Komentáře a recenze 64

6
Nemůžu si pomoci ale jako odstartování avengersovský mánie mi to příjde dost slabé.Film není špatný ale podle mně moc přeceňovaný.
Marchikt
Marchikt
1 585 bodů
9
Robert Downey Junior a jeho první štace v roli egocentrického miliardáře, který svou prostořekostí, arogancí a vtipem uchvátil nejednoho diváka. Možná se nejedná o oscarové drama, ale je to opravdu povedený blockbuster s klasicky plochým (pro první film dostačujícím) záporákem, dobrou hudbou a scénářem. Iron Man je snímek, jenž ve velkém odstartoval kolotoč superhrdinských filmů a postavil základy pro MCU. Minimálně za to, tomuto filmu vděčím.
Pavlína81
Pavlína81
1 576 bodů
10
Mov pěkné a dobře udělané.
Cortyx
1 571 bodů
10
jeden z mála komiksů,kdy hlavní hrdina není poznamenám nadlidskými či paranormálními schopnostmi . Jediné co,že je to vynikající konstruktér . Příběh je povedený a velice se mi líbil konec,kde se zmínilo o SHIELDu .
Jaroslaw 23
1 448 bodů
8
8/10 Robert Downey Jr. se pro roli Tonyho Starka narodil,co více dodat,menší mínus tu má záporák,kdy chápu jeho motivaci,ale v tom finále už mi trošičku vadil,ale jinač skvělá komiksovka.
Fxxx
Fxxx
1 411 bodů
9
To, co z Iron Mana dělá dosud neviděný experiment, je míšení realit. Film se drží klasického schématu zrodu (výjimečně cynicky hláškujícího) superhrdiny a bojů s nepřítelem, nechybí tradiční atributy jako šílený záporák a pomocník-pravá ruka, inovativní to začíná být teprve tehdy, kdy jsou komiksové prvky napasovány na bolístky současné doby (zbrojení, terorismus), které tu nejsou představeny jen stylizovaně pomocí náznaků a narážek, ale v celé své kráse. Film tak vytváří unikátní celek mixováním čisté fiktivnosti a „reality“. Asi nejvtipnější (a nejironičtější) je tedy snímek ve chvíli, kdy si dáme dohromady, že současné problémy mají jediné definitivní řešení, a to v podobě klasického superhrdiny spadlého ve vhodnou chvíli z nebes.
Foltest
Foltest
1 304 bodů
6
Poměrně povedený čistokrevný akční film. Docela jsem přemýšlel, jestli dát dvě nebo tři hvězdy, protože děj opravdu není nic světoborného. Možná je to tím, že snímek je určený zhruba pro jedenáctileté děti, ale tak co už. Tři hvězdy má snímek za to, že ve své době šlo opravdu o revoluční počin, který naneštěstí odstartoval příval dalšího milionu filmů s podobným tématem. Akce je povedená. Není jí samozřejmě tolik a není ani tak barevná jako v následujích filmech, zato je ale smysluplná a celý film díky tomu netvoří jen stupidní mlácení se pár postav. V Iron Manovi je akce divákovi servírována s rozmyslem a dívaka tak opravdu baví. Charakter Tonyho Starka byl vystihnut bravurně. Je přesně takový, jak jsem si ho jako malý představoval. Komediální stránka filmu bohužel trochu pokulhává, protože vtipy jsou dost dětinské a prvoplánové. Hlubší příběh filmu o napravení amorálního miliardáře docela funguje a je i v rámci možností uvěřitelný. Iron Man je tak na každý pád dobrý film, který stojí za zhlédnutí hlavně díky své akci a díky tomu, aby si divák připomněl idealistické začátky Marvelu před tím, než se z něj stalo to, čím je teď (2020).
jvempire
jvempire
1 208 bodů
8.5
Jedno z nejlepších zpracování komiksu.
Tomas_313
Tomas_313
1 197 bodů
8
Počátek a v mnoha ohledech také vrchol komiksových adaptací především díky nezaměnitelnému králi charismatu a sex-appealu Robertovi Downeymu Jr., který tímto dílem famózně převedl komiksového génia na filmová plátna a svým proslulým hereckým výkonem se navěky zapsal do povědomí většiny obyvatel planety Země jako ten, co hraje Iron Mana. Skvělý casting, zábavná, nenucená akce, padnoucí hudba a R. Downey Jr. hrající sama sebe v železném, křiklavém obleku. 80%
Ciiiri
Ciiiri
949 bodů
8.5
Naprosto úžasný film, trochu moc válečný a drsný. Ale vzhledem k tomu, co mělo následovat, tak pochopitelné. Iron man je můj nejoblíbenější z Avengers, tak možná hodnotím více, než bych měla. Mohu jen doporučit. Hrdina je tam velký.
  • akce
  • výroba, vynálezy
  • vtip