Komentáře a recenze 49

270 bodů
9
Krásný film. Poutavý děj, super triky.
SoulMan
235 bodů
8.5
Skvělý futuristický počin postavený na myšlenkách Isaaca Asimova. Pohled do světa ne tak ovládaného stroji jako lidskou pohodlností. Příjemné ztvárnění hlavního hrdiny v podání Willa Smitha znázorňující možná zpátečnický, ale pochopitelný pohled na svět. Skvělá akční jízda zakončená možná naivní formou ale co by to byl za film bez happy endu a závěrečné promluvy. Skvělá práce.
zdenda-subrt
214 bodů
8.5
Tento film, o kterém se toho v době svého vydání hodně namluvilo, jsem viděl poprvé s velmi výrazným zpožděním. Jsem tomu ale rád, protože jsem se mohl oprostit od všech pozitivních i negativních dopadů hypu a soudit snímek takový, jaký je. A příjemně mě překvapil. "Já, robot" patří rozhodně do kategorie filmů, které vás zaujmou spíše svou formou než obsahem neboť ten je vcelku prostinký a zavání hollywoodskou rutinou, včetně hláškujících hrdinů, prvoplánového filosofování a dalších nezbytných příběhových propriet. Přesto linka točící se kolem vyšetřování vraždy má své nepopiratelné kouzlo a odhalení Spoonerova osudu, který způsobil jeho nenávist k robotům je zajímavým psychologickým rozebráním jeho osobnosti (plus se mi zalíbily i maličkosti, jako třeba jeho nechuť z velkých výšek). Ale jak jsem již říkal, dominantním prvkem filmu je rozhodně forma. I přestože jsou to již čtyři roky od toho, co snímek vyšel, tak stále nepůsobí vizuální stránka nijak zastarale (pravda CGI roboti nepůsobí úplně nejopravdověji, ale není to žádná hrůza). Úžasná je především atmosféra filmu, ať už ta, v určité chvíli, téměř apokalyptická, která člověka vhodně naladí a nutí fantasii pracovat při představě toho, jak by to mohlo vypadat dále, tak atmosféra obyčejného života v nepříliš vzdálené budoucnosti. Film je plný malých detailů toho, jak by to mohlo za pár desítek let vypadat a s příjemnou uvěřitelností vychází z toho, co se už vlastně předpokládá. Například doprava, narozdíl od v mnoha sci-fi oblíbených létajících automobilů tu máme centrální dopravní uzly automobilů, stále jezdících po kolech, řízené počítačovou navigací, což je již dnes ve stádiu návrhu. Svižné střihy kamery a dynamické záběry pak pomáhají filmu plynout ve zdravém tempu, které nenudí, ani příliš nespěchá. Rozhodně příjemné překvapení, byť nejde o dokonalý film.
Ferlovsky
Ferlovsky
213 bodů
8
Za mě povedené. Will Smith jako detektiv kterému nikdo nevěří tak situaci vyřeší na vlastní pěst 😄. taková budoucnost není až tak nereálná
Luci69
156 bodů
9.5
Je mnoho sci-fi filmů, ve kterých si stroje začnou dělat právo na vlastní existenci a lidem se to vymkne z rukou. Méně je těch, kde má vzpoura strojů i logické opodstatnění. Je však jen jeden takový ve kterém hraje Will Smith. Role nezávislého, drsného a autoritami pohrdajícího poldy se snad nehodí pro nikoho více. Ve filmu nechybí žena, kterou by mohl Will oslňovat, ani osobní emotivní příběh(takový jaký si ve filmu podobného ražení můžete jen dovolit), ani nějaká ta hrdinská, či vtipná hláška a dokonce ani Ten policejní šéf, který suspenduje svého nejlepšího detektiva. Počítačové triky vůbec nebijí do očí, naopak. A co víc, v pár záběrech se ukáže a promluví i vycházející hvězda Shia LeBeouf Pro mě jedno z nejlepších sci-fi a 5 hvězd.
Daduna
Daduna
138 bodů
4
Mých 40% je za technickou stránku filmu, ne za dějovou...ta je, narozdíl od stejnojmenné knihy, naprostou slátaninou několika povídek a knize nesahá ani po paty...v knize je hlavní postavou robopsycholožka doktorka Susan Calvinová, která je popsána jako prošedivělá stará panna (jenže to by se do filmu moc nehodilo), která vypráví zajímavé příběhy o robotech a jejich atypických "vadách" v pozitronových mozcích a jak je řešili (zní to nudně, ale nuda to fakt není)...film z toho udělal spíše akční střílečku... :-(
MiLaCzech
MiLaCzech
123 bodů
9
Já robot s jeho třemi zákony robotiky je perfektní sci-fi film, který prozkoumává kdy je robot ještě robot a kdy už je něčím víc. Moc se mi líbí nastínění blízké budoucnosti a herecký výkon Willa.
  • od 9 do 99 let
  • zábavné sci-fi
Max_208
Max_208
6 bodů
10
Osobně jsem tento film vyděl několikrát a nikdy mě to nepřestalo bavit. Je super také délka filmu není ani moc krátký. Podle mě to mělo vše, co by správný dystopický film měl mít. Také se mi líbily efekty. Hlavní postavu kterou zahrál Will Smith to bylo perfektní. Za mě 10/10 a doporučuju všem na zkouknuti. Taky je super, že tento film dostal Oskara.
Max_R
Max_R
3 bodů