76%

Komentáře a recenze 55

Kinghome
Kinghome
5 293 bodů
10
To co Ben Stiller vytvořil je naprosto úžasný. Znám ho jen z primitivních komedií a jeho největší režijní dílo je Tropická bouře a Zoolander. Nic ale vůbec nic jsem od toho nečekal (kdo by taky čekal) a najednou jakoby Benovi přeskočilo a natočil tu nejúžasnější dobrodružnou komedii o věčném snílkovi, který se dostane na místa, o kterých by ani nesnil. Když si to vezmu, tak příběh není nějaký extra dobrý a zápletka s fotkou je při nejmenším nepravděpodobná, ale způsob jakým je celý film vyprávěn je natolik fascinující, že tohle hned přehlédnete a kocháte se úžasnou krajinou a precizně udělanými efekty. Příběh je sice na první pohled primitivní, ale na konci je úžasné propojení (peněženka, obal časopisu), které když jsem viděl, tak jsem jen čuměl s otevřenou pusou a nevěřil svým očím, na jaké úžasné dílo jsem to narazil. Tohle je prostě nádhera, kterou by měl každý vidět, obrovská poklona Benu Stillerovi, který natočil svoje životní dílo.
evismaior
evismaior
4 254 bodů
7.5
Zjišťuji, že čím je Ben Stiller starší, tím víc se mi dostává do gusta. Příběh o již nepotřebném zpracovateli fotografických negativů jednoho časopisu přecházejícího na elektronickou verzi, který podnikne objektivně celkem nesmyslnou honbu za autorem fotografie určené na obálku posledního papírového vydání, je sice víceméně neuvěřitelný, ale tak nějak pozitivní a milý, a jelikož zavede diváka na exotická místa Grónska, Islandu a afghánských hor, dokážu ho vcelku ocenit.
Petrson
Petrson
4 166 bodů
6
Bohužel jsem si to neužil, protože se mi pletlo, co má být sen, co realita a v tu chvíli mi to začalo být všechno jedno. Nebo jsem ani o tom nechtěl přemýšlet minimálně od scény na moři. Třeba film Muž z Acapulca je v tomto ohledu jasnější, přímější a věděl co chce. Byl to sled obrázků, překvapení a ulítlých situací, které byly zbytečně snově přehnané. Chvílemi asi komedie, chvílemi to asi měla být hloubka. Až poslední část filmu, resp. od Afganistánu, začíná být zajímavá a má něco do sebe. Teda pro mě. Těšil jsem se podle kritik nějak víc, ale recenzenti jsou taky jen lidi s komplexem, jako my všichni. Pak je identifikace s hlavním hrdinou jednoduchá.
Kamil Fila
Kamil Fila
4 112 bodů
6
Film obsahuje zásadní protimluv. Onen hledaný snímek č. 25, jenž má zachycovat „kvintesenci života“ (tedy i časopisu Life), je oslavou obyčejnosti a každodenní pokorné práce. Film nám přitom názorně a opojně ukazuje, že základem života je probrat se z rutiny a dělat neobyčejné věci. Walter Mitty tedy nijak nedospívá v tom smyslu, že by přijal svůj úděl, ale naopak se vrací do stádia teenagera, který ostatní ohromuje svou zdánlivou (ale prakticky vyžadovanou) nespoutaností. __________ Rozporuplnost vynikne zvláště, pokud porovnáme výchozí situaci Waltera v původní povídce a nynějším filmu. Jako literární postava vyvolával Walter znepokojení, po čem vlastně touží, když má práci a rodinu? Proč mu tento ideál nestačí? Stillerův Walter naopak naplňuje prototyp neukotveného člověka, někoho, kdo stále nenašel pravou spřízněnou duši a zatím nedostal do stádia, kdy by ho manželství a rodina mohly začít nudit. ______________________ Ben Stiller nepotřeboval dospívat a Walter Mitty rozhodně není dílem jeho zralosti. Nejdospělejší pohled na svět se paradoxně ukrývá ve Stillerových dřívějších cynickým parodiích jako byly Cable Guy, Zoolander, nebo Tropická bouře, v nichž se skvěle trefoval do kultu celebrit, televizní kultury otupující diváky, i do zákulisí filmového průmyslu. Právě zde odhaloval, jak jsou snahy hollywoodských herců o duchaplné nebo humanistické umění často z principu pitomé, nebo vždy nějak nechtěně zrazené a ve svém vyznění poškozené tím, že je nutné je prodávat jako zboží. ___________________Když si teď jdou Walter Mitty a Sean O´Connell zahrát s afghánskými kluky fotbal a ve zpomalených záběrech skotačí za zapadajícího slunce, neliší se to moc od toho, jak se v Zoolanderovi vymaštění modelové zpomaleně polévali benzínem na pumpovací stanici. Komik dnes těžko může být moudrý jinak, než když demaskuje blbost potřeby hvězd showbyznysu vypadat citlivě a svobodně.
8
Potvrzení toho co tvrdím už od tropické bouře Stiller je nedoceněný genius s obrovským filmovým citem.
Zbyndex
Zbyndex
3 611 bodů
8
Walter Mitty je film, který všechny překvapil. Myslím, že většina diváků, stejně jako já, očekávalo trošku jiný film. Ale musím říct, že jsem rád, že se očekávání nenaplnilo. Tento film má skvělou atmosféru, kterou můžete nasávat po celou dobu sledování. Hlavní příčinou je příjemný humor a zajímavý příběh s krásnými destinacemi. Opravdu mne to bavilo, tohle je první film z režijní dílny Bena Stillera, který u mně uspěl. I jako herec si tu nevedl vůbec špatně, 77%.
rkotvald
rkotvald
3 162 bodů
8.5
Walter Mitty je melancholický zasněný pěšák, kterého mezi svými "ozubenými koly" mašíruje mega korporace ve které se snaží vydělat na živobytí. Jednoho dne se rozhodne, že už nebude snít a začne realizovat. Začne tak dobrodružnou cestu kde můžete mimo jiné zahlédnout nádherné ponoramata Grónska, Islandu (i dnes už známý Eyjafjallajökull) a Afgánistánu. A pětku dávám za postavu snad nejdrsnějšího fotografa v dějinách filmu, kterého si střihnul Sean Penn. Takhle bych chtěl jednou skončit :)
Profilová fotka
Uživatel
2 840 bodů
4
Popravdě, zajímala mě jen tak fotka č. 25....jinak jsem se nudil.
Ombak_Penari
2 764 bodů
7.5
Film, který opravdu pohladil po duši, nicméně větší hloubka a propracovanější scénář by mu určitě slušeli. Stiller dobře zvládl přerod z uťápnutého introverta v dobrodruha začátečníka. Celkově mě tenhle film o snění, romantice a volání dálek od začátku oslovoval a stejné pocity mám i po jeho shlédnutí, nádherný pocit, že všechno je možné a sny se plní. Ačkoliv má tedy Walter svoje mouchy, rozhodně je to snímek, který stojí za shlédnutí a dokáže navodit atmosféru.
Kuca25
2 132 bodů
8
Velmi pozitivní film, který mě opravdu bavil. Hned na začátku se však musím umirnit. Není to nijak áčkově natočený snímek, ale svým duchem a nadšením se dokáže mezi ty áčkové filmy prodrat. Ben Stiller se do role opravdu hodí a ukazuje že ne jenom komedie mu sluší. Mám rád takovéto příběhy a i když si logicky říkám že film to je lehce nadprůměrný, tak po shlédnutí na něj furt musím myslet jak se mi vlastně opravdu líbil. Waltera Mittyho s čistým srdcem doporučuji.