Letošní štědrovečerní pohádka bude o svatém Petrovi. ČT vydala fotky a reportáž

Klíč svatého Petra | Česká televize
Štáb se v současné chvíli pohybuje na zámku Sychrov a pětadvacetidenní natáčení ho zavede i na Zvíkov, do městské památkové rezervace ve Slavonicích a do ateliérů na Kavčích horách. Vše by mělo být hotovo na začátku července.
„Na scénáři pro Klíč svatého Petra se mi líbí, jak skvěle kombinuje klasické pohádkové postavy, jako jsou vodník, zlí rádcové nebo princezna, s méně obvyklými charaktery. V našem případě se svatým Petrem a třemi hlavními hrdiny – zlodějem, podvodnicí a nevinným Tobiášem,“ vyzdvihuje režisér Karel Janák. Ten je spolu se scenáristou Petrem Hudským podepsaný rovněž pod příběhy Princezna a půl království či Korunní princ. Dá se ještě vůbec najít nové pohádkové téma? „Cíleně pro inspiraci nikam nesahám, mnoho českých pohádek a legend samozřejmě znám. A hodně se zajímám o antickou mytologii. Vítězství dobra nad zlem však je a pořád bude základem každé pohádky,“ vysvětluje Petr Hudský.
Klíč svatého Petra | Česká televize
„Někteří lidé říkají, že pokud jde o pohádky, všechno už tu bylo. Jsem přesvědčená, že to není pravda, jen to dá mnohem víc práce. Petr Hudský tentokrát přišel s originální zápletkou vystavěnou kolem ukradeného klíče od nebeské brány. Výjimečné je i herecké obsazení. Těším se na padouchy v podání Davida Novotného a Sabiny Remundové, na vodníka Lukáše Příkazkého, radost mám z návratu Petra Nárožného před kameru, navíc v pohádkovém žánru,“ doplnila kreativní producentka ČT Barbara Johnsonová.
Vedle jmenovaných hvězd se v příběhu představí Sára Korbelová v roli princezny, Filip Březina coby Tobiáš, Berenika Kohoutová jako jedna z trojice podvodníků a další. Vydané fotografie najdete v galerii článku.
zdroj: Česká televize