Producent Zaklínače viní „hloupé Američany“, že kvůli nim museli seriál zjednodušit

Producent Zaklínače viní „hloupé Američany“, že kvůli nim museli seriál zjednodušit
Zaklínač | Netflix
O tom, že tenhle pokus o netflixovskou Hru o trůny nevyšel, už se toho napsalo tolik, že by z toho Andrzej Sapkowski dokázal sestavit další román. Nemalý kus pozornosti byl věnovaný dramatu za kamerou, kdy si Henry Cavill tak dlouho stěžoval, že tvůrci show nerespektují předlohu, až to raději po třetí sérii zabalil. Tím samozřejmě jen přidal polínko do ohně výčitek milovníků předlohy, kterým byl přístup autorů seriálu trnem v jejich zaklínačském oku. Třetí série si navíc vede v rámci sledovanosti mizerně (Cavill mizí, střídající Liam Hemsworth nikoho nezajímá), takže producentům začíná hořet půda pod nohama. Ostatně plány měli na sedm sérií. Tomek Baginski, jeden z producentů show, se proto rozhodl, že zkusí fanoušky získat zpět nějakým tím okecáváním.
Zaklínač
Zaklínač
72%
Konkrétně v rozhovoru pro polský zpravodajský web Wyborcza Baginski uvedl řadu důvodů, proč byly v seriálu provedeny změny, které se odchylovaly od knih a povídek, a jedním překvapil. „Když je seriál určený obrovské mase diváků s různými zkušenostmi, z různých částí světa a velkou část z nich tvoří Američané, jsou tato zjednodušení nejen smysluplná, ale i nutná. Je to pro nás bolestivé, pro mě také, ale vyšší míra nuancí a složitosti bude mít menší dosah, neosloví lidi. Někdy to může zajít příliš daleko, ale musíme tato rozhodnutí učinit a přijmout je,“ uvedl Baginski.
Rozvedl to příkladem odjinud: „Stejný problém jsem řešil před lety u projektu Hardkor 44. Bylo to o povstání proti Německu, ale Rusové byli za řekou a na německé straně stáli také vojáci z Maďarska nebo Ukrajiny. Pro Američany to bylo naprosto nepochopitelné, příliš složité, protože vyrůstali v jiném historickém kontextu, kde bylo vše jasně dané: Amerika je vždycky dobrá, ostatní jsou ti špatní. Tam žádné komplikace nejsou.“
Zaklínač
Zaklínač | Netflix
Nevidí se často, aby filmový producent řekl naplno, že museli show udělat trochu jednodušší, protože by jí nějaké publikum (v tomto případě hlavní kupní síla) nerozumělo. Pokud nicméně mělo být cílem rozhovoru naklonit si fanoušky a fanynky, jenom nepřímo potvrdil jejich obavy, že lépe nebude. Navíc si tím znepřátelil americký trh. To je opravdu ojedinělý produkční tah.
Pro inspiraci může přijít vhod žebříček nejlépe hodnocených seriálů na Netflixu.