Recenze: Skylin3s - dost bylo soubojů se šmejdem z vesmíru na Zemi, je čas bojovat na jejich planetě

Skylin3s | Mirabelle Pictures Productions
Snímek natočili Colin a Greg Strauseovi, kteří si chtěli napravit tvůrčí pověst po otřesném Vetřelci vs Predátor 2. A pohořeli takovým způsobem, že od té doby žádný jiný film nerežírovali. Příběhově nicméně mělo Skyline pár nosných nápadů a o sedm let později nečekaně přišlo pokračování.
V Beyond Skyline režijní otěže převzal scenárista jedničky Liam O'Donnell. Komorní nádech prvního dílu, kdy jsme sledovali invazi mimozemšťanů optikou několika lidí uvězněných v bytovce, nečekaně vystřídala velkolepá řežba, jež se časově odehrávala paralelně s jedničkou a do akce zapojila Franka Grilla a Ikoa Uwaise. Výsledek pořád nebyl vyloženě dobrý, ale o notný kus snesitelnější, než prasácky natočená a sestříhaná jednička. A technicky šlo o pořád o hodně solidní kousek. Nyní na Netflixu začal v rámci TOP10 nově úřadovat třetí díl Skylin3s, který měl premiéru minulý rok.

Skylines
Příběh je následující: Křehký mír, který se povedlo nastolit na Zemi mezi lidmi a návštěvníky z vesmíru, se blíží ke konci. Pokud má lidstvo přežít, musí válku přenést na jiné místo - na planetu samotných mimozemšťanů.
Trojka bohužel o Grilla a Uwaise přišla. Jejich absenci se snaží film nahradit Danielem Bernhardtem (John Wick, Atomic Blonde) a Rhonou Mitrou (Soudný den, Poslední loď), ale oba jsou v boji trestuhodně nevyužití. Těžiště děje (a nakonec i akčních scén) se totiž točí okolo postavy Rose, kterou hraje nepříliš známá Lindsey Morgan. A neodvádí mizernou práci. Jen zkrátka nenabízí takové to dechberoucí řemeslo, díky němuž by si měl fanoušek akčního žánru tendenci film pouštět znovu. To ale platilo o pro herecky výrazně nabušenější dvojku, takže tohle jde na vrub O'Donnellovi.
Skylines
O'Donnell je totiž mistr průměrnosti. Nedokáže vytvořit vyloženě památnou scénu, ale současně točí přehledně a vše vypadá technicky bezchybně. Dialogy nejsou geniální, ale zase se vyhýbají debilitě laciných béček. A příběh, jakkoli neoriginální, postupuje (v rámci vlastních mantinelů) logicky a člověk nemá potřebu každou druhou minutu protáčet oči vsloup. Je to (v rámci zápletky) v podstatě nedávný Cosmic Sin v bledě modrém, ale tady je všechno výrazně lepší a snesitelnější. Film nevypadá lacině, slušně utíká, efekty jsou vážně dobré a herecky to nepůsobí jako přehlídka ochotnického divadla. Současně tu ale není nic výraznějšího, co by stálo za citaci (ať už se bavíme o postavách, akci, hláškách nebo snaživých dějových zvratech).
Skylin3s jsou zkrátka průměrným zakončením průměrné série, u které je nejpřekvapivější to, že se nakonec dočkala tří dílů. Milovníkům sci-fi žánru snímek nic nového nedá, jako výplňovka nudného odpoledne ale funguje obstojně a člověk si nemusí nadávat, že něčemu takovému věnoval čas.
Hodnocení: 55 %