Bohužel Dan Brown ubral na realitě a doplnil fil hodně o svou fantazii. "Andělé a démoni" jsou zatím ze všech tří filmů nejslabší. Ale jako u jedničky je úžasné jak do sebe všechno zapadá a zároveň to stále obsahuje něco z historie. Ovšem explozivní antihmota, to už je jen na to aby si grafici pohráli s efekty.
Po několika shlédnutích mě to stále baví, takže nechávám hodnocení poměrně vysoko. Sice je ve snímku maximálně přesymbolováno a valně to nedává smysl, nakonec to ale nijak zvlášť nevadí. Přední je svižné tempo a přitažlivé interiéry a exteriéry Vatikánu, který je sám o sobě opředen mnoha legendami. Herecky jsem byl velmi spokojený, nakonec ten Langdon je z nich možná nejméně zajímavý. Od vtělené nevinnosti Ewana McGregora přes nevraživost a přísnost Stellana Skarsgarda až po chladnokrevnost a eleganci elitního vraha Nikolaje Lie Kaase je každá z postav přitažlivá a skvěle zahraná. Závěrečné rozuzlení jsem vážně nečekal, to musím říct, to je taky bod k dobru. A samozřejmě skvělá hudba. Po tomhle všem mi bláznění se symboly a zápletka přitažená za vlasy nakonec ani moc nevadili.
Druhý film z volné triologie Rona Howarda a asi můj nejoblíbenější. Celý film se odehrává v Itálii, a jejich krásných městech a památkách. Námět a scénář je perfektní, člověk je v napětí a sám se snaží rozlišit jednotlivé šifry, které řeší hlavní hrdina Tom Hanks. Spojení kriminálky a náboženský motivů zde skvěle funguje. Promyšlené, rychlé, strhující.
Je zvláštní, jak pro mě z absolutně nezajímavého a nudného námětu lze vytvořit jakš takš koukatelný film. Obrovskou zásluhu na tom má samozřejmě absolutně bezchybná a profesionální režie Rona Howarda a výborné herecké výkony. Vedle Toma Hankse, který konečně po dlouhé době zase ukázal že hrát umí, se v dobrém světle ukazuje i Ewan McGregor. Snad jen pro mě neznámá Ayelet Zurer měla trošku smůlu. Jednak by se film bez její role mohl obejít a pak také - nahrazovat Audrey Tautou není snadné. Podtrženo sečteno - lépe už danou látku natočit nešlo, i tak to ale stačí pouze na slabé čtyři hvězdy a Ron Howard by měl hledat inspiraci jinde než v knihách Dana Browna..
Film Andělé a démoni, než se dostane za první půlku, velmi pokulhává. Ono přesněji řečeno, stojí! První polovina je plná vysvětlování (historie Vatikánu a převážně volby papeže, historie a vysvětlení kdo jsou to Ilumináti, a zasvěcení jak vůbec pracují vědci v CERNu). Z filmu kouká v některých scénách nesmyslnost, která (pamatuji-li si dobře) ve knize určitě nebyla. Může-li jedna postava (nebudu úmyslně jmenovat) zabránit dalšímu krveprolití pouhým zveřejněním jistých deníků proč to neudělá? Nebo… Postava vraha má šanci zabít dvě důležité postavy. Co byste udělali být v jeho kůži, kdybyste v ruce měli zbraň a nikdo kolem? Střelili, nebo jim řekli: Nic vám neudělám, pokud za mnou nepůjdete a nebudete mě dál sledovat. Ve filmu je ještě několik nelogických prohřešků, které by se jen tak scenáristovi neměly odpustit. Za to výprava filmu je naprosto dokonalá! Tvůrci si museli poradit se zákazem od Vatikánu natáčet reálné kostely, hrobky a vůbec celý Vatikán. Trikaři si tedy vyhráli především s digitálním náměstím Svatého Petra a architekti se stavbami ostatních vatikánských a římských památek. Hudební skladatel Hans Zimmer si zase pohrál s pár hudebními základy ze Šifry a opět prokázal svou kvalitu. Hodnocení hereckého ansáblu patří kupodivu (kupodivu oproti předchozí Šifře) k té pozitivnější stránce filmu, než třeba výše uvedený scénář. Tom Hanks hraje jak umí nejlíp. Ale přeci jenom dostal k sobě parťáka, který ho předčí. Izraelská herečka Ayelet Zurer v roli vědkyně srší vtipem, dokonalou drzostí a jazykovou vybaveností. Camerlengo Ewan McGregor dostal bohužel větší prostor pro hraní až ke konci filmu. Andělé a démoni jsou ve finále o krůček lepší než Šifra mistra Leonarda, ale k dokonalosti pořád chybí lepší scénář a možná jiný režisér. Uvidíme u Ztraceného symbolu. 6/10
Řemeslně velmi dobře natočené řekl bych, hezký dějový přemet na konci... První půlka se trošku vleče, ale pak je to již o dost lepší, virtuální Vatikán se povedl...