Agnès Varda: Nejlepší filmy a seriály

5.6

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Agnès Varda: Filmy a seriály

  • Varda by Agnès
    Varda by Agnès (2019)
    SeriálRole: Sama sebe
    Poslední film Agnès Vardy, nepředvídatelný dokument od fascinující vypravěčky, vrhá světlo na její zkušenosti režisérky a přináší osobní pohled na to, co nazývá „kinopisectvím“, cestuje z ulice Daguerre v Paříži do Los Angeles a Pekingu.
    Hrají:Agnès VardaJR
    79%
    Poslední film Agnès Vardy, nepředvídatelný dokument od fascinující vypravěčky, vrhá světlo na její zkušenosti režisérky a přináší osobní pohled na to, co nazývá „kinopisectvím“, cestuje z ulice Daguerre v Paříži do Los Angeles a Pekingu.
    Hrají:Agnès VardaJR
    1
  • Cléo od pěti do sedmi
    Cléo od pěti do sedmi (1962)
    Film
    • MUBI
    Slavný film Vardové s takřka absolutní chronologickou přesností (charakterizuje ho rovnováha mezi fiktivním a reálným časem) zachycuje dvě hodiny ze života mladé pařížské šansoniérky, která se obává, že má rakovinu. Každý krok, dělící ji od chvíle, kdy se má v nemocnici dozvědět výsledek vyšetření, je tápáním ze životní osamělosti a úzkosti. Poutem, které si náhodně najde, je voják Antoine, se kterým se setkává v parku. I on je jakýmsi odsouzencem večer se vrací k jednotce do Alžíru, která je v bojovém nasazení. Možná proto, že je první, který s ní hovoří o všem a o ničem, i o věcech vážných s přízvukem opravdovosti v hlase, věnuje mu svou důvěru a dá mu nahlédnut do svého nitra. Všechny dějové fragmenty jsou přesně odpozorované, mezititulky zaznamenávají plynutí času a vytvářejí odstup od událostí. Jemnými filmovými prostředky se režisérce podařilo stmelit střízlivý dokumentární způsob vyprávění a subjektivnost pohledu, uměleckou stylizaci dosahuje metodou "cinéma-vérité".
    78%
    Slavný film Vardové s takřka absolutní chronologickou přesností (charakterizuje ho rovnováha mezi fiktivním a reálným časem) zachycuje dvě hodiny ze života mladé pařížské šansoniérky, která se obává, že má rakovinu. Každý krok, dělící ji od chvíle, kdy se má v nemocnici dozvědět výsledek vyšetření, je tápáním ze životní osamělosti a úzkosti. Poutem, které si náhodně najde, je voják Antoine, se kterým se setkává v parku. I on je jakýmsi odsouzencem večer se vrací k jednotce do Alžíru, která je v bojovém nasazení. Možná proto, že je první, který s ní hovoří o všem a o ničem, i o věcech vážných s přízvukem opravdovosti v hlase, věnuje mu svou důvěru a dá mu nahlédnut do svého nitra. Všechny dějové fragmenty jsou přesně odpozorované, mezititulky zaznamenávají plynutí času a vytvářejí odstup od událostí. Jemnými filmovými prostředky se režisérce podařilo stmelit střízlivý dokumentární způsob vyprávění a subjektivnost pohledu, uměleckou stylizaci dosahuje metodou "cinéma-vérité".
    2
  • Bez střechy a bez zákona
    Bez střechy a bez zákona (1985)
    Film
    • MUBI
    Na začátku je zmrzlá tulačka na kraji cesty a pokus o rekonstrukci příběhu, který dívku přivedl až sem. Postupně se dozvídáme něco málo o mladé Moně, která bezcílně putuje vinařským krajem jižní Francie. Lidé, kteří se s ní setkali, hovoří o zvláštní, nezávislé, až fatalisticky zaměřené bytosti, přijímající věci, jak přicházejí. Nahodilé vztahy jsou součástí jí samé, v kontaktu s okolním světem se nijak citově neangažuje, spíše sama působí jako katalyzátor, podněcovatelka sebereflexí. Vardová jakoby pomíjí otázku, proč je její hrdinka právě taková, relativizuje její životní cestu. Výsledkem je však tázání namířené proti divákovi, který se nakonec musí sám sebe ptát, co takové svobodné uvažování znamená pro něj a jak daleko by právě on byl ochoten a schopen jít. Na působivosti této zdánlivě improvizované mozaiky má zásadní podíl hlavní představitelka Sandrine Bonnaireová, oceněná za svůj výkon Césarem.(NFA)
    76%
    Na začátku je zmrzlá tulačka na kraji cesty a pokus o rekonstrukci příběhu, který dívku přivedl až sem. Postupně se dozvídáme něco málo o mladé Moně, která bezcílně putuje vinařským krajem jižní Francie. Lidé, kteří se s ní setkali, hovoří o zvláštní, nezávislé, až fatalisticky zaměřené bytosti, přijímající věci, jak přicházejí. Nahodilé vztahy jsou součástí jí samé, v kontaktu s okolním světem se nijak citově neangažuje, spíše sama působí jako katalyzátor, podněcovatelka sebereflexí. Vardová jakoby pomíjí otázku, proč je její hrdinka právě taková, relativizuje její životní cestu. Výsledkem je však tázání namířené proti divákovi, který se nakonec musí sám sebe ptát, co takové svobodné uvažování znamená pro něj a jak daleko by právě on byl ochoten a schopen jít. Na působivosti této zdánlivě improvizované mozaiky má zásadní podíl hlavní představitelka Sandrine Bonnaireová, oceněná za svůj výkon Césarem.(NFA)
    3
  • Une chante, l'autre pas, L'
    Une chante, l'autre pas, L' (1977)
    FilmRole: Narrator (hlas) (uncredited)
    • MUBI
    Propletené životy dvou žen ve Francii 70. let, zasazené do kontextu rozvoje ženského hnutí, jehož součástí byla i Agnès Varda. Pomme a Suzanne se setkají, když Pomme pomáhá Suzanne získat potrat po třetím těhotenství, které si nemůže dovolit. Ztratí kontakt, ale o deset let později se znovu setkají. Pomme se stala nekonvenční zpěvačkou, Suzanne vážnou komunitní pracovnicí – navzdory kontrastu zůstávají přítelkyněmi a sdílejí různé dramaty svých životů, čímž potvrzují své odlišné ženské identity.
    75%
    Propletené životy dvou žen ve Francii 70. let, zasazené do kontextu rozvoje ženského hnutí, jehož součástí byla i Agnès Varda. Pomme a Suzanne se setkají, když Pomme pomáhá Suzanne získat potrat po třetím těhotenství, které si nemůže dovolit. Ztratí kontakt, ale o deset let později se znovu setkají. Pomme se stala nekonvenční zpěvačkou, Suzanne vážnou komunitní pracovnicí – navzdory kontrastu zůstávají přítelkyněmi a sdílejí různé dramaty svých životů, čímž potvrzují své odlišné ženské identity.
    4
  • Jacquot de Nantes
    Jacquot de Nantes (1991)
    FilmRole: Narrator (uncredited)
    75%
    5
  • Slečinky z Rochefortu
    Slečinky z Rochefortu (1967)
    FilmRole: Music-Loving Nun (uncredited)
    • MUBI
    Francouzský muzikál Slečinky z Rochefortu (v originále Les demoiselles de Rochefort) sleduje příběh dvou sester, Delphine a Solange, které v přímořském městečku vyučují balet. Obě hledají v životě svou pravou lásku a plánují odchod do Paříže, kde by se Delphine mohla více věnovat tanci a Solange hudbě. Všechny plány se ale změní poté, co do života Solange náhle vstoupí šarmantní americký skladatel Andy Miller… Hlavní postavy sester si zde zahrály slavné francouzské herečky Catherine Deneuve a Françoise Dorléac, jež byly sestrami i v reálném životě. Slečinky z Rochefortu se zároveň staly jejich poslední spoluprací před kamerou, neboť krátce po premiéře Françoise Dorléac tragicky zahynula při automobilové nehodě.
    74%
    Francouzský muzikál Slečinky z Rochefortu (v originále Les demoiselles de Rochefort) sleduje příběh dvou sester, Delphine a Solange, které v přímořském městečku vyučují balet. Obě hledají v životě svou pravou lásku a plánují odchod do Paříže, kde by se Delphine mohla více věnovat tanci a Solange hudbě. Všechny plány se ale změní poté, co do života Solange náhle vstoupí šarmantní americký skladatel Andy Miller… Hlavní postavy sester si zde zahrály slavné francouzské herečky Catherine Deneuve a Françoise Dorléac, jež byly sestrami i v reálném životě. Slečinky z Rochefortu se zároveň staly jejich poslední spoluprací před kamerou, neboť krátce po premiéře Françoise Dorléac tragicky zahynula při automobilové nehodě.
    6
  • Štěstí
    Štěstí (1965)
    Film
    • MUBI
    73%
    7
  • Mistr kung-fu
    Mistr kung-fu (1988)
    Film
    71%
    8
  • Oncle Yanco
    Oncle Yanco (1967)
    FilmRole: Sama sebe
    • DaFilms
    V říjnu 1967, během propagace svého posledního filmu v San Franciscu, se Agnès Varda od svého přítele Toma Luddyho dozví o příbuzném, o kterém nikdy předtím neslyšela. Jean Varda, přezdívaný "Yanco", žije na lodi v Sausalitu, maluje, žije jako hippie a miluje život. Jejich setkání je velmi šťastné.
    70%
    V říjnu 1967, během propagace svého posledního filmu v San Franciscu, se Agnès Varda od svého přítele Toma Luddyho dozví o příbuzném, o kterém nikdy předtím neslyšela. Jean Varda, přezdívaný "Yanco", žije na lodi v Sausalitu, maluje, žije jako hippie a miluje život. Jejich setkání je velmi šťastné.
    9
  • La Pointe-Courte
    La Pointe-Courte (1956)
    Film
    • DaFilms
    68%
    10
  • Lion volatil, Le
    Lion volatil, Le (2003)
    FilmRole: La Lectrice du Parc / Narrator (uncredited)
    67%
    11
  • 7p., cuis., s. de b., ... à saisir
    7p., cuis., s. de b., ... à saisir (1984)
    Film
    66%
    12
  • L'opéra-mouffe
    L'opéra-mouffe (1958)
    Film
    • DaFilms
    66%
    13
  • Bytosti
    Bytosti (1966)
    Film
    Edgar je spisovatel románů, který se v důsledku neštěstí uchýlí na vzdálený ostrov Noirmoutiers. Při automobilové nehodě totiž jeho manželka Mylène oněměla. Do jejich poklidného života se postupně vkrádá záhadné kouzlo, které v obou podporuje jejich špatné stránky. Bytosti jsou ve filmografii Agnès Vardaové výjimečné nejen vědeckofantastickým námětem, ale také byly neobyčejně neúspěšné. Pro dobové publikum byly Bytosti i přes hvězdné obsazení (Catherine Deneuve, Michel Piccoli) a prostor pohádkově fantazijního světa příliš nezvyklým příběhem. Diváci nebyli ochotní přijmout podobenství plné symboliky a přitom založené na autorčině oblíbeném tématu vztahů mužů a žen. Režisérka musela čekat deset let, než si získala zpět důvěru producentů.
    Žánry:DramaFantasy
    66%
    Edgar je spisovatel románů, který se v důsledku neštěstí uchýlí na vzdálený ostrov Noirmoutiers. Při automobilové nehodě totiž jeho manželka Mylène oněměla. Do jejich poklidného života se postupně vkrádá záhadné kouzlo, které v obou podporuje jejich špatné stránky. Bytosti jsou ve filmografii Agnès Vardaové výjimečné nejen vědeckofantastickým námětem, ale také byly neobyčejně neúspěšné. Pro dobové publikum byly Bytosti i přes hvězdné obsazení (Catherine Deneuve, Michel Piccoli) a prostor pohádkově fantazijního světa příliš nezvyklým příběhem. Diváci nebyli ochotní přijmout podobenství plné symboliky a přitom založené na autorčině oblíbeném tématu vztahů mužů a žen. Režisérka musela čekat deset let, než si získala zpět důvěru producentů.
    Žánry:DramaFantasy
    14
  • Documenteur
    Documenteur (1981)
    FilmRole: Mur Murs Play Back (hlas) (uncredited)
    • DaFilms
    66%
    15
  • T'as de beaux escaliers tu sais
    T'as de beaux escaliers tu sais (1986)
    FilmRole: Narrator (voice) (uncredited)
    Krátký film režisérky Agnès Vardy natočený v roce 1986 u příležitosti 50. výročí Francouzské kinematéky.
    60%
    Krátký film režisérky Agnès Vardy natočený v roce 1986 u příležitosti 50. výročí Francouzské kinematéky.
    16
  • Lions Love
    Lions Love (1969)
    FilmRole: Agnès (uncredited)
    56%
    17
  • Männer zeigen Filme & Frauen ihre Brüste
    Männer zeigen Filme & Frauen ihre Brüste (2014)
    FilmRole: Self (uncredited)
    Isabell Suba, ctižádostivá režisérka, dosáhla svého – jeden z jejích krátkých filmů se dostal do programu nejvýznamnějšího filmového festivalu na světě! Když dorazí na 65. ročník filmového festivalu v Cannes, musí se postavit před hotovou věc: David, její neschopný producent, laskavě pronajal jejich útulný společný byt jiným festivalovým hostům. Další špatná zpráva: V soutěži není jediný film režírovaný ženou! To jen potvrzuje Isabelliny obavy: Filmový průmysl vyžaduje, aby se ženy spíše vyzbrojily než oblékaly do hlubokých výstřihů! Navíc ji rozčilují šovinistické poznámky jejího spolubojovníka Davida, který se v Cannes cítí dobře obklopen stereotypy z doby kamenné. Jako by toho nebylo málo, zdrcující zpětná vazba na její nový filmový projekt od potenciálního investora ji nakonec přiměje pochybovat o sobě. Než se bude moci radovat ze svého snu na Olympu filmového průmyslu, musí nejprve zjistit, kdo v ni skutečně věří.
    56%
    Isabell Suba, ctižádostivá režisérka, dosáhla svého – jeden z jejích krátkých filmů se dostal do programu nejvýznamnějšího filmového festivalu na světě! Když dorazí na 65. ročník filmového festivalu v Cannes, musí se postavit před hotovou věc: David, její neschopný producent, laskavě pronajal jejich útulný společný byt jiným festivalovým hostům. Další špatná zpráva: V soutěži není jediný film režírovaný ženou! To jen potvrzuje Isabelliny obavy: Filmový průmysl vyžaduje, aby se ženy spíše vyzbrojily než oblékaly do hlubokých výstřihů! Navíc ji rozčilují šovinistické poznámky jejího spolubojovníka Davida, který se v Cannes cítí dobře obklopen stereotypy z doby kamenné. Jako by toho nebylo málo, zdrcující zpětná vazba na její nový filmový projekt od potenciálního investora ji nakonec přiměje pochybovat o sobě. Než se bude moci radovat ze svého snu na Olympu filmového průmyslu, musí nejprve zjistit, kdo v ni skutečně věří.
    18
  • Pravda o Charliem
    Pravda o Charliem (2002)
    FilmRole: The Widow Hyppolite
    • SkyShowtime
    • iTunes
    48%
    19

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.