6.8

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Maria Robaszkiewicz: Filmy a seriály

  • Czas honoru
    Czas honoru (2008)
    Seriál
    83%
    1
  • Tři barvy: Bílá
    Tři barvy: Bílá (1994)
    FilmRole: Woman at Funeral
    Tři barvy: Bílá - tak se jmenuje druhý film z volné filmové trilogie, který natočil polský režisér Krzysztof Kieślowski. Polák Karel Karel a jeho francouzská manželka Dominique stojí před rozvodovým soudem v Paříži. Soud uzná manželčiny argumenty a rozvede je. Karel tímto okamžikem přichází o vše: o svou velkou lásku, o manželku i kadeřnický salón, do kterého vložil své celoživotní úspory, talent a řemeslnou šikovnost. Bez peněz, bez dokladů, hledaný policii pro údajné žhářství, marně hledá způsob, jak se vrátit do vlasti. Ve snaze vydělat si alespoň pár franků koncertuje v podchodu metra na hřeben a zde se také seznámí s tajemným krajanem Mikolajem, který mu nabídne práci placeného zabijáka. Jen díky němu se Karel nakonec dostává do Polska, ukrytý v obrovském cestovním kufru. Doma soustředí všechny své síly k jedinému cíli: rychlému zbohatnutí. S pomocí peněz a důmyslného plánu chce Dominique přilákat z Paříže do Varšavy, aby se jí konečně mohl pomstít? Kromě satiry na dobové poměry v Polsku je film i hořkou výpovědí o mezích komunikace mezi lidmi, o individuální samotě a stavu dnešní společnosti. Hlavní postavy ztělesnili Zbigniew Zamachowski (Ohněm a mečem) a Julie Delpyová (Evropa, Evropa, Homo Faber). Film vznikl ve francouzsko-polské koprodukci v roce 1993, byl rok později oceněn Stříbrným medvědem na Mezinárodním filmovém festivalu v Berlíně.
    76%
    Tři barvy: Bílá - tak se jmenuje druhý film z volné filmové trilogie, který natočil polský režisér Krzysztof Kieślowski. Polák Karel Karel a jeho francouzská manželka Dominique stojí před rozvodovým soudem v Paříži. Soud uzná manželčiny argumenty a rozvede je. Karel tímto okamžikem přichází o vše: o svou velkou lásku, o manželku i kadeřnický salón, do kterého vložil své celoživotní úspory, talent a řemeslnou šikovnost. Bez peněz, bez dokladů, hledaný policii pro údajné žhářství, marně hledá způsob, jak se vrátit do vlasti. Ve snaze vydělat si alespoň pár franků koncertuje v podchodu metra na hřeben a zde se také seznámí s tajemným krajanem Mikolajem, který mu nabídne práci placeného zabijáka. Jen díky němu se Karel nakonec dostává do Polska, ukrytý v obrovském cestovním kufru. Doma soustředí všechny své síly k jedinému cíli: rychlému zbohatnutí. S pomocí peněz a důmyslného plánu chce Dominique přilákat z Paříže do Varšavy, aby se jí konečně mohl pomstít? Kromě satiry na dobové poměry v Polsku je film i hořkou výpovědí o mezích komunikace mezi lidmi, o individuální samotě a stavu dnešní společnosti. Hlavní postavy ztělesnili Zbigniew Zamachowski (Ohněm a mečem) a Julie Delpyová (Evropa, Evropa, Homo Faber). Film vznikl ve francouzsko-polské koprodukci v roce 1993, byl rok později oceněn Stříbrným medvědem na Mezinárodním filmovém festivalu v Berlíně.
    2
  • Dluh
    Dluh (1999)
    FilmRole: matka Basi

    Projekci staršího filmu a dnes již v podstatě kultovního filmu “Dluh” věnujeme vzpomínce na režiséra Krzysztofa Krauzeho, jehož poslední dílo, nádherná Papusza (2013), zahajovalo loňský úvodní ročník našeho festivalu. Autor podlehl vážné nemoci přesně na Štědrý den loňského roku. Nekompromisně a drsně natočené drama pojednává o dvou mladých mužích Adamovi a Stefanovi, kteří plánují podnikatelskou dráhu a zakládají svou firmu. Banka jim odmítne poskytnout půjčku a východiskem z těžkých začátků se zdá být setkání Stefana s bývalým známým Gerardem, který slíbí zajistit pro oba peníze pro jejich podnikatelské plány. Seriózně tvářící se Gerard se však rázem mění na krutého podvodníka, který z obou kolegů začne místo poskytnutí peněz vymáhat dluhy, které ani nestačily vzniknout. Ve svých mafiánských praktikách je schopen zajít až daleko za hranice lidskosti a drásavé chvíle i fatální následky na sebe nenechávají dlouho čekat. Andrzej Chyra v roli Gerarda byl svého času vybrán polským časopisem “Kino” mezi 7 nejlepších mužských hereckých výkonů v současném polském filmu. Kameramanem snímku byl Bartosz Prokopowicz, jehož režijní debut “Chemo” letos na našem festivalu rovněž uvádíme. (3Kino)

    Žánry:DramaKrimiThriller
    75%

    Projekci staršího filmu a dnes již v podstatě kultovního filmu “Dluh” věnujeme vzpomínce na režiséra Krzysztofa Krauzeho, jehož poslední dílo, nádherná Papusza (2013), zahajovalo loňský úvodní ročník našeho festivalu. Autor podlehl vážné nemoci přesně na Štědrý den loňského roku. Nekompromisně a drsně natočené drama pojednává o dvou mladých mužích Adamovi a Stefanovi, kteří plánují podnikatelskou dráhu a zakládají svou firmu. Banka jim odmítne poskytnout půjčku a východiskem z těžkých začátků se zdá být setkání Stefana s bývalým známým Gerardem, který slíbí zajistit pro oba peníze pro jejich podnikatelské plány. Seriózně tvářící se Gerard se však rázem mění na krutého podvodníka, který z obou kolegů začne místo poskytnutí peněz vymáhat dluhy, které ani nestačily vzniknout. Ve svých mafiánských praktikách je schopen zajít až daleko za hranice lidskosti a drásavé chvíle i fatální následky na sebe nenechávají dlouho čekat. Andrzej Chyra v roli Gerarda byl svého času vybrán polským časopisem “Kino” mezi 7 nejlepších mužských hereckých výkonů v současném polském filmu. Kameramanem snímku byl Bartosz Prokopowicz, jehož režijní debut “Chemo” letos na našem festivalu rovněž uvádíme. (3Kino)

    Žánry:DramaKrimiThriller
    3
  • Horečka
    Horečka (1981)
    FilmRole: (w napisach: M.K. Robaszkiewicz)
    Film se odehrává v roce 1905, v době horečné revoluční podzemní činnosti v Polsku rozděleném mezi tři sousedy. Všechny postavy jsou zapřisáhlí anarchisté. Výrobce bomb sestrojí vynález, který dá k dispozici mladým nezkušeným teroristům bojujícím proti carskému útlaku. Příběh sleduje putování této bomby od anarchisty k anarchistovi, přičemž je učiněno několik pokusů o atentát na carského generálního guvernéra, dokud ji nakonec odborník na bomby účinně a neškodně nezlikviduje. Přítomnost bomby má zničující vliv na všechny polské revolucionáře, buď zemřou, nebo se zhroutí.
    Žánry:Drama
    67%
    Film se odehrává v roce 1905, v době horečné revoluční podzemní činnosti v Polsku rozděleném mezi tři sousedy. Všechny postavy jsou zapřisáhlí anarchisté. Výrobce bomb sestrojí vynález, který dá k dispozici mladým nezkušeným teroristům bojujícím proti carskému útlaku. Příběh sleduje putování této bomby od anarchisty k anarchistovi, přičemž je učiněno několik pokusů o atentát na carského generálního guvernéra, dokud ji nakonec odborník na bomby účinně a neškodně nezlikviduje. Přítomnost bomby má zničující vliv na všechny polské revolucionáře, buď zemřou, nebo se zhroutí.
    Žánry:Drama
    4
  • Wherever You Are...
    Wherever You Are... (1988)
    Film
    64%
    5
  • Historie hříchu
    Historie hříchu (1975)
    Film
    61%
    6
  • Můj Nikifor
    Můj Nikifor (2004)
    Film
    Film vychází z autentických údajů o životě Epifana Drowniaka, proslulého jako naivní malíř Nikifor Krynický. V roce 1960 ho objevil malíř Marian Włosiński, který se živil výzdobou lázeňských domů v Krynici, kde Nikifor nabízel rekreantům své obrázky. Nikifor se pak usadil v Marianově pracovně a ten, fascinován ryzostí a půvabem jeho výtvarného projevu, se ho ujal. Ve snaze pochopit fenomén zdravotně a mentálně postiženého muže Marian rezignoval na vlastní tvorbu i na rodinný život. Obětavě, bez odezvy a náznaku vděčnosti zajistil Nikiforovi sociální zázemí a v roce 1967 mu zařídil výstavu v prestižní varšavské galerii... Styl filmu je odvozen z naivistického vidění Nikifora, kterého v bytostném souznění ztělesnila osmdesátiletá Krystyna Feldmanová.
    60%
    Film vychází z autentických údajů o životě Epifana Drowniaka, proslulého jako naivní malíř Nikifor Krynický. V roce 1960 ho objevil malíř Marian Włosiński, který se živil výzdobou lázeňských domů v Krynici, kde Nikifor nabízel rekreantům své obrázky. Nikifor se pak usadil v Marianově pracovně a ten, fascinován ryzostí a půvabem jeho výtvarného projevu, se ho ujal. Ve snaze pochopit fenomén zdravotně a mentálně postiženého muže Marian rezignoval na vlastní tvorbu i na rodinný život. Obětavě, bez odezvy a náznaku vděčnosti zajistil Nikiforovi sociální zázemí a v roce 1967 mu zařídil výstavu v prestižní varšavské galerii... Styl filmu je odvozen z naivistického vidění Nikifora, kterého v bytostném souznění ztělesnila osmdesátiletá Krystyna Feldmanová.
    7
  • Cudowne dziecko
    Cudowne dziecko (1987)
    FilmRole: Jacek's Mother
    Dvanáctiletý chlapec se cítí odstrčený od spolužáků, protože se nezajímá o sport. Konečně objeví své poslání, když ho rodiče vezmou na kouzelnické představení. Kouzelník si ho vybere jako asistenta pro trik, a tak ho vtáhne do světa magie, kde se chce naučit víc. Stává se zběhlým v tricích a také objeví své telekinetické schopnosti. To ho bohužel ještě více odcizuje od vrstevníků a jeho rodiče se jeho schopností bojí. Vše se změní, když nastane stav ohrožení státu a vláda ho požádá o pomoc. Po úspěchu se stane hrdinou a všichni ho přijmou.
    Žánry:DramaFantasyRodinný
    56%
    Dvanáctiletý chlapec se cítí odstrčený od spolužáků, protože se nezajímá o sport. Konečně objeví své poslání, když ho rodiče vezmou na kouzelnické představení. Kouzelník si ho vybere jako asistenta pro trik, a tak ho vtáhne do světa magie, kde se chce naučit víc. Stává se zběhlým v tricích a také objeví své telekinetické schopnosti. To ho bohužel ještě více odcizuje od vrstevníků a jeho rodiče se jeho schopností bojí. Vše se změní, když nastane stav ohrožení státu a vláda ho požádá o pomoc. Po úspěchu se stane hrdinou a všichni ho přijmou.
    Žánry:DramaFantasyRodinný
    8

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.