Komentáře a recenze 110

9.5
Kultovní hitovka.
TARANTlNO
TARANTlNO
3 345 bodů
10
[ THE BEST RIDLEY SCOTT ].Vzácný dílo,které vzniklo daleko před TERMINÁTOREM,nebo MATRIXEM a Scottova geniální režie se přiblížila do dnešní Sci-Fi doby,ikdyž mu chyběly velké peníze i zkušenosti,přesto dokázal vytvořit tísnivě mrazivý strach zákrytu neviditelnosti v geniálně sofistikované imerzi s perfektními efekty.VETŘELEC je důmyslně propracovaný snímek do nejmenšího detailu.V roce 1979 spadla mince na velmi dobrou stranu pro Scotta - VETŘELEC se stal nesmazatelnou stopou ve Sci-Fi žánru,kterou budeme neustále obdivovat a donekonečna nás bude uchvacovat.Prvotina dokonalé (xenoform) ságy a taky nejdumyslnější,nejdynamičtější a nejpropracovanější ze všech.VETŘELEC má dokonale vybudovanou ATMOSFÉRU v šíleném vesmírném tichu s tučně zapsaným písmem ve světové kinematografii.
Zlobert
Zlobert
3 155 bodů
10
nadhodnocuji. tenhle film sem poprvé viděl když mi bylo 12 a musím uznat že se my nelíbil. teď o pár let později, je to lepší. objektivně na 4, subjektivně na 5, protože v průběhu let, se tato série stala tou jednou jedinou. tou zásadní.
výfuk
výfuk
2 975 bodů
9
Film Vetřelec je ten, kterého jsem se asi vždycky nejvíc bál. Nakonec to bylo celkem bezdůvodné. V celku ani tak nejde o horor jako spíš o jistou filmařskou zvrácenost proti lidské rase, které putuje vesmírem domů. Scottyho díla mě někdy až nudí, tento film byl jasná vy jímka, protože horor má jistou přednost v tom, že na něj jste upřeni a jen tak nepřestanete. Film, který ukázal, že i vesmír může být nejen strašidelný, ale i rovnou smrtelný. Scotty vytvořil kultovní veledílo, které strčilo do kapsy humorný příběh o Ježíšovi a taky válečné veledílo z Vietnamu. Není to pro mne kult, ale tvůrcům nemůžu upřít originální a až geniální nápad na kultovní film, který po skoro třinácti letech své existence po dalších dvou pokračováních neztratil na kvalitě.
2 481 bodů
7
7/10
stantheman
stantheman
2 399 bodů
9
Jeden z nejslevnějších ...ne li nejslavnější sci-fi horror.V komunistickém Československu režim neshledal žádnou závadnost filmu a hodil k ochutnání lidu. Já jsem měl štěstí k tomu, vidět tento snímek v jednom tehdy z nejkvalitnějších kin v republice , v Havířově , kde bylo na tu dobu unikátní ozvučení sálu a tak zážitek byl o to silnější. O kvalitě filmu svědší to , že ani po letech neztratil příliš na své působivosti. Scott přitom buduje napětí tak trochu v Hitchkokovských tradicích, což filmu pčidává ještě na síle. Byl to jeden z milníků v tomto žánru a tak následující díly to měly velice těžké...
miza
miza
2 336 bodů
9
Mám v paměti jak se zrodil.Tehdy byl pod fotkou napis.Jedna z dramatických scén.A já se divil kdeže co to je a při projekci jsem pochopil.Vetřelec č1 prostě dobyl naše kina.
Temný Pán ze Sithu
Temný Pán ze Sithu
2 249 bodů
9.5
Famózní. Co dodat kultovka nad kultovka.sci fi horor jak má být vizual úžasný a nepřekonatelný na rok 79.budovani atmosféry výborné, herci skvělý a scénář též nepřekonatelný. Když sem viděl film poprve asi v 10 letech strachy sem si zakrýval oči.. Famozni