80%

Komentáře a recenze 35

M3lios
M3lios
9 141 bodů
10
Jeden z najlepších Wesových filmov. Toto je kult nie žiadne Paranormálne Neaktivity alebo Sobota Štrnásteho. A náhodou má aj super pokračovania a seriál je tiež podarený. Pre mňa legenda filmového priemyslu. Takže 5*
9 035 bodů
9
Tam, kde horory děsí svojí naivitou, tam Vřískot "děsí" přímou recesí. I po letech totiž funguje v jednotlivém dávkování klišé, které ale vědomě obrací ve svůj i divákův prospěch, nebojí se včas uhnout, aby překvapil svým odlehčeným pojetím a vysmívá se jak žánru, tak i všemu okolo. Jestli jsem právě nenašel svůj nejoblíbenější horor, tak už vážně nevím, co bych si doporučil.
Cortesz
Cortesz
6 542 bodů
10
Pocta starším tennage hororům jako byli Carpenterův Halloween a nebo Pátek třináctého a zároveň vzkříšení tohoto žánru mistrem hororu Wesem Cravenem, který byl zároveň i impulsem ke vzniku podobným teenage vyvražďovačkám, které od doby natočení prvního vřískotu vzniklo spousty. A zároveň jde i o satiru, která si dělá srandu sama ze sebe, ostatních už zmiňovaných hororů a schválně naráží na typická klišé těchto filmů a Craven se nebojí udělat si srandu i z vlastních slavných hororů a ve filmu je občas připomíná (školník jménem Fred, který má na sobě svetr Fredyho Krugera). Obsazení je přesně zapadající v podání tehdejších provařenejch xichtů z TV seriálů, v hlavní role se sice ne moc přitažlivou Neve Campbell, která roli zvládla na jedničku a stala se z ní skvělá nekorunovaná nástupkyně hororové královny Jamie Lee Curtis, Courteney Cox bylo příjemné vidět v jiné roli než pro ni typické Monicy ze seriálu Přátelé a zde předvedla skvělý výkon, její arogantní po penězích a slávě prahnoucí novinářce je přesná, jediným mylníkem v obsazení se mi zdál v podání Skeet Ulrich ( kterej je opravdu až moc podobný Johnymu Depovi), kterej už od začátku působí jako chladnokrevný zabiják, ale možná to byl účel, ale roli zvládl skvěle. K tomu vznikla nová skvělá maska ducha, která se zařadila po bok slavných zabijáckých masek. Rozhodně jde o nejlepší teenage vyvražďovačkum která kdy vznikla a dnes již jde o kultovní záležitost. Ještě musím říct, že je zde skvělá hudba a nezapomenutelné scény, které byli už několikrát parodovány jako například úvodní zabití Drew Barrymore, scéna v garáži v dvířkách pro psy a kočky nebo k čemu to je a závěrečné bodání vrahů navzájem.
Standa.
Standa.
6 180 bodů
6.5
Tohle byl asi jeden z těch původních teenage hororů, který svých monstrózním úspěchem odstartoval neuvěřitelný počet filmů, kde účinkuje plno mladých studentů, které chce všechny zabít nějaký týpek, ze kterého se pak vyklube jeden z nich.
blackkocour
blackkocour
3 745 bodů
10
takhle okopírovat scary movie bráško..
TARANTlNO
TARANTlNO
3 345 bodů
7
Teen's vyvražd'ovačka bez silného žánrového prožitku.
výfuk
výfuk
2 975 bodů
8
Je to taková rarita, že Casablanca je příběh podobný Star Wars. Nesčíslně krát vyprávěný příběh sériového vraha, který má masku, kterou najdeme v každém papírnictví. Trochu už jsem věděl jak to asi skončí díky úžasnému Scary Movie, ale to nevadilo, protože tohle je čistý originál, který se často nevidí. Po roce 1996 snad už nevznikl nikdy lepší a originálnější horor. Jenom trochu mě mrzí, že nás hlavní postavy natolik chtěli uvrhnout do toho, že příběh není skutečný, že stále opakovali, že toto rozhodně je film! MY TO VÍME!!! Nicméně, celkově se jedná o jeden z hororových klenotů a myslím, že skutečně už nikdy se kinematografie nevrátí do zlatého 20. století, kdy se horor narodil, ale také na začátku krutého 21. století taky zemřel.
Petr Kocfelda
Petr Kocfelda
2 919 bodů