Velkorysá triková fantasy je sice poměrně přímočarou jednohubkou a ryzím blockbusterem, jenž se zasekl v mírném nadprůměru, svou cílovku ovšem přeci jen dokáže solidně zabavit. Fantasy totiž poměrně hravým a zábavným způsobem převrací známé pohádkové prvky a zatímco z prince na pomyslném bílém koni dělá bídáka, z nebohé princezny v nesnázích nebojácnou hrdinku, která se neštítí si to rozdat i s hladovým drakem. Výsledkem je svižná jednohubka, která sice má své mouchy v čele s nedostatkem napětí a nefunkčním hraním na hororovou strunu, dopředu ji ale tlačí sympatická Millie Bobby Brown a celkem vděčné divácké atrakce.
Indonéský akčňák vypráví příběh mladé nájemné vražedkyně, která se rozhodne ochránit život malého chlapce a vzepře se tím svým zaměstnavatelům, čímž na sebe povolá nespočet zabijáků. Ze stínů se sice může „pochlubit“ naprosto přemrštěnou stopáží a scénář či budování příběhu není režisérovou silnou stránkou, jakmile však dojde na akci, čekají fanoušky žánru slušné žně. Timo Tjahjanto dokazuje, že patří v rámci akčňáků v současnosti mezi špičku, servíruje vymazlenou choreografii a brutální sekvence, u nichž by si zakryl oči snad i sám John Wick.
Fanoušky korejské kinematografie loni potěšila akční komedie o nadaném mistrovi bojových umění, jenž se rozhodne své bojové schopnosti využívat ve službách zákona. Stane se proto policistou a společně s probačním strážníkem začne kontrolovat podezřelé s elektronickými náramky, aby je případně zastavil dříve, než spáchají další zločin. Patřičně přepálená komedie na asijský způsob se ovšem začne postupem času přiostřovat a zaujme také skvělými akčními pasážemi.
Režijní experimentátor a hračička David Linklater naservíroval divákům zábavnou a netradiční love story, v níž učitel Glen Powell pomáhá strážcům zákona velmi netradiční cestou – bere na sebe identitu nájemných vrahů, aby při plánování vraždy své klienty nakonec nechal zatknout. Jenže když si ho hodlá objednat sexy Madison na vraždu svého manžela a on se do ní tak trochu zakouká, situace se začne komplikovat. Zatraceně sexy mix černé komedie a romantiky, v němž Linklater opět prokazuje svou žánrovou rozmanitost a sympaťák Glen Powell zde skvěle prodává své charisma.
Komorní a intimní drama o třech zcela rozdílných sestrách, jež se připravují na smrt svého otce, uteklo pod diváckým radarem a je to rozhodně škoda. Režijně nenápadně vedený snímek staví zejména na silném scénáři, uvěřitelných dialozích a výtečných hereckých výkonech ústřední trojice ve složení Natasha Lyonne, Elizabeth Olsen a Carrie Coon. Snímek, který trefným a citlivým způsobem připomíná křehkost a současně sílu rodinných vztahů.
Film o bývalém mariňákovi, který se snaží v americkém zapadákově dostat z vězení svého mladšího bráchu a postaví se zkorumpovaným policajtům v čele s místním šerifem, zní jako typické přímočaré béčko připomínající seriálového Reachera. Režisér Jeremy Saulnier ovšem přistupuje k ohrané zápletce poněkud vynalézavější cestou a tradiční žánrové prvky v podstatě dekonstruuje. Výsledkem je velmi napínavý a drsný revenge thriller plný napínavých konfrontací dvou zcela rozdílných stran, kde k jejich střetům dochází sice zřídka, ale za to zcela přirozeně, nenásilně a vždy to stojí za to. Charismatický Aaron Pierce a veterán Don Johnson pak tuto svěží žánrovku táhnou i ve chvílích, kdy scénář ukazuje své slabší chvilky.
Děsivý příběh uruguayského letu 571, jenž havaroval v nehostinných Andách a jeho přeživší museli po dnech mimo civilizaci kvůli přežití přejít až ke kanibalismu, zná asi každý. Režisér J. A. Bayona ho však loni převedl do intenzivního survival thrilleru, u něhož vám rozhodně nebude dobře. Fanoušci známého filmu Přežít na první pohled sice nedostanou nic nového, modernizace ale nabízí nejen řadu nekompromisních a tísnivých momentů, ale také mrazivou atmosféru, díky níž se vám i tato verze zaryje hluboko pod kůži. Poctivá řemeslná práce a zdaleka nejsilnější netflixovský zářez loňského roku.