84%

Komentáře a recenze 45

Miller
Miller
2 220 bodů
8
Bojim, bojim! Velmi děsivé, působivé, vtipné, a navíc tu jsou tři chlapi, co mají trvalou. Trochu mě zklamalo to, že to nemělo lepší konec, a to natolik, že jsem musel ubrat hvězdu. Málokdo umí vytvořit Béčko tak, že vypadá jako Áčko. Já se velmi bál, a velmi se mi to líbilo. 82%
Duffman97
Duffman97
1 613 bodů
10
Věc je skvělý horor u kterého nevíte co se bude za 5 minut dít.S originálem má společného jen málo,protože i přes to že jde o remake...je film uchopen jinak.Děsivěji.O Johnu Carpenterovi jsem dávno věděl že umí pracovat s atmosférou ale až tady se dle mně dokázal správně "utrhnout ze řetězu". Skvělý byl také herecký výkon Kurta Russela,což mně mile překvapilo vzhledem k tomu že jde o herce akčních filmů.Film se také dokázal odprostit od stylu Vetřelce a vzal invazi mimozemšťana po svém.Zkrátka tento film vystihují 3 slova:Napětí,hrůza a paranoia.100%.
pokladnik
pokladnik
1 602 bodů
9
Skvělý horor. Trochu atmosférou připomíná Vetřelce, ale přesto vás pohltí. Nejdřív člověk neví která bije, potom když se zorientuje tak zase neví komu může věřit. Kdo je člověk a kdo už je hostitel. Film řadím mezi klasiku a vždy se na něj ráda podívám i když už má vela za sebou.
Profilová fotka
Smazaný uživatel
1 574 bodů
9
Nezapomenutelná klasika hojně sdílená v 80. letech na nelegálních véháeskách v mizerném přepisu a s neopakovatelným českým "překladem". Obraz byl tak mizerný, že v převažujících nočních scénách nebylo často vůbec nic vidět a bylo slyšet pouze děsivé chrčení mimozemské entity, která postupně likviduje posádku výzkumné základny na Antarktidě. Ale ani po letech a opakovaném shlédnutí v mnohem lepších podmínkách neztrácí Věc na působivosti. Čistý, přímočarý horor, který nezkoumá psychologii postav, ale klade zcela jednoduchou otázku: "Jsi ještě člověk?"
TheSompeque
TheSompeque
1 554 bodů
8
Z filmu věc je dosti cítit ponurá atmosféra, strach z neznáma. Naposledy jsem tento pocit měl u prvního Vetřelce. Nečekejte jump scare scény, ale pěkně brutální a tíživou atmosféru.
brbla666
brbla666
1 534 bodů
10
Věc hororova klasika.A jedna perlička,nehrají tam ženy.
Pedro24
Pedro24
1 504 bodů
10
Šílenost, v 80. letech naprosto nepředstavitelná. Jestliže se lidi báli při koukání na Vetřelce, tak co se jim asi muselo dít když koukali na tohle v době kdy tohle vyšlo. Kurt Russell tu je opravdu boží a Ennio Morricone se prostě neztratí v žádném možném žánru, ale co ve mě nechalo největší stopu byl famózně mysteriózní konec, který do tohohle filmu seděl víc než jakýkoli jiný způsob zakončení. Můj neoblíbenější horror
Pajmen
1 204 bodů
9.5
Dodnes se divím, že se o tomto filmu tak málo mluví. Parádní hororová atmosféra. Člověk nevěří člověku a nakonec ani psu, že je psem. V hlavní roli skvělý Kurt Russell, jehož modré vykulené oči do prostředí Antarktidy parádně zapadají, a ve vedlejší roli mimozemšťan, který vysoce nakažlivý. Nejedná se o žádnou stupidní lekačku, ale o zajímavý námět a příspěvek do fondu dědictví hororového žánru.
Marcos22
Marcos22
994 bodů
10
Věc vypráví příběh o skupině vědců z výzkumné stanice na Antarktidě, kterou potká velmi podobná zkušenost jako členy posádky vesmírné lodi Nostromo v prvním Vetřelci. Zatímco ve Vetřelci se posádka setkala s relativně jednoduchou formou mimozemského života, ve Věci má co dočinění s daleko sofistikovanějším oponentem. To co Věc postrádá oproti Vetřelci v napětí a strachu, to dohání ve svém sociálnějším pojetí a silnější interakci postav mezi sebou (pochyby, nerozhodnost, izolace, agrese). Věc je vynikající atmosférickou jednohubkou, která má spád, a které odpustíte i řadu nelogičností typu pravidelného střídání dne a noci na Antarktidě. Nejen za důmyslnou transformační schopnost "Věci" a vynikající závěr, ale i dechberoucí, a paradoxně nejkomičtější scénu filmu, při níž je hlavním postavám testována krev, zaslouží Věc pětihvězdičkové bodové ohodnocení. 👌 (09.03.2022, Future Gate Festival)
Veronika Rada
Veronika Rada
924 bodů
10
Stále i po letech geniální dílo. I když člověk vidí tento film po sté stalle neztrácí napětí, dramatičnost i efektivně zvolené prostředí. Krásně respektovaná literární předloha, úžasná hudba i triky za které by se nemuseli stydět ani v dnešní předigitalizované době. Ani herecké výkony nejsou k zahození. Tento film zkrátka nezamrzl v propadlišti dějin naopak je stále vynikající a patří do zlatého fondu.