Thomas Mann: Nejlepší filmy a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Thomas Mann: Filmy a seriály

  • Přiznání hochštaplera Felixe Krulla
    Přiznání hochštaplera Felixe Krulla (1957)
    Film
    72%
    1
  • Smrt v Benátkách
    Smrt v Benátkách (1971)
    FilmRole: stejnojmenná novela (1912, česky 1927)
    Hudební skladatel Gustav von Aschenbach, zotavující se po srdečním záchvatu v Benátkách, se již nikdy zdraví ani uspokojení nedočká, stihne se jen platonicky zamilovat do andělsky půvabného polského chlapce Tadzia (s nímž nikdy nepromluví, ani se jej nedotkne). Ale více než o znenadání probuzenou erotickou vášeň, i když je ta přítomna též, jde o uchvácení krásou, která si člověka podmaní a ovládne - ostatně v retrospektivách podloženou bouřlivou diskusí Gustava s přítelem o kráse (zda krásu lze umělecky stvořit či zda ji jen můžeme našimi smysly vnímat, skladatel odmítá přijmout názor, že morálka nemá s tvorbou nic společného). Vizuální ztvárnění filmu, zasazeného do období odeznívající secese, koresponduje s emotivním laděním filmu, do ještě starosvětského hotelu ještě nepronikly znepokojivé zprávy, k nimž se dostane hrdina vyprávění - hrozí epidemie cholery. Vzhled dezinfikovaného města, v jehož šedých, nehostinných uličkách se povalují haldy odpadků, tak dotváří apokalyptické zarámování melancholického příběhu, který jen předznamenává konečný zánik starého světa a jeho jistot. Roku 1911 přichází do Benátek vyčerpaný hudební skladatel Gustav von Aschenbach. V prostředí honosného italského letoviska se chce zotavit, načerpat novou životní sílu i inspiraci. Ta přichází v nečekané formě a bere na sebe podobu efébsky krásného polského mladíka Tadzia. Aschenbach postupně přichází na to, že jeho fascinace chlapcem se mění na platonickou lásku k ideálu krásy, který se celý život snažil hledat v hudbě. Situace v Benátkách však přestává být bezpečná nejen pro Aschenbachovy city, ale i pro jeho zdraví. Zákeřné scirocco přiválo do stojatých vod benátských kanálů choleru. Benátčané žijící z turistů se snaží informace o epidemii za každou cenu co nejdéle udržet v tajnosti. Smrt v Benátkách, která patří k vrcholům tvorby režiséra Luchina Viscontiho, je druhým dílem tzv. německé trilogie. Film je dokonalou evokací atmosféry pozdní secese, belle époque i starého světa, který po 1. světové válce zanikl. Předobrazem postavy Gustava von Aschenbacha byl hudební skladatel Gustav Mahler. Proto ve své adaptaci Visconti změnil Aschenbachovu profesi ze spisovatele na hudebního skladatele. S pomocí dokonalé scénografie a hudby Mahlera, Lehára a Musorgského vytvořil z předlohy, která bývala považována za nesfilmovatelnou, reflexi o podstatě umělecké tvorby, krásy a o dvou silách řídících život člověka: síle lásky a síle smrti.
    70%
    Hudební skladatel Gustav von Aschenbach, zotavující se po srdečním záchvatu v Benátkách, se již nikdy zdraví ani uspokojení nedočká, stihne se jen platonicky zamilovat do andělsky půvabného polského chlapce Tadzia (s nímž nikdy nepromluví, ani se jej nedotkne). Ale více než o znenadání probuzenou erotickou vášeň, i když je ta přítomna též, jde o uchvácení krásou, která si člověka podmaní a ovládne - ostatně v retrospektivách podloženou bouřlivou diskusí Gustava s přítelem o kráse (zda krásu lze umělecky stvořit či zda ji jen můžeme našimi smysly vnímat, skladatel odmítá přijmout názor, že morálka nemá s tvorbou nic společného). Vizuální ztvárnění filmu, zasazeného do období odeznívající secese, koresponduje s emotivním laděním filmu, do ještě starosvětského hotelu ještě nepronikly znepokojivé zprávy, k nimž se dostane hrdina vyprávění - hrozí epidemie cholery. Vzhled dezinfikovaného města, v jehož šedých, nehostinných uličkách se povalují haldy odpadků, tak dotváří apokalyptické zarámování melancholického příběhu, který jen předznamenává konečný zánik starého světa a jeho jistot. Roku 1911 přichází do Benátek vyčerpaný hudební skladatel Gustav von Aschenbach. V prostředí honosného italského letoviska se chce zotavit, načerpat novou životní sílu i inspiraci. Ta přichází v nečekané formě a bere na sebe podobu efébsky krásného polského mladíka Tadzia. Aschenbach postupně přichází na to, že jeho fascinace chlapcem se mění na platonickou lásku k ideálu krásy, který se celý život snažil hledat v hudbě. Situace v Benátkách však přestává být bezpečná nejen pro Aschenbachovy city, ale i pro jeho zdraví. Zákeřné scirocco přiválo do stojatých vod benátských kanálů choleru. Benátčané žijící z turistů se snaží informace o epidemii za každou cenu co nejdéle udržet v tajnosti. Smrt v Benátkách, která patří k vrcholům tvorby režiséra Luchina Viscontiho, je druhým dílem tzv. německé trilogie. Film je dokonalou evokací atmosféry pozdní secese, belle époque i starého světa, který po 1. světové válce zanikl. Předobrazem postavy Gustava von Aschenbacha byl hudební skladatel Gustav Mahler. Proto ve své adaptaci Visconti změnil Aschenbachovu profesi ze spisovatele na hudebního skladatele. S pomocí dokonalé scénografie a hudby Mahlera, Lehára a Musorgského vytvořil z předlohy, která bývala považována za nesfilmovatelnou, reflexi o podstatě umělecké tvorby, krásy a o dvou silách řídících život člověka: síle lásky a síle smrti.
    2
  • Cravate, La
    Cravate, La (1957)
    Film
    Během svého studijního pobytu ve Francii natočil Alejandro Jodorowsky pod silným vlivem divadelního prostředí a avantgardních kruhů, kde se pohyboval, středometrážní surrealistický snímek na motivy stejnojmenné povídky literáta Thomase Manna. Experimentálním pantomimickým snímkem bez dialogů se režisér jednoznačně hlásí k surrealistickému hnutí. Krátký absurdní příběh o pařížské dámě, která prodává napodobeniny a náhražky lidských hlav, a dvou indiánech, jejichž hlavy se pohybují bez jejich vědomí, pracuje s lidským podvědomím, poetikou snu, freudovskou psychoanalýzou, absurditou a nelogičností surrealistického vidění světa. Tvůrce zde uplatnil také řadu osobních zkušeností z avantgardních divadelních scén v Paříži, kde se všestranně angažoval v několika tvůrčích profesích jako herec, výtvarník, dramatik i režisér. Snímek reprezentuje ve tvorbě filmaře základní krok k pochopení jeho následujících děl a vývoje tematické a formální koncepce jednotlivých filmů. [Zdroj: 34. LFŠ 2008]
    Žánry:FantasyDrama
    66%
    Během svého studijního pobytu ve Francii natočil Alejandro Jodorowsky pod silným vlivem divadelního prostředí a avantgardních kruhů, kde se pohyboval, středometrážní surrealistický snímek na motivy stejnojmenné povídky literáta Thomase Manna. Experimentálním pantomimickým snímkem bez dialogů se režisér jednoznačně hlásí k surrealistickému hnutí. Krátký absurdní příběh o pařížské dámě, která prodává napodobeniny a náhražky lidských hlav, a dvou indiánech, jejichž hlavy se pohybují bez jejich vědomí, pracuje s lidským podvědomím, poetikou snu, freudovskou psychoanalýzou, absurditou a nelogičností surrealistického vidění světa. Tvůrce zde uplatnil také řadu osobních zkušeností z avantgardních divadelních scén v Paříži, kde se všestranně angažoval v několika tvůrčích profesích jako herec, výtvarník, dramatik i režisér. Snímek reprezentuje ve tvorbě filmaře základní krok k pochopení jeho následujících děl a vývoje tematické a formální koncepce jednotlivých filmů. [Zdroj: 34. LFŠ 2008]
    Žánry:FantasyDrama
    3
  • Zpověď hochštaplera Felixe Krulla
    Zpověď hochštaplera Felixe Krulla (2021)
    Film
    Film natočený podle stejnojmenného psychologického románu Thomase Manna vypráví příběh mistrného hochštaplera Felixe Krulla. Felix je pohledný mladík skromného původu, který přesně ví, co chce, a také jak toho dosáhnout. Umí oklamat kohokoliv si zamane. Jako bravurní herec, který celý svůj život považuje za divadelní prkna, je Krull vždy sám sebou, ale zároveň také někým úplně jiným. Dnes dělá obsluhu výtahu v luxusním hotelu, a zítra plynule zapadne mezi smetánku.
    Žánry:DramaKomedieKrimi
    65%
    Film natočený podle stejnojmenného psychologického románu Thomase Manna vypráví příběh mistrného hochštaplera Felixe Krulla. Felix je pohledný mladík skromného původu, který přesně ví, co chce, a také jak toho dosáhnout. Umí oklamat kohokoliv si zamane. Jako bravurní herec, který celý svůj život považuje za divadelní prkna, je Krull vždy sám sebou, ale zároveň také někým úplně jiným. Dnes dělá obsluhu výtahu v luxusním hotelu, a zítra plynule zapadne mezi smetánku.
    Žánry:DramaKomedieKrimi
    4
  • Kouzelný vrch
    Kouzelný vrch (1982)
    Film
    Hans Castorp, čerstvý absolvent univerzity a budoucí stavební inženýr, přijíždí do sanatoria Berghof ve švýcarských Alpách navštívit svého bratrance Joachima, důstojníka, který se zde léčí z tuberkulózy. Původně se zde chtěl zdržet jen tři týdny, ale postupně ho pohltí morbidní atmosféra tohoto místa. Touží být považován za pacienta jako ostatní, čehož nakonec dosáhne a v sanatoriu zůstává celých... sedm let. Během této doby má dostatek času účastnit se vášnivých filozofických debat mezi Settembrinim, zastáncem sekulárního humanismu, a Naphtou, totalitním jezuitou. A také se zamilovat do krásné, ale tajemné Clawdie Chauchatové. Když je konečně v roce 1914 propuštěn – spolu se všemi ostatními pacienty – ocitá se přímo v hrůzách první světové války.
    Žánry:Drama
    63%
    Hans Castorp, čerstvý absolvent univerzity a budoucí stavební inženýr, přijíždí do sanatoria Berghof ve švýcarských Alpách navštívit svého bratrance Joachima, důstojníka, který se zde léčí z tuberkulózy. Původně se zde chtěl zdržet jen tři týdny, ale postupně ho pohltí morbidní atmosféra tohoto místa. Touží být považován za pacienta jako ostatní, čehož nakonec dosáhne a v sanatoriu zůstává celých... sedm let. Během této doby má dostatek času účastnit se vášnivých filozofických debat mezi Settembrinim, zastáncem sekulárního humanismu, a Naphtou, totalitním jezuitou. A také se zamilovat do krásné, ale tajemné Clawdie Chauchatové. Když je konečně v roce 1914 propuštěn – spolu se všemi ostatními pacienty – ocitá se přímo v hrůzách první světové války.
    Žánry:Drama
    5
  • Königliche Hoheit
    Königliche Hoheit (1953)
    Film
    63%
    6
  • Lota ve Výmaru
    Lota ve Výmaru (1975)
    Film
    Johann Wolfgang von Goethe (1749-1832) byl autorem románu Utrpení mladého Werthera, který se za Goetheho života dočkal dramatizace a odstartoval německé romantické hnutí. Kniha vypráví o mladé lásce a sebevraždě. V tomto východoněmeckém filmu, natočeném podle knihy Thomase Manna, je Lotte (Lilli Palmer) ženou, která posloužila jako předloha pro hrdinku románu Werther. Přijíždí na návštěvu do Goetheho rodného města a její zážitky zde strašidelně kopírují epizody z knihy. Goethe je v tomto velmi korektním, komunistickou stranou sponzorovaném, antihrdinském filmu vykreslen jako pompézní starý nudný člověk a jeho přátelé jako podlézaví pochlebovači.
    Žánry:Drama
    62%
    Johann Wolfgang von Goethe (1749-1832) byl autorem románu Utrpení mladého Werthera, který se za Goetheho života dočkal dramatizace a odstartoval německé romantické hnutí. Kniha vypráví o mladé lásce a sebevraždě. V tomto východoněmeckém filmu, natočeném podle knihy Thomase Manna, je Lotte (Lilli Palmer) ženou, která posloužila jako předloha pro hrdinku románu Werther. Přijíždí na návštěvu do Goetheho rodného města a její zážitky zde strašidelně kopírují epizody z knihy. Goethe je v tomto velmi korektním, komunistickou stranou sponzorovaném, antihrdinském filmu vykreslen jako pompézní starý nudný člověk a jeho přátelé jako podlézaví pochlebovači.
    Žánry:Drama
    7
  • Buddenbrooks, Die
    Buddenbrooks, Die (2008)
    Film
    59%
    8
  • Mário a kouzelník
    Mário a kouzelník (1994)
    Film
    54%
    9

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.