Terminator Salvation

66%

Komentáře a recenze 53

29 851 bodů
7
První terminátor, který se celý odehrává v době, kdy už Skynet ovládá planetu a je prakticky bez Arnieho. Celkem odvážný tah, který ale podle mě vyšel. Přímočarý děj a trošku jiný Terminátor bez zlého a hodného Terminátora, jak tomu bylo v prvních třech dílech a i v tom následujícím. Pěkná akční podívaná.
28 422 bodů
9
Válka začala a John Connor má před sebou složitý úkol, a to odvrátit ničivý plán Skynetu. Očekávané čtvrté pokračování tentokrát v režii McG. A byť to pro něj byla ohromná výzva, popral se s tím na výbornou. Nejmodernější technologie ve filmovém průmyslu mu dali šanci opět pokročit kupředu a rozpoutat tak hotové peklo. Dlouhé akční scény doslova tají dech. A co Arnie? Je tu, anebo ne? Velmi utajovaná záležitost, která kdejakého fanouška nenechala spát. A odpovědi se dočkali. Arnie tu je, a není. Jak se to vezme. Jeho dokonale naskenovaná tvář se tu ke konci snímku objeví za hřmotu známé hudební linky a Christianu Baleovi alias Johnu Connorovi dá pořádně zabrat. Bude to jen na pár vteřin, takže doporučuji nemrkat. Příběh není nijak složitý, zato speciální efekty a dokonalé válečné scény přinášejí zážitek. Terminátor ve své kvalitě rozhodně opět povýšil.
6
McG se snaží fanouškům zavděčit tak moc, že zapomíná, že Terminátor není jen o známých hláškách. Filmu něco chybí. A tím "něco" myslím i něco jiného než Arnold. Postrádá termináoří kouzlo a atmosféru. Hlavní hrdina není Connor, ale Marcus, což se ukázalo jako dobré rozhodnutí, protože Bale se moc nepředvádí. Sam Worthington ho překonává ve všech ohledech. Nejvíc mě ale zklamal konec... ten se vážně nepovedl. Přes to všechno film docela příjemně plyne, pořád se něco děje a některé scény jsou skutečně efektivní. Přestože na Cameronovy Terminátory to nemá, o tolik horší než trojka to také není. Je to docela dobré sci-fi. Jen to ale není úplně ten pravý Terminátor. Jen mě trochu mrzí, že film u nás zapadne za o několik řad horšími Transformery 2, kteří mají výhodu, že jejich publikum je o hodně méně náročnější... to je ostatně nevýhoda filmu - laťka byla předchozími filmy saka vysoko.
7
Bohužel nejslabší díl série, takový zvláštní kočkopes, který má sice několik výborných sekvencí, ale stejně tak má problémy v tempu a celé to vyprávění není ani zdaleka tak zajímavé, jak být mohlo. Herecky je to slušné, ale jede to tak nějak na půl plynu a po skončení filmu jsem měl takovou zvláštní náladu.
8
Takhle jsem si představoval celou tu válku proti Skynetu celé 3 filmy. Další šnůra úžasných nápadů a ta budoucnost naplňuje očekávání...........
8.5
Typická Sci-Fi, tento apokalyptický film už nemá ten pravý šmrnc jako první dva díly. To jsem se dost těšil co zajímavého nám předloží pokračování a byl jsem trochu zklamán a taky tomu napomohl fakt že už Arnolda neuvidím. Terminátor v podání Sama Worthingtona mi neseděl, není to typický terminátor. Tvářil se jako ''slaďoušek'':-) Taky to že nechali jeho polovinu tváře ''odstranit'' se už opakovalo od předchozích dílů, nic nového. Oběvují se zde i pasáže jako by skopírované z předchozích dílů např. fráze ''Já se vrátím'', ''Pojď se mnou jestli chceš žít'' nebo finální boj v jakési továrně, kdy na terminátora vylijou rozžhavený kov. Fakt, že se režie ujal týpek co natáčí seriály ubralo tomuto filmu jednu hvězdu, jelikož je to poznat. Pátý díl už je zbytečný a nebude to o nic lepší a rozhodně to nezachrání. Kamera je taky slabší, místama trochu trapnější. Náladu mi trochu pozvedl Arnold který se tam taky objevil, i když na chvíli a v digitální podobě. Ten mi hodně chyběl. * Můžeme vypočítávat řadu klišé, nedostatků, nevěrohodností a příznaků načinčaných velkoprodukcí, které zapomínají na minimalismus, skromnost, ošuntělost a temnost svých působivějších předchůdců: většina herců tu má skvělý chrup, slušivé zástřihy či elegantní lokny, fešácké uniformy, obrovské zásoby munice, přežívají strašlivé pády i drtivé nárazy a s terminátory si div nedávají páku v hospodě u stolu.
M3lios
M3lios
9 141 bodů
6
Pekné pokračovanie ,ktoré ale hodilo Terminátora na miesto ,kde ho nikto nechcel a vďaka tomu už nikdy nebude ako predtým. 72%
8 590 bodů
2
Sice to má strašně děravý příběh, kterej je o ničem - jen k sobě lepí akční aktrakce, ale aspoň se pokusili o jiné zasazení. Následné pokusy o rehabilitaci značky jsou už úplně tristní.
p.a.douch
p.a.douch
8 350 bodů
5
Problém!! Mám velkej problém!! Tenhle film není zase taková hrůza, ale s prvními filmy o Terminátorovi nemá skoro nic společného. Podle mě tyto filmy těžily z kontrastu Terminátora v naší součastnosti. Tím, že se tento film odehrává v budoucnosti, je toto kouzlo pryč. Je to celkem ucházející film, triky dobrý, herci mi ale moc nesedli. Worthington bohužel hraje hůř než Arnold. Dá se to vydržet, ale je to zkrátka průměr. Režisér se taky moc nevytáhl.
Tom Hardy
Tom Hardy
8 339 bodů
4.5
Takhle to vypadá, když sérii uchytí někdo, kdo ji naprosto nechápe a současně nedokáže vytvořit vlastní soudržnou verzi. Čtvrtý Terminátor (otázkou je, jestli je to označení má smysl, neboť se vlastně ignoruje trojka - proč?, těžko říct) je ukázkou totální scenáristické zmatenosti, která je propojená s tou nejhrubší naivitou béčkových akčňáren 80. let. Tvůrci pracují s blbostmi typu „potřebujeme zabít určitou postavu a když ji konečně zajmeme a identifikujeme, proč bychom jí nemohli pár dní držet pod zámkem, aby ji mohl případně někdo osvobodit“ a podobně, přičemž vše doplňují slovními perlami ve stylu „hm, chtějí vás do týdne zabít, proto bude přesně za čtyři dny útok“ – fakt, že do týdne by mohlo znamenat i zítra a tudíž nevysvětlené čtyřdenní ultimátum nedává smysl, nikdo neřeší (minimálně z postav). Podobných šíleností je ve filmu nasázeno tolik, že jsem si většinu času nebyl jistý, za jak moc velké pitomce jsou fanoušci terminátoří série (každý s trochou inteligence se kupříkladu nepochybně pozastaví nad tím, že v továrně na terminátory bojuje s lidskými hrdiny jediný stroj… ostatní zřejmě mají pracovní volno). A to už vůbec nemluvím o konci, který se naprosto příčí zdravému rozumu, neboť se celou dobu mluví o poražení Skynetu a na konci se najednou dovíme, že šlo vlastně o něco jiného - ale nikdo se nad tím tradičně nepozastaví (tady je zřejmě na vině akční přepisování uniklého finále). Výprava je výborná, McG překvapil solidní post-apokalyptickou atmosférou a to je asi tak všechno. Coby nový pomník stavící na slavných základech to nefunguje a jako pokračování kultu je to vyložená sra*ka (na to jeden odkaz a dokonale digitální Arnold fakt nestačí)…