![]()
127 minut
|
|
Žánry: |
Krimi, Mysteriozní, Thriller, Gotický |
---|---|
Motto: | Sedm smrtelných hříchů, sedm krutých vražd. |
Obsah: |
Obžerství, lakota, lenost, závist, hněv, pýcha a smilstvo. Sedm smrtelných hříchů, o nichž kázali církevní hodnostáři ve středověkých kázáních s varováním, více »« méně |
Režie: |
David Fincher |
Scénář: |
Andrew Kevin Walker |
Herci: |
Brad Pitt Morgan Freeman Gwyneth Paltrow R. Lee Ermey Andrew Kevin Walker ... |
Premiéra: | 28. 3. 1996 |
---|---|
DVD: | 15. 6. 2009 |
Přístupnost: | MP-15 |
Tohle nemohlo dopadnout špatně. Fincher byl zrovna ve vynikající formě a k ruce si vybral absolutní hereckou špičku. Vznikl tak snímek,který se svou hutnou a depresivní atmosférou dostal mezi nejlepší filmy všech dob. Kriminální zápletka je napínavá a vizuální stránka stránka jen podtrhuje tuhle mrazivou jízdu. Kevin Spacey je zde přímo démonický a samotné finále je jen třešničkou na dortu. Maximální filmový zážitek.
Dva detektivové, z nichž jeden má před důchodem a druhý je naprostý nováček, se společně snaží dopadnout vraha používající pro své činy biblický motiv, v tomto případě, sedm smrtelných hříchů. Průlomový snímek s náboženskými motivy, který pro následující léta udal nový směr. Scénárista Andrew Kevin Walker skloubil obyčejný kriminální příběh s biblickými motivy sice přímočaře, ale atmosféricky adekvátně. Režisér David Fincher jeho vizi zcela pochopil a natočil film, který už jen po vizuální stránce prostě úspěšný být musel. Ano, celé to kouzlo snímku je hlavně ve vizualitě daných temných scén, neboť se plně využívá typického psychického vnímání diváka. A protože to plně funguje, nikomu nedojde, že se v těchto scénách střída jeden kýč vedle druhého. Je to tak. Logika v tomto filmu tentokrát nikoho nezajímá. Správná atmosféra příběhu tak dokonala své. Vrahovo šílenství, které biblicky ospravedlňuje smrt každé oběti, je tak šílený, že se tomu zpočátku ani nedá věřit. Hrůza ale na diváka doslova dýchá, při sledování intenzivní a destruktivní práci sériového vraha Johna Doeho. Snímek poskytuje agresivní a pesimistický svět člověka, kterému, vlivem jeho elektrizující a vyčerpávající nálady, nelze uniknout. Když se podíváme na dějovou linku, tak je v podstatě velmi jednoduchá. Zkrátka jen obyčejné pátrání detektivů po vrahovi, kteří postupně odkrývají podstatu motivu jeho činů a čekají, až udělá sebemenší chybu. Režisérský um však z toho udělal doslova detektivní koncert. Tento snímek udělal tak hlubokou díru do světa temných kriminalistických filmů, že bude ve středu zájmu ještě hodně dlouho.
Fincher měl za sebou velmi depresivní trojku Vetřelce a pro diváky plánoval v thrilleru Sedm hodně hutnou podívanou plnou deprese, špíny velkoměsta a atmosféry. Fincher snímek zahalil do temných odstínů a téměř po celý film nechal z nebe padat hektolitry vody, aby simuloval permanentní déšť. Pro film angažoval původem íránského kameramana Daria Khondjiho, kterého znal pro jeho vytříbený vizuální styl již z reklamní branže. Natáčení probíhalo hladce a i nešťastných náhod tvůrci využili ve svůj prospěch. Při mimořádně působivé scéně, kdy Mills pronásleduje vraha se Brad Pitt při skoku skutečně zranil a musel film odehrát s rukou v závěsu. Ve scénáři ho měl Doe zranit jinak, ale Fincher tam už pohmožděnou ruku nechal a dál to neřešil. Divák už od prvního záběru ví, že na filmu si tvůrci dali opravdu záležet. Drsný příběh, kde scenárista umně míchá vysoké umění s žánrem thrilleru a v některých momentech naprosto nenásilně skládá poctu Alfredu Hitchcockovi a především Taxikáři Martina Scorseseho mimořádně funguje. Na autenticitě filmu se podíleli skuteční kriminalisté jako odborní poradci a co jsem mluvil o filmu s policisty, tak říkali, že ten film je až nehollywoodsky věrný. Dokonalé bravo!
Bezkonkurenční zážitek, chuťovka, delikatesa. Kdo miluje temné krimithrillery o sériových vrazích, bude Se7en zbožňovat, a kdo tenhle druh "zábavy" naopak nesnáší a směje se jednotvárným scénářům a plytkým koncům, bude na tom stejně, protože Se7en ho šokuje, vcucne, v závěru zpráská jako nic netušícího psa a lásce k žánru ho neodvratně naučí... Dokonalá režie, která nedá vydechnout, hýří kreativními nápady a skrze všeobjímající hustý déšť nám dává jedinečnou možnost nahlédnout do té nejmrazivější obrazové i příběhové černoty, jaká se kdy ve filmu vyskytla. Dokonalý scénář, věrohodný v psychologii a vykreslení vztahu ústřední dvojice, superchytrý a rafinovaný v dialozích a nenásilném přemýšlení o hrůzách společnosti plné násilí a vražd, a konečně šokující a překvapivý nejen ve svém průběhu, v trýznivém charakteru jednotlivých vražd a v bezchybně načrtnutém postupu vyšetřování, ale hlavně ve svém vyústění, tak neočekávaném a zásluhou Fincherovy režie i záběr po záběru strhujícím, až jsem chtěl při prvních dvou projekcích vstát a hlasitě křičet na obrazovku... Dokonalá kamera, která si vždy najde ten spravný úhel (naprosto mě fascinuje záběr shora na Pitta přelézajícího na visutý žebřík), úžasný mrazivý soundtrack a zcela správná sázka na věčně nefungující vypínače a na staré dobré baterky, které všechnu černotu ještě zvýrazňují... Dokonalý film, který nemůže být a také nikdy nebude překonán. 100% je málo..
Napínavý film, který mě ovšem místy nudil. Zdlouhavé scény jsou pro mě mínusem, takže proto jen 70%. Morgen Freeman jako vždy skvostný, Brad Pitt také. Film jsem viděl jen jednou a pokud tomu tak zůstane, smutný nebudu.. Za kultovní tento snímek určitě nepovažuji, ale kvalita je pro mě něco od 70%, čili kvalitní snímek.
Nejlepš7 kr7m7-thr7ller s v7bon7m scénářem a v7bon7m7 hereck7m7 v7kon7 s poruč7kem(Morgan Freeman) a amb7c7ózn7m kriminalistou(Brad Pitt),kteř7 jsou nasazen7 na př7pad, kter7 je neodvolatelně vtáhne do pom7leného a zvráceného světa ps7ch7cky v7š7nutého zloč7nce Johna Doa (Kevin Spacey).77Hustá atmosféra po celý film do maxima s vrcholovým koncem. ******* Vrcholově nejlepší krimi světové kinematografie:režiséra Davida Finchera velmi obdivuju,vše promyšlené a vytvořené do nejmenšího detailu.Jeho filmy lze sledovat jen s jedním nádechem od začátku do konce. 90% 77777777 77777777 77777777 77777777 77777777 7777777 7777777 77777777 77777777 77777777 7777777
Sedm. No co říct... depresivní, krvavý steakový film. Na konci Freemanovi policejní kariéry a na začátku Pittovi kariéry se náhle objeví masový vrah, který Bibli bere trošku víc vážně... neuvěřitelné zpracování v rukách "mistra napětí 21. století" - Davids Finchera. Film se dá pokládat za prvotinu Fincherovi kariéry na poli klasických krimi thrillerů a za začátek mystických dramat. Obžerství, lakota, lenost, závist, hněv, pýcha a smilstvo... každý tím denodenně žije a nic s tím nedělá. Mě to hlavu netrhá, ale Kevinu Spaceyemu ano. Ten měl své vraždy do puntíku promyšlené tím svým úchylným šílenstvím a genialitou. Hlavně ten konec byl nadprůměrně geniální a neuvěřitelný. "Ernest Hemingway jednou napsal: "Svět je nádherné místo a stojí za to za něj bojovat." - souhlasím s tou druhou částí.".
Nejgeniálnější ze všech geniálních kriminálek nám v polovině devadesátých let daroval David Fincher,situoval ji do bezejmenné deštivé metropole,kde všudypřítomná temnota a opuštěné uličky plné potenciálních násilníků a vrahů vytvářejí neuvěřitelně depresivní atmosféru a jako třešničku na dortu si pro nás připravil naprosto zdrcující závěr.
Sedm je pro mě hlavně o postavách. Dostal jsem se jim do hlavy, věděl co od nich čekat a co si myslí. Všechny scény si najdou tu pravou atmosféru, aby se poznalo, že se jedná o kvalitní thriller. A krimi žánr je taky uspokojivě vyplněný, ukázky z míst činů a vyšetřování. Postavy hodně projevují své emoce. Ale to nejlepší až na konec. Sekvence posledních scén s chytrým vrahem jsou plné dialogů, které mají co nabídnout.
Fakt pametam si to ako by to bolo včera ked som si kupil časopis Bravo a tam bola premiera tochto filmu bol som malý a tie obrazky tam jak som videl som sa bál a teraz si ho pozriem stale heheh ale ako klobuk dole bomba pecka falm škoda že už malo takých dobrých filmou sa točí ale ako si mislim o všetko rolu hraju prachy zalezi kolko do teho investuju no čo už :-(
7 smrtelných hříchů zasazených do temné metropole 20. století, kde je hřešení neodmyslitelnou součástí každodenního života. Depresivní atmosféra se sápe z každého záběru, napomáhají detaily jako věčně potemnělé prostory, nepřestávající déšť a explicitní záběry na zohavená těla. Největší vinu na všudypřítomné ponurosti ale nese geniální scénář, jenž udržuje konstantní tempo a nedovoluje divákovi odtrhnout se. Výbušný Brad Pitt a rozvážný Morgan Freeman předvádějí vrcholné performance. Jejich spolupráce vyobrazuje kontrast mezi 2 generacemi - mládí proti stáří, nadhled proti zabřednutí, konzervatismus proti novátorství, naivita proti zkušenostem a mnoho dalších. Postavy ale nejsou černobílé, vzájemně se obohacují, doplňují a jejich vztah se neustále vyvíjí. Asistuje půvabná Gwyneth Palthrow, protiklad zkaženého světa. Hereckou smetánku doplňuje Kevin Spacey, jehož fanatická preciznost a chladnokrevný poklid nabízí zážitek časově miniaturní, leč megalomansky hrůzný. Příběh odkazuje na boží mocnost, bezejmenné, hnijící město ale představuje ateistické místo bez naděje a pokání. Po všech stránkách mrazivé veledílo, pochvalné superlativy však míří především režiséru a zmíněnému hereckému kvartetu. Bezkonkurenční. Nepřekonatelné. Nenapodobitelné. 95%
David Fincher ukázal jak se mají točit filmy napínavé, tajemné a hlavně geniální. Po celou dobu jsem byl nadšen z potemnělé atmosféry, neustálého deště a z děsivého příběhu, který ve mně rozdělal pocit strachu odumírající až několik hodin po závěrečných titulcích. Smekám imaginární klobouk a jdu se přecpat jídlem pokud možno za málo peněz, aniž bych pro to cokoliv udělal, se závistí na ty co mají k snědku něco lepšího, kde hněvem prokleji je a pousměji se pýchou na sebe, za to vše, co jsem prožil v hříšném mimomanželském loži pln perverzního chtíče.
Brad Pit dostal nedávno Oscara za film Revenant - nechápu, bylo tam 10 minut děje pak dlouho nic a na konci zase 10 minut. Tady se děje něco od počátku až do konce a David Fincher Vás udržuje v napětí až do samého vyvrcholení. Asi jeden z jeho nejlepších filmů a to i díky právě Bradu Pitovi a Morganu Freemanovi. Kdo neviděl, určitě si to někde stáhněte a pusťte, stojí to fakt za to.
Působivé, hodně depresivní, trošku předvídatelné, ale přesto překvapivé.
Herecké obsazení skvostné, kamera originální. Nejgeniálnější ze všech geniálních kriminálek nám v polovině devadesátých let daroval David Fincher,situoval ji do bezejmenné deštivé metropole,kde všudypřítomná temnota a opuštěné uličky plné potenciálních násilníků a vrahů vytvářejí neuvěřitelně depresivní atmosféru a jako třešničku na dortu si pro nás připravil naprosto zdrcující závěr.