81%

Komentáře a recenze 49

kOCOUR
kOCOUR
7 093 bodů
10
Je parné léto a k tomu neodmyslitelně patří pořádný popcornový nářez. A protože rudoch Hellboy se zatím pozdržel kdesi za oceánem, pozornost si zatím jednoznačně zaslouží testosteronový bijec Will Smith, o němž producenti i režiséři moc dobře ví, že zpomalený a naštvaný chutná úplně nejlépe. Jeho drsná frackovitá image se zúročila i zde - těžko si na pozici rozporuplného vyšetřovatele záhadné (sebe)vraždy v přetechnizovaném roce 2035 představit někoho stylovějšího. Hláška střídá hlášku, pátrání se příjemně rozvíjí a iluze fungujícího světa se neustále prohlubuje. Scénář po delší době přichází s poměrně originálním námětem, i když to občas malinko zaskřípe a zavane moderním popem pro celou rodinu - zlí roboti jsou červení, hodný robot všechny zachrání atd. V globálu je však atmosféra příjemně temná a lehce odkazuje na Blade Runnera, i když jeho kultovního statutu snímek určitě nedosáhne. Triky mají naprosto oslnivou kvalitu (roste tu velká konkurence ostatním trikovým gigantům), roboti působí zcela přirozeným dojmem a když přijde na akci, dostávají všechny vaše smysly pořádně zabrat - rotace kolem osy, bullet-time a ostatní trademarky současného „postmatrixovského standardu“ přicházejí v jednom úhledném balíčku. Alex Proyas pobral to nejlepší z Vrány, Bad Boys a Minority Report, celek mírně přisladil Asimovem (prostě si od něj vzal roboty ;) a pod nálepkou akční sci-fi prodal na velice líbivém podnose. Co na tom, že má jeho film mnohem blíže k čiré komerci, než k artfilmu, který by stál za delší přemýšlení - je přece to léto. Vyrážejte do kin!
Cortesz
Cortesz
6 542 bodů
10
Janých 5 hvězd a to bez debat. Rozhodně skvělé sci-fi s celkem zajímavou ze začátku detektivní zápletkou a nakonec s parádním zvratem, který mi tak trochu připomínal Terminátora (lidi si vynalezli tu nejlepší technologii na svoji ochranu, která se nakonec vzbouřila proti nim), zde ovšem se šťastnějším koncem. Čekal jsem asi tak po půl hodině od filmu, že se bude řídit známým heslem "Forma vítězí nad obsahem", ale to jsem se šeredně zmýlil. Děj sice není tak hlubokomyslný a ani nijak převratnej a vůbec ne složitej, ale dokázal donutit trošičku k zamyšlení. Ale oto tvůrcům určitě moc nešlo a spiše se zabývali tou vizuální stránkou moderního futuristického chicago roku 2035 a to tak dokonale, že v každé scéně je něco co nepřipomíná dnešní svět (snad jen willovi boty a lidi samotní :-D), ale jinak je tu snad naprosto vše futuristické jako (hlavně se mi líbili auta především ta willova audina byla dokonalá). A ti roboti s oblyčejama byli naprosto úchvatní. Navíc je zde skvělá kamera, režie, střih i hudba, která, ale ve filmu moc nevyzněla. Herecké obsazení sympatické v čele už se standartně dobrým Willem Smithem, překvapivě pro mě nezámou, ale hezkou a dobře hrající Bridger Moynahan, a občas se mihoucím a skvěle hláškujícím mlaďoučkým Shia Labeouf. Nejvíc mě dostal název té obrovské firmy na ty roboty US-R, že by US-A :-D ? No podtrženo a sečteno jde o skvělou popcornovou záležitost s celkem dobrým dějem a hlavně nádhernou vizuální stránkou.
Pas
Pas
6 225 bodů
6
Scénář je poněkud schizofrenní: na jedné straně primitivní příběh na téma osamělý policajt proti armádě robotů se všemi klišé, co k tomu patří, a na druhé mnoho inteligentních detailů, které vytvářejí znepokojivý spodní proud. Od herců v akčních filmech nic nečekám, tady příjemně překvapil robot Sonny. Alex Proyas je solidní režisér, ale k jeho temným sci-fi se pramálo hodí různé hlášky a podobné nesmysly. Vrcholem jsou efekty a výprava, které v mnoha směrech vycházejí ze současného stavu vědeckých výzkumů a s výjimkou Sonnyho psychiky (to je čirá fantazie) je uvěřitelně rozvádějí v horizontu dalších třiceti let.
Alaitos
Alaitos
5 367 bodů
8
Tento film mě nijak zvlášť nelákal. Ale jelikož ostatní hity už byly vypůjčené, tak jsem sáhl právě po Já, robot :) Snad právě proto, že jsem k filmu přistupoval trochu s despektem, mě snímek Alexe Proyase dokázal velmi mile překvapit. Willa Smitha nějak zvlášť rád nemám, ale tady byl opravdu výborný. Knihy Isaca Asimova také nevyhledávám, ale tento příběh byl natočen v takovém tempu, s tolika akčními zápletkami, že se u něj člověk nemůže ani chvíli nudit. Zasloužené čtyři hvězdičky.
VitvarJane
VitvarJane
4 487 bodů
9
Impozantní dílo, které ve mě vyvolalo velkou vlnu překvapení. Skvělý Will Smith si pohrává s nádhernou myšlenkou, která mi až příliš připomíná RUR Karla Čapka. I přesto s jistými změnami nedokážu být proti tomuto úžasnému filmu a dávám mu 90 %.
Kamil Fila
Kamil Fila
4 112 bodů
6
Po prvním zhlédnutí velké rozpaky. Bylo by to asi na delší debatu. V zásadě mi to přijde jako dílo, které má být o budoucnosti a přitom se dívá na svět konzervativníma technofobníma očima 50. let minulého století. Navíc se tu všechno doslovně vysvětluje dvakrát i třikrát, ale celkové vyznění je nejasné. A to ani ne nejednoznačné (jako třeba u Blade Runnera); jen se zaměřením na hlavní postavu potlačují další možné významy toho, jaké místo mají roboti ve společnosti. Po řemeslné stránce vynikající, ale příběh stojí za úvahu jen v tom ohledu, nakolik je zpátečnický. Uvidím ještě po druhém zhlédnutí...
8
Příjemný sci-fi zažitek jen na můj vkus by to mohlo být o něco špinavější a temnější.
Petr Kocfelda
Petr Kocfelda
2 919 bodů
8
Excelentní film s Willem Smithem,vynikající akční scifi se zajímavou fiktivní budoucností...
alexik789
2 512 bodů
9
Příjemné překvapení v kině. Díky plátnu se mi dostalo plného prožitku digitálních efektů a chytrého, leč snadno pochopitelného příběhu. Myslím, že podání blízké stříbrnomodré budoucnosti je opravdu realistické a nádherně zpracované. Alex Proyas se nesnažil naservírovat nám bezduchou akční řezbu. Tento film má jak akční stránku, která potěší každého oblíbence akčních snímků.
2 487 bodů
10
10/10