Na poslední snímek Hajaa Mijazakiho se čekalo několik let. A z reakcí publika, které již mělo příležitost snímek vidět v červenci v Tokiu, je jasné, že to stálo za to a že se mistr anime vrátil ze svého důchodu v nejlepší formě a že se loučí svým nejosobnějším a nejdojemnějším snímkem.
Články 3
Dvaaosmdesátiletý japonský režisér a legenda anime tvorby Hajao Mijazaki natočil první snímek po deseti letech, kdy vyšlo jeho životopisné drama Zvedá se vítr. Jeho napjatě očekávaná novinka s názvem The Boy and the Heron se poprvé promítala 14. července v Tokiu a pro autora Princezny Mononoke jde o nejosobnější projekt, jímž zanechává definitivní odkaz. První reakce hovoří o nesnadno uchopitelném, enigmatickém a jako vždy ojedinělém zážitku.
Na začátku letošního roku se studio Ghibli chlubilo, že má ve výrobě hned dva animované snímky, na které se mohou jejich fanoušci těšit. První vzniká pod režijním vedením živoucí legendy Hayaa Miyazakiho, který vsadil na tradiční animaci. Jeho syn Goro naopak hodlá přepsat historii studia a představit světu úplně první počítačově animovaný snímek.