Nikolai Prokopovich: Nejlepší filmy a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Nikolai Prokopovich: Filmy a seriály

  • Sedmnáct zastavení jara
    Sedmnáct zastavení jara (1973)
    Seriál
    Otto von Stierlitz je hlavní hrdina ruské románové série Juliana Semjonova Sedmnáct zastavení jara. První kniha vyšla v roce 1970 a stejnojmenný televizní seriál byl natočen v roce 1973. SS-Standartenführer Otto von Stierlitz byl ve skutečnosti plukovník Maxim Isajev, tajný agent KGB, který před infiltrováním SS Sicherheitsdienst operoval v Paříži a v Šanghaji. Podobně jako v románech Iana Fleminga o Jamesi Bondovi byly knihy inspirovány skutečnými událostmi. Stierlitz v nich například potlačil fiktivní Churchillův plán uzavřít mír s nacistickým Německem a zaútočit na Sovětský svaz. Také po svém návratu do Ruska byl Stierlitz/Isajev zatčen sympatizanty Beriji a před gulagem jej zachránila Stalinova smrt. Protože knihy poskytovaly poměrně přesný náhled na KGB a její operační metody, vyskytly se spekulace, že Semjonov sám byl agentem KGB. Dílo bylo poprvé publikováno v době, kdy se sovětský režim pokoušel obnovit reputaci KGB, která značně utrpěla rolí vykonavatele Stalinových excesů. Má se za to, že popularita Stierlitze vnímání KGB v Rusku pomohla. Stierlitz/Isajev byl považován za ideálního agenta. Narodil se ve středu Ruska a byl to renesanční člověk, schopný dokončit všechny mise, ale současně znalý i kultury a umění. Mluvil všemi evropskými jazyky vyjma irštiny a albánštiny. Nedával přednost násilí – má se za to, že ve své padesátileté kariéře agenta zabil pouze jednou. Podobně jako James Bond měl svůj oblíbený nápoj, kterým byl koňak. Jezdil automobilem značky Horch a na rozdíl od svého západního protějšku neměl slabost pro ženy. Na svých cestách Evropou se Stierlitzovi stýskalo po rodném Rusku a často snil o návratu. Vypravěčem v ruské verzi TV seriálu Sedmnáct zastavení jara byl herec Kopeljan. Jeho úkolem bylo divákům se sníženou chápavostí objasňovat Stierlitzovy hluboké psychologické úvahy a vychytralé intriky.
    81%
    Otto von Stierlitz je hlavní hrdina ruské románové série Juliana Semjonova Sedmnáct zastavení jara. První kniha vyšla v roce 1970 a stejnojmenný televizní seriál byl natočen v roce 1973. SS-Standartenführer Otto von Stierlitz byl ve skutečnosti plukovník Maxim Isajev, tajný agent KGB, který před infiltrováním SS Sicherheitsdienst operoval v Paříži a v Šanghaji. Podobně jako v románech Iana Fleminga o Jamesi Bondovi byly knihy inspirovány skutečnými událostmi. Stierlitz v nich například potlačil fiktivní Churchillův plán uzavřít mír s nacistickým Německem a zaútočit na Sovětský svaz. Také po svém návratu do Ruska byl Stierlitz/Isajev zatčen sympatizanty Beriji a před gulagem jej zachránila Stalinova smrt. Protože knihy poskytovaly poměrně přesný náhled na KGB a její operační metody, vyskytly se spekulace, že Semjonov sám byl agentem KGB. Dílo bylo poprvé publikováno v době, kdy se sovětský režim pokoušel obnovit reputaci KGB, která značně utrpěla rolí vykonavatele Stalinových excesů. Má se za to, že popularita Stierlitze vnímání KGB v Rusku pomohla. Stierlitz/Isajev byl považován za ideálního agenta. Narodil se ve středu Ruska a byl to renesanční člověk, schopný dokončit všechny mise, ale současně znalý i kultury a umění. Mluvil všemi evropskými jazyky vyjma irštiny a albánštiny. Nedával přednost násilí – má se za to, že ve své padesátileté kariéře agenta zabil pouze jednou. Podobně jako James Bond měl svůj oblíbený nápoj, kterým byl koňak. Jezdil automobilem značky Horch a na rozdíl od svého západního protějšku neměl slabost pro ženy. Na svých cestách Evropou se Stierlitzovi stýskalo po rodném Rusku a často snil o návratu. Vypravěčem v ruské verzi TV seriálu Sedmnáct zastavení jara byl herec Kopeljan. Jeho úkolem bylo divákům se sníženou chápavostí objasňovat Stierlitzovy hluboké psychologické úvahy a vychytralé intriky.
    1
  • Bratři Karamazovi
    Bratři Karamazovi (1969)
    FilmRole: Mussyalovich
    Náročný Dostojevského román nebyl do filmové řeči adaptován mnohokrát: kromě filmu Richarda Brookse z roku 1958 a několika seriálových zpracování stojí za zmínku nápadité zcizovací uchopení příběhu, které natočil v roce 2008 český režisér Petr Zelenka pod názvem Karamazovi. Třídílná sovětská adaptace z roku 1969 se vyznačuje minimálním výskytem filmařských „ozdob“: v centru pozornosti zůstává Dostojevského text, interpretovaný herci v takřka divadelním podání. Režisér Ivan Pyrjev měl již na kontě mimo jiné filmové zpracování Dostojevského Idiota a Bílých nocí. Bratři Karamazovi se měli stát jeho posledním dílem: v průběhu natáčení zemřel, pod posledním dílem jsou tak jako režiséři podepsáni představitelé hlavních rolí Kirill Lavrov a Michail Uljanov.
    77%
    Náročný Dostojevského román nebyl do filmové řeči adaptován mnohokrát: kromě filmu Richarda Brookse z roku 1958 a několika seriálových zpracování stojí za zmínku nápadité zcizovací uchopení příběhu, které natočil v roce 2008 český režisér Petr Zelenka pod názvem Karamazovi. Třídílná sovětská adaptace z roku 1969 se vyznačuje minimálním výskytem filmařských „ozdob“: v centru pozornosti zůstává Dostojevského text, interpretovaný herci v takřka divadelním podání. Režisér Ivan Pyrjev měl již na kontě mimo jiné filmové zpracování Dostojevského Idiota a Bílých nocí. Bratři Karamazovi se měli stát jeho posledním dílem: v průběhu natáčení zemřel, pod posledním dílem jsou tak jako režiséři podepsáni představitelé hlavních rolí Kirill Lavrov a Michail Uljanov.
    2
  • Rezidentův omyl
    Rezidentův omyl (1968)
    FilmRole: Markov
    Přes 35 milionů diváků zhlédlo v roce 1968 první díl kultovní ságy z prostředí tajných zpravodajských služeb. Od té doby byla natočena další tři pokračování, která z postavy rezidenta zahraniční rozvědky Michaila Tuljeva v podání Georgije Žžjonova učinila nesmrtelnou postavu. V úvodním filmu celé ságy si sovětský kontrarozvědčík s přezdívkou Bekas získá Tuljevovu důvěru a skrze něj pronikne až do samotného centra rozvědky. Tuljev si svůj omyl uvědomuje až příliš pozdě a bude muset vynaložit ještě hodně sil, aby svou fatální chybu odčinil. Snímek Rezidentův omyl proslavil kromě Georgije Žžjonova také herce a zpěváka Michaila Nožkina, který speciálně pro tento film napsal několik nestárnoucích písní.
    Žánry:DramaKrimiThriller
    73%
    Přes 35 milionů diváků zhlédlo v roce 1968 první díl kultovní ságy z prostředí tajných zpravodajských služeb. Od té doby byla natočena další tři pokračování, která z postavy rezidenta zahraniční rozvědky Michaila Tuljeva v podání Georgije Žžjonova učinila nesmrtelnou postavu. V úvodním filmu celé ságy si sovětský kontrarozvědčík s přezdívkou Bekas získá Tuljevovu důvěru a skrze něj pronikne až do samotného centra rozvědky. Tuljev si svůj omyl uvědomuje až příliš pozdě a bude muset vynaložit ještě hodně sil, aby svou fatální chybu odčinil. Snímek Rezidentův omyl proslavil kromě Georgije Žžjonova také herce a zpěváka Michaila Nožkina, který speciálně pro tento film napsal několik nestárnoucích písní.
    Žánry:DramaKrimiThriller
    3
  • Professiya - sledovatel
    Professiya - sledovatel (1984)
    Seriál
    72%
    4
  • Neispravimyy lgun
    Neispravimyy lgun (1973)
    FilmRole: Vasiliy Vasilyevich Mymrikov
    Alexej Ivanovič Ťuťurin, od přírody velmi laskavý a jemný muž, pracuje jako kadeřník už dvacet let. Když se naskytne příležitost povýšit na vedoucího salonu, stojí před problémem – v kolektivu má pověst člověka, který neustále chodí pozdě a je nenapravitelný lhář. Ale Alexej nikoho neklame – na cestě do práce se mu skutečně stávají neobvyklé situace. Nikdo těmto báchorkám nevěří, dokud do kadeřnictví nezačnou chodit podivuhodní návštěvníci.
    Žánry:Komedie
    69%
    Alexej Ivanovič Ťuťurin, od přírody velmi laskavý a jemný muž, pracuje jako kadeřník už dvacet let. Když se naskytne příležitost povýšit na vedoucího salonu, stojí před problémem – v kolektivu má pověst člověka, který neustále chodí pozdě a je nenapravitelný lhář. Ale Alexej nikoho neklame – na cestě do práce se mu skutečně stávají neobvyklé situace. Nikdo těmto báchorkám nevěří, dokud do kadeřnictví nezačnou chodit podivuhodní návštěvníci.
    Žánry:Komedie
    5
  • Mladá garda
    Mladá garda (1948)
    Film
    68%
    6
  • Návrat rezidenta
    Návrat rezidenta (1982)
    FilmRole: Markov
    Přes 35 milionů diváků zhlédlo v roce 1968 první díl kultovní ságy z prostředí tajných zpravodajských služeb. Od té doby byla natočena další tři pokračování, která z postavy rezidenta zahraniční rozvědky Michaila Tuljeva v podání Georgije Žžjonova učinila nesmrtelnou postavu. Třetí pokračování posouvá vyprávění o několik let dopředu, kdy agent Tuljev pokračuje na Západě ve své zásadní práci pro Rusko. Postupem času se mu podaří rozkrýt obří špionážní akci CIA, která se pokouší rozmístit v Tuljevově rodné vlasti speciální zařízení pro chemické a bakteriologické zbraně. Operace nese název „Mapa“ a jejím cílem není nic menšího než příprava na mimořádné období, které v tomto případě znamená jediné: válku!
    67%
    Přes 35 milionů diváků zhlédlo v roce 1968 první díl kultovní ságy z prostředí tajných zpravodajských služeb. Od té doby byla natočena další tři pokračování, která z postavy rezidenta zahraniční rozvědky Michaila Tuljeva v podání Georgije Žžjonova učinila nesmrtelnou postavu. Třetí pokračování posouvá vyprávění o několik let dopředu, kdy agent Tuljev pokračuje na Západě ve své zásadní práci pro Rusko. Postupem času se mu podaří rozkrýt obří špionážní akci CIA, která se pokouší rozmístit v Tuljevově rodné vlasti speciální zařízení pro chemické a bakteriologické zbraně. Operace nese název „Mapa“ a jejím cílem není nic menšího než příprava na mimořádné období, které v tomto případě znamená jediné: válku!
    7
  • Štít a meč
    Štít a meč (1968)
    Seriál
    Na základě stejnojmenného románu Vadima Koževnikova vzniklo v roce 1968 mistrovské špionážní dílo sovětské kinematografie, které režisér Vladimir Basov rozdělil do čtyř plnohodnotných částí. Mnohovrstevný příběh se soustředí na osudy ruského špiona Alexandra Bělova, který se pod krycím jménem Johann Weiss dostane do centra abwehru. Z nacistické školy pro rozvědčíky vybere skupinu neškodných mladých agentů, která má podle představ fašistů podávat zprávy ze sovětského frontu. Místo toho Bělov alias Weiss díky své perfektní znalosti němčiny a přesnému odhadu životu nebezpečných situací proniká stále hlouběji do Říšského bezpečnostního systému a odhaluje plány zásadních válečných operací. Vše vrcholí mistrovskou závěrečnou scénou při příchodu sovětských vojsk do Berlína, kdy Alexandr Bělov může konečně po letech odhalit svou pravou hrdinskou identitu.
    66%
    Na základě stejnojmenného románu Vadima Koževnikova vzniklo v roce 1968 mistrovské špionážní dílo sovětské kinematografie, které režisér Vladimir Basov rozdělil do čtyř plnohodnotných částí. Mnohovrstevný příběh se soustředí na osudy ruského špiona Alexandra Bělova, který se pod krycím jménem Johann Weiss dostane do centra abwehru. Z nacistické školy pro rozvědčíky vybere skupinu neškodných mladých agentů, která má podle představ fašistů podávat zprávy ze sovětského frontu. Místo toho Bělov alias Weiss díky své perfektní znalosti němčiny a přesnému odhadu životu nebezpečných situací proniká stále hlouběji do Říšského bezpečnostního systému a odhaluje plány zásadních válečných operací. Vše vrcholí mistrovskou závěrečnou scénou při příchodu sovětských vojsk do Berlína, kdy Alexandr Bělov může konečně po letech odhalit svou pravou hrdinskou identitu.
    8
  • 9
  • Konec operace "Rezident
    Konec operace "Rezident (1986)
    FilmRole: Markov
    Přes 35 milionů diváků zhlédlo v roce 1968 první díl kultovní ságy z prostředí tajných zpravodajských služeb. Od té doby byla natočena další tři pokračování, která z postavy rezidenta zahraniční rozvědky Michaila Tuljeva v podání Georgije Žžjonova učinila nesmrtelnou postavu. Čtvrtý film uzavírá po téměř dvaceti letech celou ságu. Agent Tuljev se oklepává z hrůzného pokusu o atentát a o to více v něm vře touha definitivně odhalit tajný plán velké diverzní operace proti SSSR s kódovým označením „Mapa“. Do Sovětského svazu byli za tímto účelem vysláni agenti zahraniční rozvědky, z nichž prošel přes hranice pouze jeden – špion Brokman. A právě na něj je nasměrována hlavní pozornost Tuljeva, který do celé operace vkládá vše, co má. Včetně svého života.
    62%
    Přes 35 milionů diváků zhlédlo v roce 1968 první díl kultovní ságy z prostředí tajných zpravodajských služeb. Od té doby byla natočena další tři pokračování, která z postavy rezidenta zahraniční rozvědky Michaila Tuljeva v podání Georgije Žžjonova učinila nesmrtelnou postavu. Čtvrtý film uzavírá po téměř dvaceti letech celou ságu. Agent Tuljev se oklepává z hrůzného pokusu o atentát a o to více v něm vře touha definitivně odhalit tajný plán velké diverzní operace proti SSSR s kódovým označením „Mapa“. Do Sovětského svazu byli za tímto účelem vysláni agenti zahraniční rozvědky, z nichž prošel přes hranice pouze jeden – špion Brokman. A právě na něj je nasměrována hlavní pozornost Tuljeva, který do celé operace vkládá vše, co má. Včetně svého života.
    10
  • Ztracený na Sibiři
    Ztracený na Sibiři (1991)
    FilmRole: NKVD General
    Realisticky stvárnený príbeh o hrôzach stalinských gulagov je nielen verným zachytením čiernej etapy európskych dejín, ale aj humanistickou výpoveďou o dôstojnosti človeka v nedôstojných podmienkach. Film stavia na silnom a jednoducho vyrozprávanom príbehu bez experimentovania s výrazovými prostriedkami, na mnohovrstevne koncipovaných charakteroch postáv a na neustále v ovzduší visiacej a skľučujúcej atmosfére diktatúry. História anglického archeológa omylom uneseného sovietskou Čekou z Iránu a z dôvodu falošného obvinenia zo špionáže odsúdeného do stalinských lágrov. Európska téma, ktorá mapuje dejiny celého kontinentu, nielen Ruska, ale aj celého bývalého východného bloku.
    Žánry:Drama
    61%
    Realisticky stvárnený príbeh o hrôzach stalinských gulagov je nielen verným zachytením čiernej etapy európskych dejín, ale aj humanistickou výpoveďou o dôstojnosti človeka v nedôstojných podmienkach. Film stavia na silnom a jednoducho vyrozprávanom príbehu bez experimentovania s výrazovými prostriedkami, na mnohovrstevne koncipovaných charakteroch postáv a na neustále v ovzduší visiacej a skľučujúcej atmosfére diktatúry. História anglického archeológa omylom uneseného sovietskou Čekou z Iránu a z dôvodu falošného obvinenia zo špionáže odsúdeného do stalinských lágrov. Európska téma, ktorá mapuje dejiny celého kontinentu, nielen Ruska, ale aj celého bývalého východného bloku.
    Žánry:Drama
    11
  • Konec "Saturnu
    Konec "Saturnu (1967)
    Film
    Pět let před slavným dvoudílným filmem Boj po vítězství natočil režisér Villen Azarov neméně úspěšné špionážní drama o sovětském rozvědčíkovi Krylovovi. Zatímco Boj po vítězství byl situován do poválečných let, Konec „Saturnu“ a jeho předchozí část Cesta do „Saturnu“ se soustředí na rafinované boje špionů přímo v době 2. světové války. Agent Sergej Krylov je pod krycím jménem kapitán Kramer nasazen do německého abwehru. Podaří se mu proniknout do samotného středu německé špionážní organizace „Saturn“ a podává odtud důležité zprávy moskevské centrále. Předtím, než bude mise definitivně naplněna, si ale agent prožije na vlastní kůži nespočet hazardních situací, ve kterých nebude v sázce pouze jeho osud, ale také životy dalších tisíců lidí.
    Žánry:DramaKrimiVálečný
    60%
    Pět let před slavným dvoudílným filmem Boj po vítězství natočil režisér Villen Azarov neméně úspěšné špionážní drama o sovětském rozvědčíkovi Krylovovi. Zatímco Boj po vítězství byl situován do poválečných let, Konec „Saturnu“ a jeho předchozí část Cesta do „Saturnu“ se soustředí na rafinované boje špionů přímo v době 2. světové války. Agent Sergej Krylov je pod krycím jménem kapitán Kramer nasazen do německého abwehru. Podaří se mu proniknout do samotného středu německé špionážní organizace „Saturn“ a podává odtud důležité zprávy moskevské centrále. Předtím, než bude mise definitivně naplněna, si ale agent prožije na vlastní kůži nespočet hazardních situací, ve kterých nebude v sázce pouze jeho osud, ale také životy dalších tisíců lidí.
    Žánry:DramaKrimiVálečný
    12
  • Cesta do "Saturnu
    Cesta do "Saturnu (1967)
    Film
    Pět let před slavným dvoudílným filmem Boj po vítězství natočil režisér Villen Azarov neméně úspěšné špionážní drama o sovětském rozvědčíkovi Krylovovi. Zatímco Boj po vítězství byl situován do poválečných let, Cesta do „Saturnu“ se soustředí na rafinované boje špionů přímo v době 2. světové války. Agent Sergej Krylov je pod krycím jménem kapitán Kramer nasazen do německého abwehru. Má proniknout do samotného středu německé špionážní organizace „Saturn“ a podávat odtud životně důležité zprávy moskevské centrále. Předtím si ale ještě musí získat naprostou důvěru Hitlerových spolupracovníků a naoko se stát doslova jedním z nich.
    Žánry:Válečný
    58%
    Pět let před slavným dvoudílným filmem Boj po vítězství natočil režisér Villen Azarov neméně úspěšné špionážní drama o sovětském rozvědčíkovi Krylovovi. Zatímco Boj po vítězství byl situován do poválečných let, Cesta do „Saturnu“ se soustředí na rafinované boje špionů přímo v době 2. světové války. Agent Sergej Krylov je pod krycím jménem kapitán Kramer nasazen do německého abwehru. Má proniknout do samotného středu německé špionážní organizace „Saturn“ a podávat odtud životně důležité zprávy moskevské centrále. Předtím si ale ještě musí získat naprostou důvěru Hitlerových spolupracovníků a naoko se stát doslova jedním z nich.
    Žánry:Válečný
    13
  • Boj po vítězství
    Boj po vítězství (1972)
    FilmRole: Герберт Вильгельми
    I když válka skončila, boj neutichl. Jen se z vřavy válečných polí šikovně ukryl do reality poválečného života. Sergej Krylov, alias agent Bajkal 21, nasazený za války v německém Abwehru jako kapitán Krylov, zachytil v zajateckém táboře stopu zrodu špionážní sítě německých válečných zločinců, sponzorované a využívané Američany. Bez prostředků a spojení s centrálou se po ní pustil, až stanul přímo v centru dění intrik, předpovídajících další nadcházející konflikt, který později vstoupil do dějin jako Studená válka.
    Žánry:Válečný
    55%
    I když válka skončila, boj neutichl. Jen se z vřavy válečných polí šikovně ukryl do reality poválečného života. Sergej Krylov, alias agent Bajkal 21, nasazený za války v německém Abwehru jako kapitán Krylov, zachytil v zajateckém táboře stopu zrodu špionážní sítě německých válečných zločinců, sponzorované a využívané Američany. Bez prostředků a spojení s centrálou se po ní pustil, až stanul přímo v centru dění intrik, předpovídajících další nadcházející konflikt, který později vstoupil do dějin jako Studená válka.
    Žánry:Válečný
    14
  • Matros s Komety
    Matros s Komety (1958)
    Film
    34%
    15

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.