Top kina ČR: Lilo & Stitch odolali akční Baleríně. Otřesný Krtkův svět nikoho nezajímá

Top kina ČR: Lilo & Stitch odolali akční Baleríně. Otřesný Krtkův svět nikoho nezajímá
Lilo & Stitch | Walt Disney Studios
Nový český film Evy Toulové Krtkův svět totiž skončil naprostou katastrofou nejen z hlediska kvality, ale také návštěvnosti. Na podivnou a naprosto nefunkční obhajobu a sebepropagaci podnikatele Josefa Roušala nebyl zvědavý absolutně nikdo, během víkendu film zhlédlo pouhých 486 lidí. Bontonfilm přitom snímku docela věřil, promítal se totiž v zatraceně štědrém počtu 114 kin. Tahle bizarní filmová reklama se prostě vůbec nepovedla.

5. místo

Minecraft film
Minecraft film
  • HBO Max
  • iTunes
  • Rakuten
60%
Tržby 1 milion 127 tisíc Kč / návštěvnost 6 186 diváků / 83 kin
Na pátém místě se možná už s top 5 loučí superúspěšný Minecraft. Kandidát na nejnavštěvovanější film roku sbírá poslední drobné a poslední zbytky diváků bude zřejmě lákat i v následujících týdnech. Zároveň se dá ovšem očekávat, že snímku vezme poslední vítr z plachet právě premiéra Jak vycvičit draka. I tak má za sebou Minecraft už mimořádnou výdrž a po deseti týdnech v top 5 se rozhodně nemá za co stydět. Překonal totiž naprosto všechna očekávání.
Minecraft film: finální trailer | Vertical Entertainment

4. místo

Jak vycvičit draka
Jak vycvičit draka
  • iTunes
  • Rakuten
  • SWEET.TV
82%
Tržby 2 miliony 364 tisíc Kč / návštěvnost 12 102 diváků / 86 kin
Velkolepá dračí podívaná už se ostatně díky předpremiérám dostala na bramborovou pozici a ukazuje, že následující týden od ní můžeme čekat zatraceně velké věci. Předčasný start s 12 tisíci diváky je solidní a bude se atakovat minimálně nedávný otvírák pohádky Lilo & Stitch (81 tisíc diváků), vyloučený ale není ani otvírák za hranicí 100 tisíc návštěvníků.
Jak vycvičit draka: trailer | CinemArt

3. místo

Mission: Impossible - Poslední zúčtování
Mission: Impossible - Poslední zúčtování
  • iTunes
  • Rakuten
  • SWEET.TV
73%
Tržby 2 miliony 384 tisíc Kč / návštěvnost 10 395 diváků / 89 kin
Nebýt dražších lístků, musel by se před draky sklonit i samotný Tom Cruise. Poslední Mission: Impossible dochází ve světě dech nečekaně rychle a také u nás se od velkolepého finále očekávalo asi víc. Propad o pouhých 23 % vypadá sice hezky, celkově se však snímek trousí k potřebné hranici 100 tisíc diváků velmi pomalu. Aktuálně jich nasbíral 75 tisíc a k nejúspěšnějším počinům franšízy se opravdu řadit nebude.
Mission: Impossible - Poslední zúčtování: 2. trailer | CinemArt

2. místo

Balerína
Balerína
  • Canal+
  • iTunes
72%
Tržby 2 miliony 691 tisíc Kč / návštěvnost 12 294 diváků / 149 kin
Za očekáváním skončila také akční Balerína, které nepomohl ani doping v podobě pražského natáčení. Otvírák s 12 tisíci diváky je v rámci velkých akčňáků téměř podprůměrný a ukazuje se, že bez Keanu Reevese v hlavní roli tato série nikoho moc nezajímá. Poslední John Wick ostatně startoval s 46 tisíci návštěvníky a nakonec jich do kin nalákal přes 180 tisíc. O takových číslech si Ana de Armas může nechat jen zdát. Baleríně se navíc nedaří ani ve zbytku světa a zařadí se mezi letní propadáky.
Balerína: finální trailer | Vertical Entertainment

1. místo

Lilo & Stitch
Lilo & Stitch
  • Disney+
  • iTunes
  • Rakuten
  • +1
75%
Tržby 8 milionů 713 tisíc Kč / návštěvnost 46 602 diváků / 160 kin
Mezi největší letní hity bude však bez debat patřit Lilo & Stitch. Nová hraná disneyovka má ve světě stále šanci překonat miliardu dolarů a také u nás se jí daří skvěle. Mezi víkendy spadla o pouhých 12 % a překonala hranici 200 tisíc návštěvníků. Dalo by se sice mluvit o letní trvalce, tato slova už možná ale za pár dní naruší právě dračí novinka. Dá se očekávat, že Lilo & Stitch poprvé zažijí výrazný pád. Pořád však mají šanci překonat metu 300 tisíc fanoušků.
Lilo & Stitch: trailer | Falcon
Aktuální program českých kin naleznete zde.
Zdroje: Unie filmových distributorů, Kinomaniak