She-Hulk dorazila na Disney+ a první ohlasy jsou rozporuplné. Tatiana Maslany ale v hlavní roli září

She-Hulk: Neuvěřitelná právnička (2022) | Marvel Studios
Na Disney+ se objevil seriál She-Hulk: Neuvěřitelná právnička (She-Hulk: Attorney At Law). Jedná se již o druhý seriál od Marvelu s hlavním hrdinou či hrdinkou této profese. Tím prvním byl Daredevil z roku 2015. První epizoda trvá 38 minut, hlavní scenáristkou je tvůrkyně Ricka a Mortyho a Silicon Valley Jessica Gao. Režie se ujaly Američanky Kat Coiro (Smrt nás spojí) a Anu Valia (Tenkrát poprvé) a inspirovaly se komiksy od Marvelu.
She-Hulk se chtěl již v roce 2007 věnovat Nicolas Cage, který se měl chopit produkce sólo filmu s herečkou Evou Mendes v hlavní roli. Zaznělo to na tiskové konferenci k filmu Ghost Rider. Nakonec z toho ale sešlo. Co od seriálu můžete očekávat? Rozhodně pořádnou dávku humoru v celkem devíti dílech, jež budou vydávány s týdenními odstupy. Stačí to ale na to, aby She-Hulk publikum zaujala?

Trailer: She-Hulk: Neuvěřitelná právnička

She-Hulk: Neuvěřitelná právnička
Do role Jennifer Walters byla obsazena 36letá kanadská herečka Tatiana Maslany, která se objevila v titulech Dáma ve zlatém, Cas & Dylan či v seriálu Orphan Black, za nějž dokonce vyhrála cenu Emmy.
Hned v úvodu se setkáte s hlavní postavou Jennifer, která si nacvičuje projev pro soudní řízení, v němž vystupuje v roli obhájkyně. Těsně předtím, než vstoupí do síně, se otočí na kameru a promluví k publiku. Toto „prolomení čtvrté stěny“ je pro Marvel premiérou a bude se v seriálu ještě několikrát opakovat.
Jennifer se představí se jako She-Hulk a začne vyprávět, jak získala své superschopnosti. Pak se v ději vracíme o několik měsíců. Jennifer řídí auto a vedle ní sedí její bratranec Bruce Banner (Mark Ruffalo). Nabourají a Jennifer se do otevřené rány dostane Brucova krev, což jí rázem obrátí život vzhůru nohama. Pilotní epizoda je zaměřená na trénink She-Hulk a na její návrat do práce.
She-Hulk: Neuvěřitelná právnička (2022)
Příběh se odehrává někdy po konci Endgame a oproti jiným seriálům od Marvelu na první pohled nenese žádnou velkou myšlenku ani se neveze na dramatické emoční vlně, jako tomu bylo například u WandaVision. She-Hulk se zdá být pohodovou a vtipnou podívanou, která zatím nemá žádný velký přínos pro seriálové a filmové MCU. A jak se She-Hulk líbí ve světě?
she-hulk-dorazila-na-disney-a-prvni-ohlasy-jsou-rozporuplne-5
Podle prvních recenzí kritiků a kritiček na webu Rotten Tomatoes si seriál vysloužil 88 %. Od diváků a divaček má ale přitom pouhých 68 %. Z hodnocení na serveru IMDb je zjevné, že seriál získává nejnižší hodnocení od mužských uživatelů, zatímco uživatelky jsou spokojenější. Tohle je jeden z nejnovějších komentářů od nespokojeného diváka: „Špatný scénář zachraňuje pouze hereččin šarm a herectví samotné. She-Hulk sama o sobě je nesympatická, vtipy krkolomné a nevhodné.“
Recenzentka z webu Flick Direct napsala, že si není jistá, zda by tato série fungovala, kdyby byla v hlavní roli jiná herečka. Tatiana Maslany podle ní nabízí tu správnou kombinaci chytrosti a rebelství, kterou postava potřebovala. Je správně divoká, a přitom neuvěřitelně sympatická. Před obsazením Maslany byly pro roli She-Hulk zvažovány herečky Gillian Jacobs, Betty Gilpin, Zoe Chao a Alison Brie. Přičemž Brie byla tvůrci původně považovaná za dokonalý „prototyp“ postavy. Nakonec ale roli dostala Maslany. Podle slov redaktorky z webu CBR je seriál přesně tím, čím být měl: „Je to zábavná show, která se nebojí poukázat na to, jak se ženy oproti mužům snadno vypořádávají se stresujícími situacemi.“
Jennifer Walters totiž všechno to, co se Bruce Benner učil několik dlouhých let, dokázala za jeden den. Oproti bratranci nemá ani žádné alter ego a po proměně je zkrátka stále sama sebou. Stejně tak dokáže mnohem snadněji kontrolovat svou proměnu. Podle vlastních slov je totiž společností k potlačování emocí nucená. Když je žena příliš emocionální, muži ji označí za hysterickou. Proto potřebuje své pocity krotit, což je důvod, proč je pro ni proměna v Hulka snazší.
she-hulk-dorazila-na-disney-a-prvni-ohlasy-jsou-rozporuplne
Podle autora z webu Native Viewpoint je ale seriál spíše slabší podívanou, která si jej získala pouze pár skvělými dialogy mezi Brucem a Jennifer. She-Hulk nenadchla ani recenzentku z webu Fox 10 Phoenix, která nebyla spokojená jak se CGI, tak se samotnými vtípky. Po zhlédnutí pilotní epizody se nedokázala rozhodnout, zda se jí líbila, či nikoliv. Oproti tomu autorka z The Guardian je z titulu nadšená. Označila jej za veselou podívanou, které nechybí styl ani dobrý smysl pro humor. Líbily se jí jak herecké výkony, tak i CGI.
she-hulk-dorazila-na-disney-a-prvni-ohlasy-jsou-rozporuplne-4
Podle tvůrců pramení veškerá nespokojenost z toho, že She-Hulk není zdaleka tak objemná a drsná, jako byli například Thanos nebo Hulk. Animátoři se prý mnohem víc soustředili na zachycení mimiky a studovali spíše svaly sportovkyní než kulturistek. Natáčení doprovázela i řada komplikací, některé scény se například musely na poslední chvíli upravovat. Trápení přinášel i omezený rozpočet, který činil zhruba 25 milionů dolarů na epizodu.
Podtrženo a sečteno, seriál po prvním díle budí v divácích a divačkách rozporuplné pocity. Nejlepší asi bude, když si uděláte obrázek sami.

Kinobox: Predátora dnes může zabít i malá holka

Už sedmý film s monstrem, kterému abstraktně říkáme Predátor (i když se jmenuje jinak), se poprvé odehrává v hluboké minulosti a poprvé je hlavní hrdinkou žena, členka kmene Komančů.