![]()
126 minut
|
|
Žánry: |
Dobrodružný, Drama, Fantasy, Mysteriozní, Rodinný, Adaptace knižní, Dětský, Film o filmu, Oscarový, Retro, Teenagerský |
---|---|
Motto: | Jeden z nejslavnějších režisérů naší éry vás zve na úžasnou výpravu |
Obsah: |
Hugo Cabret (Asa Butterfield) je neobyčejný kluk, který po otcově smrti žije na pařížském vlakovém nádraží u strýce alkoholika, jenž tu pracuje jako seřizovač více »« méně |
Režie: |
Martin Scorsese |
Scénář: |
John Logan Brian Selznick |
Herci: |
Ben Kingsley Sacha Baron Cohen Asa Butterfield Chloë Grace Moretz Ray Winstone ... |
Premiéra: | 2. 2. 2012 |
---|---|
Distributor: | Bontonfilm |
Z toho snímku jde cítit láska k filmařině jako z žádného jiného. Martin Scorsese zde vdechl život něčemu výjimečnému a okouzlujícímu. Každá minuta je slastem pro oči a láskou k filmu samotnému. Herci jsou geniální a přesvědčivý. Dokonce i Cohen zde předvádí výborný výkon a ukazuje,že to není jen herec pro komedie. Příběh je velmi lidský a chytí za srdce.
Krásný dobrodružný snímek s lehkým sci-fi nádechem: Je to film pro malé i velké, na své si přijdou zejména technicky založení lidé.. tolik ozubených koleček, hřídelí a rozmanitých strojků a strojů se jen tak nevidí. Scénář za mě není tak bombastický, ale film jako celek působí skvěle a to hlavně po vizuální stránce, ta je na vrcholné úrovni.
Nádherná pocta kinematografii jako takové, kterou mohl natočit jen tvůrce, pro něhož je film skutečně jedinou a největší životní náplní. Scorsese už za svou úžasnou kariéru přivedl na svět mnoho megaúspěšných a legendárních snímků, které přepisovaly a výrazně ovlivňovaly filmové dějiny, a tak se na stará kolena rozhodl poklonit člověku, jenž to celé vlastně odstartoval. A nebyl by to on, aby příběh neobestřel zvláštní atmosférou, aby každičký detail nebyl dokonale propracovaný a na místě a aby neutvořil celý film způsobem, na který se prostě nezapomíná. Hugo je sladký jako rodinný film, kouzelný jako hravé fantasy a jako celek je až neuvěřitelně celistvý, vtipný a harmonický. I když je pravda, že cukrem se mohlo tentokrát trochu více šetřit a že všechny rozjeté motivy do sebe přeci jen nezapadaly tak, jak bylo asi myšleno. Ale to jsou lehké vady na kráse, které se pod Scorseseho přesnou taktovkou dokonale zamaskovaly. Butterfield mi tolik neseděl, ale Kingsley a hlavně Cohen jsou výteční.
Tento film byla tak zvláštní pohádka, že se pak každému musí zdát ty slátaniny, které produkuje Česká televize, jako nekoukatelné.Byla jsem moc ráda, že mi to přítel nahrál a pustil místo další "úžasné" premiéry vánoční pohádky na ČT. Filmová kouzla se zde prolínají s realitou. Scorsese tu vzdává poctu počátkům kinematografie. Ačkoliv film trvá přes dvě hodiny, divák (alespoň já rozhodně) z obrazovky nespustí oči. Je to vlastně rovněž pohádka, ale vyspělá, nikoli stupidní. Pohádka o klukovi, který mě "dostával" svým pohledem, a jeho velkém fascinujícím dobrodružství. A ta nostalgická vzpomínka na dětské knížky! Francouzská atmosféra, ačkoliv režisér je Američan a větší část filmu byla točena ve Velké Británii! Ať tak či onak, takhle nějak si představuji současnou pohádku. Aby se člověk trochu bál, zároveň byl fascinován a dlouho na tento filmový zážitek vzpomínal.
Asa Butterfield později známý ze Sirotčince slečny Peregrinové pro podivné děti jako Hugo, malý sirotek žijící na nádraží a opravující hodiny a další roztodivné strojky - a také jako velmi nadějná tehdy ještě dětská hvězda. Sacha Baron Cohen v půvabné roli válečného invalidy a nemilosrdného nádražního hlídače, který má přesto svoje milé slabosti. A Ben Kingsley jako prodavač hraček a snad i někdo, kdo kdysi býval mnohem význačnější. A počátky kinematografie. George Mélies, který kdysi natočil ten slavný němý film s projektilem, který zasáhne oko Měsíce, jenž si pak do videoklipu vypůjčili neméně slavní Queen. Člověk, který postavil první filmový ateliér, pokoušel se o první filmové triky a měl k dispozici spoustu kostýmů, kulis a herců, protože jako první pochopil, že filmem se nemusí natáčet jen vlak jedoucí do stanice, ale dá se tak vyprávět příběh. Myslela jsem, že film bude jen o životě osiřelého chlapce na pařížském nádraží, kde všechno vypadá ve vintage stylu a úplně magicky. Ale dostala jsem mnohem víc. Moc hezky vystavěný příběh.
Kniha, která byla předlohou k filmu, je neotřelá a skvělá. A ač se mi tomu zpočátku nechtělo věřit, při jejím pročítání jsem si uvědomil, že její filmové ztvárnění Martinem Scorsese je naprosto logické. Tento rodinný snímek sice plně obstojí i v televizi, ale jen shlédnutí na velkém plátně ve 3D slibuje onen původní zážitek, který pro nás tvůrci zamýšleli a který mu přidává v hodnocení procenta navíc!
Velmy film překvapil počínaje příběhem až po výkony herců(Asa,Ben,Asa,Chloe všecny si je zamilujete).Děj je vyprávěn parádně a dozvíte se stylově začátky filmů a i hrůzu války.Jen je film pro děti od 12 let což dokazovaly titulky v kině a to ne kvůly ňáké brutalitě ale kvůly spletitosti příběhu a jeho pochopní a ostatní by si tuhle kouzelnou podívanou neměly nechat ujít.
Hugo není tak zajímavý na to aby měl aspoň tu nominaci na Oscara za nejlepší film, ne. Bohužel jeho největší kvalitu přebíjí scény. Kvalitní jsou efekty a kamera. Scény jsou nudné a špatně zpracované, nuda je hlavně v dialozích. Střih je hodně slabá záležitost a silná slabina, nevím kdo to tak slabě a možná až nepřehledně sestříhal. A slabí dětští herci. To byl opravdu špatný výběr. Asa Butterfield a Chloë Grace Moretz prostě nefungují. Jde to vidět na scéně v kině, když je hlídač chytí. Jejich výrazy a jejich gesta, nevypadá to ani trošku dobře. Já se prostě nudil, Hugo mi nic nenabídnul. Děj mi nepřijde ničím výrazný.
"Představoval jsem si, že celý svět je jeden velký stroj. Stroje nikdy nemají žádné součástky navíc. Mají vždycky přesně to, co potřebují k chodu. Tak jsem si představoval, že kdyby svět byl jeden velký stroj, nemohl bych být součástkou navíc. Musel bych tady být z nějakého důvodu. A proto jsi tady taky z nějakého důvodu."
Kdo nezná ten tajemný pocit, který se vás zmocní při pohledu na roztáčející se ozubená kola a kolečka, to mrazení při pohledu na mechanismus, který oživuje neživé a otevírá okna dokořán snům, to zvláštní tušení, že podobný mechanismus je ukryt v útrobách země a uvnitř samotného lidského srdce, že veškeré snění je poháněno klikou či klíčkem a promítá se na obrovské filmové plátno, ten možná v Hugovi uvidí jen prázdný sentiment. Moje sny ale do ozubených kol dokonale zapadly a roztočily se na plné obrátky.
Nakonec jsem byl nadšený z tohoto filmu. Film vzdává hold průkopníkům filmu, a zárověň na tom postavil dějovou linku. Film má skvělý příběh, srozumitelný i dětem, ale dost líbivý i pro starší publikum. Nádherně vykouzlené nádraží, výborní herci a ale hlavně úžasně lidský příběh. Víc takovýchto filmů
Martin Scorsese, dnes už v podstatě filmová legenda v příběhu Hugo Cubreta vypráví především o své nezměrné lásce k řemeslu, jemuž se rozhodnul zasvětit svůj život. Nicméně je tu i ten příběh malého, opuštěného chlapce, který nás ovšem neomylně dovede k milníkům kinematografie. Chlapec, který, a teď bych volně citoval, svět vnímá jako stroj v němž lidé jsou jeho součástkami a v momentě, kdy ztrácí svůj cíl (či ho prostě nevnímají) je potřeba zasáhnout do děje a součástku opravit, aby se svět dostal opět do rovnováhy. Nějak takhle.To obsazení jednotlivých postav (mimo popsanou vyjímku) napovídá zkušeného a jistého autora, nemá smysl pět chválu na Bena Kingsleyho, bylo by to jen nošením dříví do lesa. Huga nejde brát jako film pro děti, přinejmenším ne výhradně pro děti, na to je tam příliš mnoho přesahů, které, aniž bych chtěl tuto cílovku podceňovat, nejspíš nepoberou. Mělo by to fungovat bez ohledu na věk, náboženské nebo politické vyznání. Pro mě jedna z mála zajímavých věcí z poslední doby.
„Mezi všemi těmi thrillery a akčními filmy působí laskavý příbeh Huga jako balzám na duši. Myslím že stojí za to ho vyzkoušet.”