Videorecenze: Vocasy na tripu jsou nejlepší komedie. Kazmo, tohle je odvázaný film

Vocasy na tripu | Universal Pictures
Je zjevné, že se jedná o variaci na dvoudílný úspěšný snímek Psí poslání – zde přeměněný spíš na Psí posrání. Malý border teriér Reggie nechápe, že ho jeho páníček Doug nenávidí a chce se ho zbavit. Ať už ho odveze jakkoli daleko, bere to jako hru a chce se k němu vrátit. Jednou ho však Doug odveze někam, kde se Reggie ztratí. A ujmou se ho další tři psi, kteří jsou zvyklí užívat si volnosti.
Vocasy na tripu - videorecenze | Kinobox
Vocasy na tripu jsou jeden z nejsprostších filmů, jaký se kdy dostal do českých kin a plně dosahuje výšin či nížin South Parku. Je to vyloženě snímek pro příznivce a nositele Tourettova syndromu, kdy někdo trpí nutkavou potřebou vykřikovat sprosťárny. A tady to psi vydrží 93 minuty v kuse. Film stojí na antropomorfizaci – tedy polidštění, kdy se zvířata chovají jako lidé. Ale zároveň je to snímek, kde postavy uvažují právě spíš jako zvířata, poháněná pudy a primitivními reflexy.
Jako by nám tvůrci říkali – i jako lidi byste se rádi vrátili do zvířecího stavu. Psi tu porušují pravidla stanovená lidmi nebo nechápou, proč lidi něco dělají. Mají pro to vlastní vysvětlení – například konspirační teorii, že ze sesbíraných psích výkalů se vyrábí čokoláda.
Vocasy na tripu
Vocasy na tripu
75%
Vocasy na tripu je docela hezký název pro anglický titul Strays – Zbloudilci. Tihle psí ocasy jsou totiž skutečně na výletě, ale podaří se jim po cestě zfetovat se houbami. A většinu filmu vypadá, že vznikl pod vlivem různých substancí.

Tím se dostáváme k tomu, že film jde v českých kinech s českým dabingem a může snadno dojít k omylu, že na něj půjdou rodiče s dětmi. To nelze moc doporučit. Jde spíš o film pro kino plné dospělých lidí, kteří nevěřícně rozesmávají sami sebe tím, co viděli a slyšeli. Ano, přijdeme tu o hlasy původních herců – Willa Ferrella nebo Jamieho Foxxe, ale český dabing je výjimečně povedený, i když některé slovní hříčky ani nelze přeložit.
Vocasy na tripu
Vocasy na tripu | Universal Pictures
Vocasy na tripu jsou bez nadsázky nejlepší komedií v českých kinech za dlouhou dobu. Kdybychom vzali v potaz kategorii „čistá zábava bez ambicí“, je to jedna z nejlepších komedií za několik let. I Barbie je ambiciózní film s poselstvím. Tohle je film, jenž se ambicí vzdává. A povyšuje fekální a šukací humor na umění. V délce pouhého skeče by to nebylo tak závratné a zahlcující, tady se ukazuje, že opakovaný vtip je pořád lepším vtipem.

Kam se hrabe Čivava z Beverly Hills. Tohle je podobný kalibr jako Buchty a klobásy nebo Millerovi na tripu.