-
40%
-
80%
Dalším snímkem na motivy románu světoznámého spisovatele Dana Browna se vrací Tom Hanks coby Robert Langdon, tentokráte zachraňující přímo Vatikán. Zemřel papež a Ilumináti, coby odvěký nepřátelé Vatikánu, toho využijí a začnou řádit jak smyslů zbavených. Kromě křesťanských motivů je zde tentokrát použita i nejmodernější věda. Dějově se snímek řadí před předchozí počin ´Šifra Mistra Leonarda´, takže se vlastně jedná o jeho prequel. Kromě daleko většího napětí a akčnosti se tu opět vyskytují různé záhady, výklady umění a historie. Taktéž je tu i daleko více speciálních efektů a těžko říci, jestli je to kuprospěchu věci. Každopádně už tak neohromí jako ona Šifra, ale za nějak špatný se považovat také nedá. Jen se už tváří obyčejněji a tak nějak přímočařeji. Coby detektivní příběh však obstojí a byť většina ateistů lecčemu neporozumí, dá se toto filmové zpracování považovat za obstojné.
-
65%
Po úspěchu Šifry mistra Leonarda se režizér pokusil o další kasovní trhák, to se ale nepovedlo. Vše tu už tak nějak bylo v prvním díle a opakované scény a mírně pozměněné téma prostě nefunguje. Za mě je to obrovský propadák. 65% ale není tak málo, na film se podívat dá, ale vůbec nenaplnil mé očekávání.
-
50%
-
65%
-
60%
Tak mám pocit, že Ronu Howardovi z Dana Browna a jeho Šifry mistra Leonarda a Andělů a démonů asi trochu hráblo nebo se chytil vlny komerčního úspěchu těchhle nesmyslů před "osudným rokem 2012". Proč jsem zde nedal podprůměrné hodnocení, tak za to může pan režisér poděkovat naprosto skvělémů výkonu Ewana McGregora, který film vytáhnul nad propadliště totálně bezduché "Šifry". Napadá mě jak lze o duchovnosti natočit něco tak bezduchého, kde se celý film někdo honí za domnělýma symbolama soch, které tam už dávno nemuseli stát a které stejně zmizí v propadlišti dějin stejně jako jeden nám zdající se tak velmi důležitý lidský příběh.
-
45%
Instantní rychlokurz symbologie aneb expertem snadno a rychle, kdy sám slovutný profesor Langdon je v lekcích o hodinu napřed a orientaci v prostoru, tak může zvládat téměř kdokoliv stačí jen sledovat šipky a drobečky, které cestou upustili Jeníček s Mařenkou. Slibně se rozvíjející začátek zaplněný nepřeberným množstvím makrozáběrů, kdečeho a podbarvený chytlavou hudbou Hanse Zimmera, však hodně rychle zabředává do řídké kaše ukuchtěné z těch nejlevnějších ingrediencí, které byly dostupné na trhu. Na začátku se sem tam objevuje snaha vyprávět ale v momentě, kdy se začne utíkat jde vše do kopru. Cesta z bodu A do bodu B zpět do bodu A přes bod C ve výsledku působí dost kostrbatě. Navíc jsou Andělé a démoni ochuzeni o výpravnější lokace z Šifry a Iena McKallena. Takhle se tváří jako hybrid mezi Sběrateli kostí a Purpurovými řekami. Předlohu jsem nikdy nečel ale kam se bude děj ubírat mi bylo jasné už v okamžiku, kdy se na plátně objevil hlavní padouch jehož odtajnění na konci mělo být vrcholem filmu. Scénáristické berličky a nelogičnosti tu tvoří převážnou většinu děje a zapříčiňují infotainmentový efekt, díky němuž se k Andělům rozhodně v budoucnu rád vrátím, i když je to takové ošklivé mňoukající koťátko. Dan Brown asi vážně nemá rád Vatikán a už vůbec ne umění jako takové...
-
60%
-
65%
Tenhle film snad ještě víc než Šifra mistra Leonarda dokládá, že filmové plátno prostě všechny knížky neunese. A to mám detektivky Dana Browna vcelku ráda. Jenže jeho knížky prostě stojí na všech těch údajích a informacích, které hrdinové postupně odhalují a čtenář to s nimi prožívá - do filmu se ty informace musejí logicky nějak dostat taky, jenže se na diváka vrší a vrší, až je úplně zasypaný a akčnost se z toho prostě ztrácí. A to si tentokrát vedle Toma Hankse zahrál i Ewan McGregor v ohozu vatikánského kněze nebo Stellan Skarsgard jakožto šéf vatikánské bezpečnosti. A stejně to příliš nepomohlo.
-
85%
Bohužel Dan Brown ubral na realitě a doplnil fil hodně o svou fantazii. "Andělé a démoni" jsou zatím ze všech tří filmů nejslabší. Ale jako u jedničky je úžasné jak do sebe všechno zapadá a zároveň to stále obsahuje něco z historie. Ovšem explozivní antihmota, to už je jen na to aby si grafici pohráli s efekty.
-
70%
-
80%
Po několika shlédnutích mě to stále baví, takže nechávám hodnocení poměrně vysoko. Sice je ve snímku maximálně přesymbolováno a valně to nedává smysl, nakonec to ale nijak zvlášť nevadí. Přední je svižné tempo a přitažlivé interiéry a exteriéry Vatikánu, který je sám o sobě opředen mnoha legendami. Herecky jsem byl velmi spokojený, nakonec ten Langdon je z nich možná nejméně zajímavý. Od vtělené nevinnosti Ewana McGregora přes nevraživost a přísnost Stellana Skarsgarda až po chladnokrevnost a eleganci elitního vraha Nikolaje Lie Kaase je každá z postav přitažlivá a skvěle zahraná. Závěrečné rozuzlení jsem vážně nečekal, to musím říct, to je taky bod k dobru. A samozřejmě skvělá hudba. Po tomhle všem mi bláznění se symboly a zápletka přitažená za vlasy nakonec ani moc nevadili.
-
60%
-
65%
-
30%
-
65%
-
70%
Dan Brown píše napínavé příběhy, které jsou sice nereálné, ale o to více napínavé a tajemné. Filmy s Robertem Langdonem, kterého s přehledem ztvárňuje Tom Hanks si napínavost dokáží zachovat. Stejně jak v šifře mistra Leonarda ani zde není do poslední chvíle jasné kdo je vlastně ten padouch - krkolomnost a nevěrohodnost v tomto příběhu je však ukrutná...
-
60%
-
50%
-
70%
Musím bohužel konstatovat, že kniha byla lepší. Ale tak to je u většiny filmů s knižní předlohou. Tom Hanks byl skvělý. Ostatní herci už tolik ne. Škoda. Lokace Říma a Vatikánu jsou ovšem fantastické. Tenhle film udělal Římu a Vatikánu tu nejlepší reklamu. Zápletka je skvělá, ale to je dílo Browna. Dialogy by mohly být propracovanější. Také mohli zapracovat na hlavním padouchovi. Udělat ho šílenějšího. Nejvíc mi ovšem vadí, že ten poslední unesený biskup to přežije a stane se papežem. Bylo by zajímavé sledovat Hankse, jak se marně snaží v té kašně zachránit toho biskupa a nikdo mu nepřijde na pomoc. I když provedení ve filmu také stálo za to. Mělo to slušný lidský náboj. Filmaři si asi netroufli na zabití všech čtyř biskupů. Film prostě musel mít šťastný konec... Ale pro diváka, co nečetl knihu, to bude jistě dobrá podívaná.
-
100%