Lamberto Maggiorani: Nejlepší filmy a seriály

7.5

Lamberto Maggiorani: Filmy a seriály

  • Vacanze col gangster
    Vacanze col gangster (1952)
    FilmRole: galeotto
    79%
    1
  • Mamma Roma
    Mamma Roma (1962)
    FilmRole: Sick Man
    Příběh jedné prostitutky, které neleží na srdci nic jiného než dobro vlastního syna Ettora, jenž vůbec netuší, čím se jeho matka živí. Proto když se pasák Carmine žení, využije Mamma Roma této příležitosti k tomu, aby začala docela nový život. Opouští chudé římské předměstí a začíná jako prodavačka. Carmine se ale po čase vrací a zase nutí Mamma Romu k prostituci. Nešťastná žena jeho vydírání podlehne, ale svému neštěstí tím nezabrání...
    Žánry:Drama
    79%
    Příběh jedné prostitutky, které neleží na srdci nic jiného než dobro vlastního syna Ettora, jenž vůbec netuší, čím se jeho matka živí. Proto když se pasák Carmine žení, využije Mamma Roma této příležitosti k tomu, aby začala docela nový život. Opouští chudé římské předměstí a začíná jako prodavačka. Carmine se ale po čase vrací a zase nutí Mamma Romu k prostituci. Nešťastná žena jeho vydírání podlehne, ale svému neštěstí tím nezabrání...
    Žánry:Drama
    2
  • Zloději kol
    Zloději kol (1948)
    FilmRole: Antonio Ricci

    Italský film, který na pozadí příběhu nezaměstnaného dělníka podává realistický obraz sociálních poměrů dnešní Itálie. Hlavnímu hrdinovi filmu hrozí, že hned po nastoupení práce v novém zaměstnání, které těžce získal, se znovu ocitne na dlažbě, poněvadž mu kdosi ukradl jízdní kolo, které je pro lepiče plakátů podmínkou zaměstnání. Všechno další úsilí hrdiny filmu směřuje k tomu, aby nalezl zloděje a získal zpět své kolo. Když se však přesvědčí o marnosti tohoto počínání, rozhodne se v zoufalství stát se sám zlodějem. Je však na místě dopaden, a vděčí jen soucitu toho, kterého chtěl okrást, že není odevzdán policii. Ruku v ruce se svým osmiletým synkem, který ho všude dporovází, kráčí pak uprostřed davu lhostejných lidí vstříc další nejistotě v nezaměstnanosti. Bezútěšné dějové vyústění tohoto příběhu, líčeného v sytých realistických barvách, je v plném souladu s bezútěšným postavením statisíců těch, kteří v dnešní Italii živoří v bídě a nezaměstnanosti.

    Film polemicky zdůrazňuje sociální rozdíly poválečné italské společnosti, poukazuje bez nejmenší stopy proklamativnosti na drobných, ale nanejvýš věrohodných útržcích každodenní reality na stav, kdy je člověk člověku vlkem, na situace, ve kterých vládne dravý zákon džungle, jenž odpírá méně schopným lidem právo na práci a důstojnou existenci. Autenticitu sociálně laděného snímku podporuje výběr představitelů hlavních postav, které našel režisér doslova na ulici mezi nezaměstnanými.

    77%

    Italský film, který na pozadí příběhu nezaměstnaného dělníka podává realistický obraz sociálních poměrů dnešní Itálie. Hlavnímu hrdinovi filmu hrozí, že hned po nastoupení práce v novém zaměstnání, které těžce získal, se znovu ocitne na dlažbě, poněvadž mu kdosi ukradl jízdní kolo, které je pro lepiče plakátů podmínkou zaměstnání. Všechno další úsilí hrdiny filmu směřuje k tomu, aby nalezl zloděje a získal zpět své kolo. Když se však přesvědčí o marnosti tohoto počínání, rozhodne se v zoufalství stát se sám zlodějem. Je však na místě dopaden, a vděčí jen soucitu toho, kterého chtěl okrást, že není odevzdán policii. Ruku v ruce se svým osmiletým synkem, který ho všude dporovází, kráčí pak uprostřed davu lhostejných lidí vstříc další nejistotě v nezaměstnanosti. Bezútěšné dějové vyústění tohoto příběhu, líčeného v sytých realistických barvách, je v plném souladu s bezútěšným postavením statisíců těch, kteří v dnešní Italii živoří v bídě a nezaměstnanosti.

    Film polemicky zdůrazňuje sociální rozdíly poválečné italské společnosti, poukazuje bez nejmenší stopy proklamativnosti na drobných, ale nanejvýš věrohodných útržcích každodenní reality na stav, kdy je člověk člověku vlkem, na situace, ve kterých vládne dravý zákon džungle, jenž odpírá méně schopným lidem právo na práci a důstojnou existenci. Autenticitu sociálně laděného snímku podporuje výběr představitelů hlavních postav, které našel režisér doslova na ulici mezi nezaměstnanými.

    3
  • Umberto D.
    Umberto D. (1952)
    Film
    Italské filmové drama vyprávějící osud pensionovaného úředníka Umberta Domenica Ferrariho, jehož nesnesitelné sociální podmínky přivedou až k myšlence na sebevraždu. V poslední chvíli jej zachrání jeho jediný přítel pes Flik. Scénárista tohoto filmu Césare Zavattini a režisér Vittorio De Sica podali otřásající obraz života římského pensisty, který jako tisíce jiných marně čeká na parlamentní projednávání stále jen slibovaného zvýšení pensí, jejichž výše naprosto nestačí ke krytí nejnutnějších, životních potřeb. (FILMOVÝ PŘEHLED 29 / 1956) Intímny a tragický príbeh Umberta D., penzionovaného úradníka, ktorý zo svojej penzie sotva vládze uživiť sám seba, nieto ešte svojho milovaného psíka Flicka. Dej filmu zachytáva postupné vytláčanie starého a osamelého Umberta na okraj spoločnosti - neustále hádky s jeho domácou, ktorá zvyšuje nájom, choroba, ktorá ho zavedie do nemocnice a nemá na lieky. Keď už nevie, ako ďalej, rozhodne sa dobrovoľne odísť z tohto sveta, no obáva sa o Flicka. Verný psík ho však neopustí a Umberto D. sa tak vďaka nemu vráti do života. Film zachytáva pálčivé sociálne problémy povojnového Talianska, je portrétom súdržnosti chudobných ľudí, ale aj bezcitnosti a povrchnosti zámožnejších vrstiev. Jedno z najvýznamnejších diel talianskeho filmového neorealizmu.
    77%
    Italské filmové drama vyprávějící osud pensionovaného úředníka Umberta Domenica Ferrariho, jehož nesnesitelné sociální podmínky přivedou až k myšlence na sebevraždu. V poslední chvíli jej zachrání jeho jediný přítel pes Flik. Scénárista tohoto filmu Césare Zavattini a režisér Vittorio De Sica podali otřásající obraz života římského pensisty, který jako tisíce jiných marně čeká na parlamentní projednávání stále jen slibovaného zvýšení pensí, jejichž výše naprosto nestačí ke krytí nejnutnějších, životních potřeb. (FILMOVÝ PŘEHLED 29 / 1956) Intímny a tragický príbeh Umberta D., penzionovaného úradníka, ktorý zo svojej penzie sotva vládze uživiť sám seba, nieto ešte svojho milovaného psíka Flicka. Dej filmu zachytáva postupné vytláčanie starého a osamelého Umberta na okraj spoločnosti - neustále hádky s jeho domácou, ktorá zvyšuje nájom, choroba, ktorá ho zavedie do nemocnice a nemá na lieky. Keď už nevie, ako ďalej, rozhodne sa dobrovoľne odísť z tohto sveta, no obáva sa o Flicka. Verný psík ho však neopustí a Umberto D. sa tak vďaka nemu vráti do života. Film zachytáva pálčivé sociálne problémy povojnového Talianska, je portrétom súdržnosti chudobných ľudí, ale aj bezcitnosti a povrchnosti zámožnejších vrstiev. Jedno z najvýznamnejších diel talianskeho filmového neorealizmu.
    4
  • Don Camillo e l'onorevole Peppone
    Don Camillo e l'onorevole Peppone (1955)
    FilmRole: un cittadino democristiano
    74%
    5
  • Don Camillo monsignore ma non troppo
    Don Camillo monsignore ma non troppo (1961)
    Film
    72%
    6
  • Nitrato d'argento
    Nitrato d'argento (1997)
    Film
    Tento dokumentární film oslavuje 100. výročí zrodu kinematografie. Historicky mapuje technický a umělecký vývoj tohoto sedmého umění. Putujeme od němého filmu ke zvukovému, od černobílého k barevnému, napříč všemi žánry (muzikál, lyrický, politický...). Vedle toho sledujeme jakýsi souhrn historického kontextu, v němž kinematografie doposud žila, události a hnutí (neorealismus, klasika atd.). Jsou brány v potaz všechny aspekty: móda, hvězdný systém až po smutný konec kin.
    Žánry:KomedieDrama
    67%
    Tento dokumentární film oslavuje 100. výročí zrodu kinematografie. Historicky mapuje technický a umělecký vývoj tohoto sedmého umění. Putujeme od němého filmu ke zvukovému, od černobílého k barevnému, napříč všemi žánry (muzikál, lyrický, politický...). Vedle toho sledujeme jakýsi souhrn historického kontextu, v němž kinematografie doposud žila, události a hnutí (neorealismus, klasika atd.). Jsou brány v potaz všechny aspekty: móda, hvězdný systém až po smutný konec kin.
    Žánry:KomedieDrama
    7
  • Poslední soud
    Poslední soud (1961)
    FilmRole: Poor man
    Poslední soud (italsky: Il giudizio universale) je italská komedie z roku 1961 od italského režiséra Vittoria De Sicy. Byla natočena v koprodukci s Francií. Hvězdné obsazení zahrnuje americké herce Jacka Palance a Ernesta Borgnina, řeckou herečku Melinu Mercouri a francouzské herce Fernandela, Anouk Aimée a Lino Venturu. Film byl obrovský propadák, kritici i diváci ho po uvedení do kin strhali. Byl natočen černobíle, ale závěrečná scéna, tanec v divadle, je barevná.
    Žánry:KomedieSatira
    66%
    Poslední soud (italsky: Il giudizio universale) je italská komedie z roku 1961 od italského režiséra Vittoria De Sicy. Byla natočena v koprodukci s Francií. Hvězdné obsazení zahrnuje americké herce Jacka Palance a Ernesta Borgnina, řeckou herečku Melinu Mercouri a francouzské herce Fernandela, Anouk Aimée a Lino Venturu. Film byl obrovský propadák, kritici i diváci ho po uvedení do kin strhali. Byl natočen černobíle, ale závěrečná scéna, tanec v divadle, je barevná.
    Žánry:KomedieSatira
    8
  • Anna
    Anna (1951)
    FilmRole: malato ferito allo stomaco
    65%
    9
  • Ostia
    Ostia (1970)
    FilmRole: Padre di Monica
    Dva anarchističtí bratři žijí z drobných krádeží a snaží se vzpamatovat z katolické výchovy. Bandiera a Rabbino byli ještě děti, když vyhodili svého otce, opilce, z okna za to, že zabil jejich mazlíčka, ovci. Když je dívka znásilněna svým otcem, mladí "zachránci" ji přivedou do domu obou bratrů, kteří pak sledují, jak ji jejich přátelé sexuálně zneužívají. Bratři se jí ujmou a trojice žije šťastný a celibátní, i když nepříliš dobrodružný život, dokud bratři nejsou posláni do vězení za krádež.
    63%
    Dva anarchističtí bratři žijí z drobných krádeží a snaží se vzpamatovat z katolické výchovy. Bandiera a Rabbino byli ještě děti, když vyhodili svého otce, opilce, z okna za to, že zabil jejich mazlíčka, ovci. Když je dívka znásilněna svým otcem, mladí "zachránci" ji přivedou do domu obou bratrů, kteří pak sledují, jak ji jejich přátelé sexuálně zneužívají. Bratři se jí ujmou a trojice žije šťastný a celibátní, i když nepříliš dobrodružný život, dokud bratři nejsou posláni do vězení za krádež.
    10
  • Mare matto
    Mare matto (1963)
    Film
    62%
    11
  • Via Padova 46
    Via Padova 46 (1953)
    FilmRole: Via Padova portiere
    61%
    12
  • A Tale of Five Cities
    A Tale of Five Cities (1951)
    Film
    54%
    13
  • Pozor, banditi!
    Pozor, banditi! (1951)
    FilmRole: Marco
    Italský hraný film z doby války. Jednotka italských partyzánů sestupuje z hor do města, kde má provést důležitou akci, jejíž podrobnosti nejsou známy. Partyzáni vědí jen to, že v jednom závodě mají převzít zbraně. Jejich spojka, od níž mají dostat podrobné instrukce, je zabita. Přesto se partyzáni pokusí akci provést. Obsadí vilu nedaleko města a odtud nepozorovaně proniknou do města, kde se jim podaří navázat spojení s odbojovou skupinou dělníků. V závodě je právě stávka. Němci ze msty nařídí demontáž strojů a jejich odvezení do Německa. Partyzáni a dělníci však odzbrojí německou posádku, demontují nejdůležitější součásti strojů a ukryjí je, aby zabránili jejich odvezení. Když chtějí závod opustit, jsou přepadeni Němci. Jádro partyzánské jednotky spolu s dělníky si však probojuje cestu německým obklíčením. Partyzáni svůj úkol splnili. (FILMOVÝ PŘEHLED 38 / 1955)
    Žánry:DramaVálečný
    53%
    Italský hraný film z doby války. Jednotka italských partyzánů sestupuje z hor do města, kde má provést důležitou akci, jejíž podrobnosti nejsou známy. Partyzáni vědí jen to, že v jednom závodě mají převzít zbraně. Jejich spojka, od níž mají dostat podrobné instrukce, je zabita. Přesto se partyzáni pokusí akci provést. Obsadí vilu nedaleko města a odtud nepozorovaně proniknou do města, kde se jim podaří navázat spojení s odbojovou skupinou dělníků. V závodě je právě stávka. Němci ze msty nařídí demontáž strojů a jejich odvezení do Německa. Partyzáni a dělníci však odzbrojí německou posádku, demontují nejdůležitější součásti strojů a ukryjí je, aby zabránili jejich odvezení. Když chtějí závod opustit, jsou přepadeni Němci. Jádro partyzánské jednotky spolu s dělníky si však probojuje cestu německým obklíčením. Partyzáni svůj úkol splnili. (FILMOVÝ PŘEHLED 38 / 1955)
    Žánry:DramaVálečný
    14

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.