prvních dílech byl milý a nevadil, což se nedá říct o posledních dvou. Abych to shrnul: z milé dětské pohádky o čaroději a jeho dvou přátelých se stal hororový film a slušná lekačka, kde dobro musí kráčet i přes mrtvoly, aby došlo k cíli. Harry Potter stárl zároveň se mnou a stal se kultem mých gympláckých let. těším se, že si jednou najdu čas na maratón, koupím si energeťáky a pustím si všechny díly za sebou:) 80%
Bordoshut
1 647 bodů
10
Recenze na rodinný film Harry Potter a Kámen mudrců: Absolutní srdcovka. První potterovku mám moc rád, a to tak, že bych mohl většinu promluv recitovat spatra, bez odchylek a ještě ve stejném duchu, v jakém je pronášejí postavy. Neberte mě špatně, nejsem žádný Potterhead. Knihy jsem četl, dobré, tečka. Zbylé filmy jsem viděl, některé byly fajnové, některé míň. Pouze však k tomuhle se opakovaně vracím, když chci nasát trochu té bradavické pohody, Hagridova dobráckého dabingu a snad i Brumbálovo víry ve světový happyend – to vše očima jedenáctiletého lehce zakřiknutého hrdiny, který právě objevil svět čar a kouzel. Důvodem je pravděpodobně to, že první Harry Potter je daleko více rodinný film, než nějaká tuctová nadupaná fantasy jízda, jíž se série v závěrečných dílech (bohužel?) stane. Tahle skutečnost mu ovšem neubírá na ceně – právě naopak: dodává mu určité kouzlo. Kouzelnému dojmu – který je mimochodem kouzelný – také napomáhá, že zde vlastně tak docela nejde o život. Je tu samozřejmě nějaké napětí a akce, ale v popředí se drží jedenáctiletý Harry a jeho život. Přijde mi, že souběžně s tím, jak v následujících dílech začíná postupně přituhovat, vše je stále velkolepější, akce stále pompéznější, vytrácí se ze ságy její původní grácie. Svůj podíl na tom jistě má i přirozené stárnutí hlavního hrdiny, jeho zvážnění. Je mi jasné, že následujícím filmům trochu křivdím. Neměly to vůbec lehké, příběh měly jasně dán a také nemohly do stopáže narvat všechno, co se vešlo do knih. Popravdě... pořád mají daleko více kouzla, než ta nová "zvířecí slátanina", ani první díl mi moc neučaroval, dvojku jsem po třech nezdařených pokusech zapudil. Ale to už je hádám do jiné recenze. Zkrátka a dobře: Harry Potter a Kámen mudrců má zasloužené místo v mé topce, třebaže to není kdovíjaký spektákl. Anebo možná právě proto.
Duffman97
Duffman97
1 613 bodů
6
Je to pěkný film.To ne že ne.Má skvělé efekty,fantasy atmošku ale mohlo to být lepší.
Marchikt
Marchikt
1 585 bodů
8
Jako dítě jsme to viděl úplně jinak. Ale i nyní, když jsem to viděl, tak si myslím že se jedná o kvalitní rodinou podívanou. V dnešní době už kultovní. A není divu. Nejedná se o dokonalý film. A ani o nejlepší ze série. Jenže s nostalgií, skvělou hudbou a dobrými vizuálními triky (na danou dobu) se radši podívám na tenhle film, než na nějakou dnešní rodinou fantasy. 8/10 (díky nostalgii)
Pavlína81
Pavlína81
1 576 bodů
10
Opravdu krásná kouzelnická pohádka.
FAT_YODA
FAT_YODA
1 510 bodů
10
Tak co s tebou Harry. Klasicky si tu pod jedničkou ohodnotím všechno. Co se knížek týče, ani nespočítám, kolikrát jsem přečetl každou z nich a audioknihy jsem měl naposlouchané doslova nazpaměť. Svět Harryho Pottera je velkou částí mého života, a i když nesahají k hodnotám knih, tak bez filmových adaptací by Harry rozhodně nedošel tak daleko. Mohl bych si vzít každý film zvlášť a ohodnotit jednotlivé filmové prvky a následně ještě celek porovnávat s knihou. Myslím, že to ale nikdy neudělám. Filmy z velké části utvořili svět kouzelníků, tak jak ho známe dnes. Za to dávám všem 5*, i když je to většinou, tak o 1 víc než by si asi zasloužili.