87%

Komentáře a recenze 110

Azrael93
Azrael93
1 476 bodů
10
Včera jsem se po premiérovém zhlédnutí Prométhea rozhodl, že si osvěžím paměť a po dlouhé době zkouknu celou Vetřelčí sérii, jejíž režisérsky sestříhaná verze v HD se mi už nějakou dobu nečinně válí na harddisku, pěkně od začátku. Večer přišla na řadu Ridleyho "jednička" a musím říct že i po těch neskutečných 37(!) letech je to pořád jeden z nejlepších sci-fi-hororů všech dob. Hra světel a stínů, lekačky, hutná, temná atmosféra, která by se místy dala krájet, prostředí staré obchodní lodi, skvěle vybraná hudba, všechno dokonale sedí jak prd*l na hrnec. Efekty jdou v tomto případě až v druhém sledu, hlavní je téměř komorní atmosféra lodi, samozřejmě, kdybych byl rýpal, mohu filmu vyčítat například mizerný efekt vybuchujícího Nostroma na konci, ale to je nepodstatné. Jediné, co mi trochu vadilo bylo občasné dosti chaotické jednání některých postav, zejména Ripleyové, poté co náš Mazlíček odrovnal Lambertovou a Parkera (jehož pořvávání na Lambertovou, místo aby xenomorfa zezadu upálil jsem také přáliš nepobral) a ona spustila autodestrukci lodi.Nejdřív běžela do jedné chodby, kde skoro narazila na čekajícího xenomorfa a nechala tam krabici s Jonesem (kočkou). Ok, pořád beru. Pak se ale vrátila, aby autodestrukci zrušila, což také nechápu a když zjistila že už to nejde, nenapadlo ji nic lepšího než běžet zpět do již zmiňované chodby, a vzít si zpět Jonese, kterého se xenomorf ani špičkou ocasu nedotkl. Ale to jsou jen nepodstatné detaily, které jsem ochoten vypustit a samozřejmě dát filmu plné hodnocení.
hroufie
1 416 bodů
9.5
Co říct? Jednozačně nejlepší sci-fi horor, který částečně udává směr ještě dnes.
Fxxx
Fxxx
1 411 bodů
9.5
Vetřelec je věc, která mi kdysi docela rozklepala kolena v kině. Od té doby k němu přistupuju s respektem. Všiml jsem si, že z něho notně nasával inspiraci i můj oblíbený Červený trpaslík. Hudba a některé záběry jsou z něj doslova vykradené. Přesto tento díl beru jako úvod k těm následujícím.
Cechulda
Cechulda
1 353 bodů
10
Super snímek, který v době vzniku musel způsobit ohromující pohledy a vyrazit dech i těm největším snílkům. Rozhodně jeden z nejdůležitějších snímků sci-fi i pro pozdější generace tvůrců. Ridley Scott je rozhodně jeden z nejtalentovanějších režisérů.
pitryx
pitryx
1 262 bodů
10
Moje srdeční záležitost...
comex
comex
1 208 bodů
10
Jeden z nejlepšich filmu a bezkonkurenčně nejlepší horror všech dob
jvempire
jvempire
1 208 bodů
10
Výborný film. Jeden z mých prvních a nejoblíbenějších hororů. Budování atmosféry, moment překvapení to vše přispívá k úchvatnému zážitku.
Pajmen
1 204 bodů
10
Film, který předběhl dobu a stále vyčnívá nad ostatními sci-fi příběhy. Styl natáčení s kombinací hudby vás vtáhne do vesmíru podobně jako v Kubrickovském střihu a nepustí vás. Herci jsou famozní, efekty vynikající, režie v rukou mistra a monstrum vytvořené skutečným ďáblem umění, H. R. Gigerem.
Izmo1_2_3_
Izmo1_2_3_
1 157 bodů
10
Druhej nejlepší horor podle ČSFD, nějaký podivný genetický živý organismus se mi přilepil na obličej, vypadá to jako kdyby ta věc mi dávala kyslík ale ne, místo toho mi dává něco co asi každý člověk očekává u tohohle filmu, ve vesmíru v kosmické lodi kde jsou lidé a snaží se zabít Vetřelce, protože ten Vetřelec může být nebezpeční, zajímavě až bych řekl strašidelně, Vetřelec s ostrým ocasem s krásnou pusinkou co má ještě vevnitř jednu pusinku, k tomu ještě dokonce vyšší než člověk s o mnohem větší inteligencí ale i když má tohle Vetřelec tak s jednou (věcí) nepočítal a to je Ripleyová která za mě patří mezi ty nejlepší až i nejdrsnější ženy v hlavní roli v hororovém filmu, PS: Nevím proč ale už od malička jsem se koukal na horory a byl to můj největší zážitek který jsem kdy zažil a to obzvlášť u tohohle filmu který mi ukázal jak má správně vypadat hororový film, jinak hodnotím: Postavy 10/10 Příběh 10/10 Horor 10/10 Sci-Fi 10/10 Celkově hodnotím ⭐⭐⭐⭐⭐ 10/10
davsuch
davsuch
1 057 bodů
9
Kultovní film, který nemá chybu. Nejlepší asi na tom je fakt, že je úžasně napínavý i přesto, že neobsahuje žádné složité efekty a přesto je průkopnický v kategorii filmových efektů. Zvláště oceňuji to, že celý film je o vetřelcích, kteří se jen párkrát mihnou v záběhu a přesto dokázali tvůrci vytvořit úžasnou atmosféru.
  • herecké výkony
  • příběh
  • atmosféra filmu