Tržby 1 miliony 490 tisíc Kč / návštěvnost 7 057 diváků / 92 kin
Lavimu už na pátém místě začíná docházet dech a mezivíkendový pád o takřka 50 % dává tušit, že kýžená cesta k překonání půl milionu diváků bude ještě hodně obtížná, ne-li nemožná. Aktuálně má druhý Vyšehrad na kontě 413 tisíc návštěvníků. Letní kina by musela praskat ve švech, aby půlmilionová hranice padla. I přesto, že bude Vyšehrad Dvje patřit mezi nejúspěšnější české filmy roku, čekalo se od něj trochu víc. Po téměř rekordním startu za téměř 200 tisíc diváků snímek svůj první víkend pouze zdvojnásobil a zůstane v celkovém součtu daleko za prvním dílem, na který přišlo necelých 700 tisíc diváků.
Tržby 1 milion 522 tisíc Kč / návštěvnost 8 190 diváků / 95 kin
Velmi razantní pád zažil dosavadní lídr, filmový Minecraft. Dalo se to ovšem trochu čekat, rodinky zkrátka vyměnily sál a hojně chodily na novou disneyovku. Minecraft tak mezi víkendy padl o drtivých 64 % a na sen o milionu diváků může definitivně zapomenout. Aktuálně překonal hranici 800 tisíc návštěvníků, a i když se propady asi v následujících týdnech stabilizují a videoherní adaptace bude sbírat diváky i přes léto, na víc jak 900 tisíc diváků to asi stačit nebude.
Minecraft film: finální trailer | Vertical Entertainment
Tržby 1 milion 755 tisíc Kč / návštěvnost 8 138 diváků / 69 kin
Na bronzové příčce drží hororovou pochodeň šestý Nezvratný osud, jemuž se daří přesně tak, jak je u děsivého žánru v kinech zvykem. Mezivíkendový propad o 47 % se pohybuje ve standardech žánru, u něhož zájem publika obecně klesá podstatně rychleji. Smrtka už aktuálně do kin nalákala 31 tisíc diváků. Padesátku by tak měla překonat snad bez problémů a stane se po čtvrtém díle u nás komerčně nejúspěšnějším dílem série. A zároveň bude u nás patřit zřejmě i mezi nejnavštěvovanější horory roku.
Nezvratný osud: Pokrevní linie: trailer | Vertical Entertainment
Tržby 5 milionů 728 tisíc Kč / návštěvnost 26 368 diváků / 239 kin
Na dvojce odstartovala po minulých předpremiérách už naplno poslední nemožná mise Ethana Hunta. Start za 26 tisíc diváků je podobný většině prvních víkendů této série. Minulá Odplata odstartovala jen o 2 tisíce lépe, nejlepším otvírákem se může pochlubit šestý díl s podtitulem Fallout (38 tisíc). Od posledního dílu a po minulých solidních předpremiérách se ale možná čekal větší divácký zájem. Většina dílů pak končila u stovky tisíců návštěvníků a dá se očekávat, že Poslední zúčtování bude své předchůdce v tomto následovat.
Mission: Impossible - Poslední zúčtování: 2. trailer | CinemArt
Tržby 14 milionů 678 tisíc Kč / návštěvnost 81 425 diváků / 222 kin
Na první pozici se ale dle předpokladů umístili Lilo & Stitch, kteří během prvního víkendu ve světových kinech utržili přes 340 milionů dolarů a mají velkou šanci překonat miliardu. U nás se pohádková dvojice logicky pohybuje v nižších číslech, i přesto je start za 81 tisíc diváků v rámci hraných disneyovek nadprůměrný a dává zapomenout na nedávnou katastrofální Sněhurku. Zájem rodin navíc nebude v následujících týdnech zřejmě klesat a konkurenčnímu Minecraftu dochází dech, takže modrý mimozemšťan může klidně končit až někde mezi 300 až 400 tisíci diváky. Sázka na slavný animák se evidentně Disneymu vyplatila i u nás.