9. týden-kinopremiéry: Jízda s Wolverinem, Amadeem, Muzzikanty a Gustavem Machatým

Recenze: Logan: Wolverine
Dafne Keen
Recenze: Logan: Wolverine
Hugh Jackman se loučí s komiksovým hrdinou Wolverinem ve třetím a nejzdařilejším filmu o tomhle šavlorukém mutantovi. Když započítáme i sérii X-Men, jde o jeho devátý zářez na plátně. Logan: Wolverine se loučí též s Profesorem X (Patrick Stewart), na scénu naopak přivádí mutantní mládě Lauru Dafne Keen, která zažije pod Loganovou ochranou iniciaci. Třeba i proto, aby mohla v budoucnu převzít filmové otěže a zaujmout mladší publikum. Wolverine a Profesor X se skrývají kdesi na americko-mexické hranici, jejich síly postupně vyprchávají. Spolu s Laurou se jim na paty přilepí nelítostní pronásledovatelé. Najde Wolverine zbývající sílu k boji a vůli, aby Lauře předal zkušenosti?

Logan: Wolverine
Kdo viděl Mangoldova Wolverina z roku 2013, moc by si na novinku nevsadil. Jenže, chyba lávky. Pod taktovkou stejného režiséra a s vědomím, že teď je to vážně naposledy, se tvůrcům podařilo natočil působivé a z komiksového žánru vybočující dílo.
Kolega Tomáš Chvála si libuje: "Fenomenální! Nečekejte klasický komiks, ale spíš drsnou westernovou podívanou, kde padají hlavy, postavy si sahají na dno a atmosféra je přímo zničující. Poslední Wolverine (aka Logan) je velkolepou tečkou, která nabízí nejen strhující (a neuvěřitelně zuřivou) akci, ale i nefalšované emoce, kdy především na konci nejspíš řada diváků bude lapat po dechu. Krásně odvedená práce, na kterou jsme bohužel museli čekat 17 let." Všechny recenze snímku Logan: Wolverine si přečtete zde. Prozatím 84 procent.
Balerína
A máme tady po delší době animák (Batman z LEGA se nepočítá), který snese označení prvoligový. Francouzsko-kanadská Balerína vypráví příběh osiřelé dívky, jejíž největší vášní je tanec. S pomocí přítele Victora se jí podaří uprchnout ze sirotčince a vydat se na cestu do Paříže. Tam na ni čeká mnoho těžkých překážek po jejichž překonání se z ní může stát ona vytoužená baletka. Kromě upoutávek a jedné tuzemské recenze se mohou případní diváci orientovat dle kritik na serveru Rotten Tomatoes. Balerínu zde hodnotí 82 procenty.
Muzzikanti
Hudebník, moderátor a producent Petr Šiška do kin přináší Muzzikanty. Oč jde? O oslavu folkloru, rocku a malebné krajiny česko-slovensko-polského trojmezí. Snímkem, který režíroval Dušan Rapoš (série Fontána pre Zuzanu), provází postarší rocker (Pavel Kříž) a talentovaná polská herečka Michalina Olszanska v roli rebelky-femme fatale. Ve výsledku ale Muzzikanti působí jako doplňkový produkt pro fanoušky nejednoho hudebního interpreta (ve snímku vystupuje i Jaromír Nohavica). Jenže Rok ďábla (2002) to tedy vážně není.
Damien Bonnard
Stát pevně
Vyznavači nezávislé kinematografie mohou vyrazit na nový snímek Alaina Guiraudiea, jehož Neznámý od jezera se stal v roce 2014 jednou z nejcennějších žánrovek. I v novince Stát pevně (2016) autor rozehrává studii o mužské kreativitě, sexualitě a neschopnosti dotáhnout věci tam, kam by si filmový hrdina přál. Touha po nespoutané svobodě zavede scenáristu Léa (Damien Bonnard) k mladé pastýřce, s níž počne dítě a nastěhuje se k jejímu podivínskému otci. Šlo o pouhý milostný úlet? A jak se Léo nejen otcovské role zhostí?
Amadeus
Amadeus | Pannonia Entertainment CZ
Poslední dva tituly se do kin vracejí v obnovených premiérách. Oscarový Amadeus (1984) Miloše Formana míří k divákům necelé dva týdny po 85. narozeninách slavného autora. Distribuční společnost Pannonia Entertainment CZ uvádí film v režisérském sestřihu. Ten Forman představil na Berlinale v roce 2002.
Ze soboty na neděli
Ze soboty na neděli | NFA
Národní filmový archiv v rámci digitálního restaurování uvede do vybraných kin snímek Gustava Machatého (Erotikon) Ze soboty na neděli. Téma? Jak se ve 30. letech o víkendech bavily mladé dívky z kanceláří. O scénář se postaral Vítězslav Nezval, hudbu složil Jaroslav Ježek a mezi herci se objeví též populární R. A. Dvorský. K nově uvedené verzi filmu vznikla též upoutávka moderního ražení.
Ze soboty na neděli
Seznam všech březnových premiér najdete ZDE.
Seznam všech filmů v kinech podle % hodnocení uživatelů Kinobox.cz najdete ZDE.