81%

Komentáře a recenze 83

Nevka
Nevka
1 503 bodů
9
Tak jsem se po značně dlouhé době dostal k tomu, abych ohodnotil tenhle víc než dobrý vstup do jedné z nejslavnějších ság. Na svoji dobu se jedná o velmi podařený film jak po dějové stránce tak i v efektech. Konkurz na hlavní hrdiny filmu dopadl skvěle, a Daniel Radcliffe, Rupert Grint a Emma Watson, ať už chtějí, nebo ne, zůstanou v očích diváků Harrym, Ronem a Hermionou. Prostředí školy se velice povedlo a Famfrpál spolu se samotnými famfrpálovými zápasy byly skvěle provedené a dokázali pobavit. Pak bych tu měl ještě pochvalu za zpracování Chloupka a kouzelnických šachů. Kdysi jsem nebyl schopný dát vyšší hodnocení kvůli odklonu od knih, ale zpětně musím uznat, že Columbus se s tím popasoval skvěle.
Cechulda
Cechulda
1 353 bodů
9
První ze série příběhů o chlapci, který přežil. No prostě lahoda. Super příběh, kterého se režisér drží zuby nehty. Vše, co je v knize se samozřejmě do filmu nevešlo a některé věci se na plátně upravily pro zkrácení a přizpůsobení děje, ale pro mě je to opravdu vyvedená pohádka.
jvempire
jvempire
1 208 bodů
7.5
Povedený začátek úspěšné série a slušná adaptace knihy.
Rapaport
Rapaport
1 016 bodů
8.5
Dlouho jsem se tomuhle filmu bránil. Ve světě už běžela potterovskámínie pár let, ale mě příběh o brýlatém čarodějovi nechával chladným. Měl jsem to za nějakou hovadinku pro děti. Film jsem viděl až snad v době pátého dílu. No a v podstatě mě překvapil. První díl, je víceméně dětská záležitost, ale byl jsem z ní mile přkvapen a s chutí jsem se pustil do dalších dílů.
Pavliss
Pavliss
933 bodů
7
Scénář: Steve Kloves, | Režie: Chris Columbus, | Produkce: David Heyman, | Hudba: John Williams, | Kamera: John Seale, | Kostýmy: Judianna Makovsky, | Střih: Richard Francis-Bruce, | Distribuce: Warner Bros. Pictures, | Rozpočet: 125 mil. $, | Tržby: 978,1 mil. $ (celosvětově), | Děj: Harry je mladý čaroděj, jemuž pán zla, lord Voldemort, zabil rodiče. Proto musel žít u svého strýce a tety a být po celou dobu nenáviděn a zanedbáván, zatímco ve světě kouzel byl slavný. Harry ale od svých 11 let navštěvuje magickou školu v Bradavicích a seznamuje se se světem kouzel.
  • Postavy jsou sympatické
  • Dobrá hudba
  • Akce je good
voleman
voleman
927 bodů
8
Poprvé jsem prvního Harryho Pottera viděl v kině, když mi bylo asi sedm let. To se mi opravdu líbil a tehdy to byl můj opravdu oblíbený film. Samozřejmě jak člověk roste tak dnes už to beru jen jako poměrně vydařenou dětskou podívanou plnou poměrně pěkných efektů, zábavných postav a skvělé Williamsovy hudby, který znovu stvořil další legendární hudební motiv. Dnes samozřejmě považuji za vrchol ve Fantasy žánru mnohem propracovanějšího a nyní pro mě i zábavnějšího Pána Prstenů, který opravdu nemá chybu. Na Pottera ovšem nezapomínám a samozřejmně ho ani neberu jako nějaké filmové veledílo, ale klidně si ho s chutí někdy zopakuji. 80%
JamesConnorGeek
823 bodů
10
Moje nejoblíbenější knižní filmová předloha. Moje srdcovka. Můj život. První díl je krásný pohádkový začátek a také zážitek. Postavy jsou sympatické, příběh kouzelná, hudba masterpiece, akce fajnová. Tenhle film započal nový kouzelný svět, na kterém vyrustali miliony lidí. Já nejsem vyjímkou. 85%
Sheemas
Sheemas
737 bodů
8
První díl, který započal skvělou sérií, kámen mudrců je velmi pohádkový a dětský film, který se přesně drží své předlohy. Skvěle natočené, velmi povedené trikově, barevné a kouzelné, a především pak perfektně obsazený Severus Snape, Alan Rickmen byl prostě dokonalý. Ale i přesto v celé sérii patří Kámen mudrců ke slabším dílům, pravděpodobně kvůli tomu, že se zde děj a celý příběh teprve rozbíhá a hlavní trojice herců je zde ještě poměrně dost ,,vyděšená" z kamery, především pak Daniele Radcliffe.
scarecrow
708 bodů
9
První díl, který nastartoval hodně výdělečnou sérii. Diváci, co nečetli předlohu se v této pohádce mohli seznámit s opravdu kouzelným světem. První díl jsem četl až po shlednutí filmu, protože do té doby jsem vlastně o Potterovi nikdy neslyšel.
divad
divad
625 bodů
8
Povedený úvodní snímek do kouzelnického světa, který s odstupem času a porovnání s nadcházejícími díly, řadím spíše k horším(v rámci série). Stále se jedná, ale o povedený a dnes již legendární film, který nastartoval jednu z největších filmových značek.