Tržby v českých kinech: Fanoušci Hunger Games zařídili svému filmu bezkonkurenční vítězství

Tržby v českých kinech: Fanoušci Hunger Games zařídili svému filmu bezkonkurenční vítězství
Hunger Games: Síla Vzdoru - 1. část.
Úspěšnější první víkend (počítá se od čtvrtka do neděle) letos zaznamenaly jen tři snímky - Tři bratři (15.44 milionů korun, 122.000 diváků), Jak vycvičit draka 2 (11.84 milionů korun, 88.118 diváků) a Transformers: Zánik (11.2 milionů korun, 74.131 diváků). Hunger Games: Síla Vzdoru - 1. část, tedy předposlední část série, utržila 10.2 milionu korun, přičemž na film přišlo 76.656 diváků. Knižní předloha, marketingová masáž zafungovala. A od návštěvy kina neodradily ani recenze, které na filmu nic moc pozitivního nevidí. Značka Hunger Games zkrátka funguje. 
Matthew McConaughey
Interstellar | Warner Bros.
Druhé místo víkendového žebříčku tržeb patří přemýšlivému sci-fi snímku Christophera Nolana Interstellar (2014). Zájem o vesmírnou ságu klesl o 39 procent. O třetím víkendu od nasazení snímek utržil 3.64 milionu korun, přišlo na něj 24.235 diváků. Je však třeba dodat, že Interstellar šel do 48 kin, zatímco Hladové hry do 101.
Zájem opadá i o Pohádkáře (2014), romantické drama Vladimíra Michálka. Do 73 kin na film přišlo 17.330 diváků. V pokladnách nechali 2.47 milionu korun.
Tučňáci z Madagaskaru
Tučnáci z Madagaskaru mají vlastní celovečerák. Úspěch zaručen.
Tučňáci z Madagaskaru (2014) útočí na děti v předpremiéře, což je čím dál tím vídanější jev. Snímek byl v tzv. -1. týdnu uveden do 29 kin. A byl to chytrý tah, který Tučňáky vynesl na čtvrté místo. Animák, kde se v hlavní roli představují populární zvířecí hrdinové z jiného filmu (série Madagaskar), zhlédlo 12.187 diváků, kteří za představení zaplatili 1.94 milionu korun. Podobný způsob uvádění snímků ještě před klasickou premiérou funguje jako šeptanda, kdy část dětí snímek viděla a ve všemožných školkách a školách naláká ty další.
Hranici milionové tržby překonal už jenom jeden snímek, válečná akční podívaná Železná srdce (2014). O druhém víkendu od nasazení snímek vidělo 13.747 diváků. Za film s Bradem Pittem v tanku zaplatili 1.92 milionu korun.
Jana Plodková
Jana Plodková ve filmu MY 2. | CinemArt
Až 19. příčku obsadili tuzemská novinka MY 2 (2014). Recenze filmu vůbec nepřály. Navíc poněkud selhala i propagace, o snímku se toho před uvedením moc nevědělo. Nezachránila to Jana Plodková v hlavní roli ani téma "zklamaná žena se zamiluje do homosexuála". 680 diváků za film zaplatilo necelých 95 tisíc korun.
Aktuální žebříček tržeb a návštěvnosti tuzemských kin najdete ZDE.