
- Drama
- Krimi

Mylène Jampanoï, francouzská filmová herečka, se narodila 12. července 1980 v Aix-en-Provence ve Francii. Je dcerou čínsko-francouzského otce a francouzské matky, což jí propůjčilo exotický vzhled, který jí pomohl zaujmout filmové tvůrce už na začátku její herecké kariéry. Věnovat se herectví začala v rané dospělosti a velmi rychle se prosadila ve francouzské kinematografii.
Průlom ve francouzském filmuJedním z jejích prvních výrazných filmových projektů byl snímek Le Pornographe z roku 2001, ve kterém na sebe upozornila jako mladá herečka s výrazným charismatem. Následovala role ve filmu Agents secrets (2004), kde se objevila po boku významných francouzských herců. Díky těmto počátečním rolím si vybudovala pevné postavení v domácí filmové tvorbě a stala se vyhledávanou představitelkou dramatických i psychologicky náročných rolí.
Mezinárodní uznání díky MartyrsZásadní průlom do širšího mezinárodního povědomí přišel v roce 2008 díky hororovému dramatu Martyrs režiséra Pascala Laugiera. V tomto kontroverzním a vizuálně náročném snímku ztvárnila hlavní roli, která vyžadovala mimořádnou psychickou i fyzickou připravenost. Její výkon ve filmu byl často hodnocen jako jeden z nejintenzivnějších v rámci francouzské hororové vlny. Martyrs se stal kultovním filmem a potvrdil její hereckou odvahu.
Další významné filmové rolePo úspěchu filmu Martyrs pokračovala Mylène Jampanoï v práci na různorodých projektech. Zahrála si například ve snímku Barbora z roku 2012, kde se podílela na ztvárnění historické postavy, a také ve filmu The Chinese Botanist’s Daughters, v němž ztvárnila postavu dívky v milostném vztahu zasazeném do přísně tradičního čínského prostředí. Tato role jí umožnila využít její kulturní zázemí a zaujmout i v asijských filmových kruzích.
Herecký styl a profilMylène Jampanoï je herečka známá pro své výkony v psychologicky náročných filmech, často s temnější nebo dramatickou atmosférou. Její filmografie ukazuje její odvahu přijímat role, které jdou mimo běžné hranice a vyžadují hluboké vnitřní nasazení. Díky jazykové vybavenosti a mezinárodnímu vzhledu se dokázala uplatnit nejen ve francouzské kinematografii, ale také v mezinárodních projektech napříč Evropou a Asií.
Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.