Top kina ČR: Jan Žižka nedal konkurenci šanci. Rekordy ale nepřepisoval

Top kina ČR: Jan Žižka nedal konkurenci šanci. Rekordy ale nepřepisoval
Jan Žižka | Bioscop
5. BULLET TRAIN (USA)
Bullet Train | Sony
tržby 953 tisíce Kč / návštěvnost 5138 diváků / 49 kin
Šestý víkend se promítá akční thriller s komediálními prvky s Bradem Pittem a rychlovlakem v hlavních rolích. Bullet Train má na kontě 99 tisíc diváků, kteří za vstupenky zaplatili necelých 18 milionů korun. Celosvětově novinka Davida Leitche (Deadpool 2, John Wick) utržila 211 milionů dolarů (Box Office Mojo), přičemž tvůrce vyšla na 90 mega (Collider). I John Wick by zaplakal.

4. STŘÍDAVKA (ČR)
Střídavka | Bontonfilm
tržby 1 milion 365 tisíc Kč / návštěvnost 8055 diváků / 101 kino
Tuzemská komedie Střídavka je v kinech stejně dlouho jako Bullet Train, diváky je však o poznání navštěvovanější. Na kontě má 161 tisíc platících a 26 milionů korun v rámci tržeb. V rámci žánru poměrně solidně hodnocený příspěvek si ale pomýšlel na lepší komerční dopad.

3. TOP GUN: MAVERICK (USA)
Top Gun: Maverick | CinemArt
tržby 1 milion 531 tisíc Kč / návštěvnost 8273 diváci / 62 kina
Fenomenální Maverick s Tomem Cruisem v hlavní roli je v českých kinech dlouhých šestnáct týdnů (téměř čtyři měsíce). Druhý Top Gun vidělo 747 tisíc diváků, kteří za vstupenky zaplatili 137 milionů korun. Maverick u nás letos nemá přemožitele. Jan Žižka jím s největší pravděpodobností nebude, tudíž se bude čekat na prosincový finiš druhého Avatara.

2. MIMONI 2: PADOUCH PŘICHÁZÍ (USA)
Mimoni 2: Padouch přichází
tržby 1 milion 905 tisíc Kč / návštěvnost 11 651 divák / 93 kina
Léto 2022 patří filmovým Mimoňům. Promítají se od konce června, tedy třetí měsíc, přišlo na ně 575 tisíc diváků a tržby činí 93 miliony korun. Mimoni 2: Padouch přichází jsou druhým komerčně nejúspěšnějším titulem letošního roku, který se dlouhodobě drží na aktuálním žebříčku top 20 tržeb a návštěvnosti českých kin. Rodiče mohou protestovat, klít a vzpouzet se, to je ale asi tak všechno, co s tím mohou dělat.

1. JAN ŽIŽKA (ČR)
tržby 17 milionů 589 tisíc Kč / návštěvnost 104 916 diváků / 244 kina
Přišel, viděl (na jedno oko) a zvítězil. Producentský majstrštyk někdejšího kaskadéra Petra Jákla mladšího dle očekávání ovládl žebříček tržeb a návštěvnosti českých kin. Klíčové tedy je, jak se filmovému Žižkovi dařilo.
V rámci letošního roku a premiérového víkendu se snímek s mezinárodními hereckými hvězdami řadí až na čtvrté místo za filmový Vyšehrad (173 tisíce diváků), Doctora Strange v mnohovesmíru šílenství (150 tisíc) a komiksového Thora. Lásku jako hrom (136 tisíc). Lavi a Vyšehrad dokazují, že všechno nezařídí investované finance, protože ze všech čtyř snímků stál tvůrce nejméně (30 milionů korun).
Jan Žižka šel spolu s českou premiérou do kin též v USA, k dispozici měl 1300 sálů a celkově utržil 810 tisíc dolarů. Už v době novinářské projekce se ale tvůrci nechali slyšet, že důležité jsou pro ně VOD platformy, na které se Žižka dostane už dva měsíce od kinopremiéry. Tak snad v tom Jákl celoživotně finančně nezahučí, protože minimálně coby producent má odvahy a umu na rozdávání.
Aktuální žebříček tržeb a návštěvnosti tuzemských kin najdete ZDE.

Kinobox: Filmový Jan Žižka je jako Zelenskyj

Nejdražší český film Jan Žižka přišel na 450 milionů korun. Slavného vojevůdce představuje v době, kdy ještě neexistovalo husitské hnutí. Jedná se tedy nikoli o historický film, ale o fantasy. A recenze této fantazijnosti vychází vstříc.