Vera Lippisch: Nejlepší filmy a seriály

4.6

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Vera Lippisch: Filmy a seriály

  • München 7
    München 7 (2004)
    Seriál
    80%
    1
  • Cesta s tátou
    Cesta s tátou (2016)
    FilmRole: Gerdi Maierhofer
    69%
    2
  • 3
  • Místo činu
    Místo činu (1970)
    Seriál
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Kommissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charismatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charisma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    Žánry:DramaKrimi
    63%
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Kommissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charismatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charisma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    Žánry:DramaKrimi
    4
  • Hubert a Staller
    Hubert a Staller (2011)
    Seriál
    I vraždu lze řešit s nadhledem. Německý kriminální seriál o dvojici svérázných venkovských policistů. Hornobavorská víska Münsing sice čítá něco kolem čtyř tisíc obyvatel, ale přesto o ospalosti nemůže být řeč. Alespoň ve fiktivní podobě této usedlosti v seriálu Hubert a Staller, kde je dějištěm eskapád tamního policejního sboru, ale i mnohých kriminálních případů nejrůznější povahy, od vražd přes vydírání až po únosy. Kolorit úsměvného seriálu vychází především z charakterů venkovských policistů v čele s titulními hrdiny. Franz Hubert a Johannes Staller představují uniformované variace Laurela a Hardyho, jejichž přízemní a selský přístup přináší překvapivě efektivní výsledky. Zatímco první jmenovaný má k případům pragmatický a k životu misantropický přístup, druhý je zapálený fantasta, který práci u policie vnímá coby své životní poslání. Skvadru jak vystřiženou z Policejní akademie dále doplňuje nadutý a tupounský policejní rada Reimund Girwidz a pochůzkář Martin Riedl, ukázkový jeliman. Protipól k humpoláckým mužům zákona představují zdejší ženy jako novinářka Barbara Hansenová, patoložka Anja Lichtová či provozovatelka kavárny Sabrina Rattlingerová, které se vyznačují inteligencí, nadhledem a důvtipem. Seriál Hubert a Staller se stal v Německu jedním z největších hitů posledních let. Koncept na svěží mix nenáročné kriminálky a lidového humoru střílejícího si z autorit vzešel ze skečů, které předváděl populární komik Christian Tramitz ve svém zábavním pořadu Tramitz and Friends spolu s Helmfriedem von Lüttichauem. Postupně vykrystalizovaných figur, které následně oba zosobnili, a výsledného seriálu se ujala německá veřejnoprávní televize ARD a zařadila jej jako součást volného cyklu kriminálek Heiter bis tödlich (Smrtelně rozjařilé). Na základě diváckého úspěchu byl seriál Hubert a Staller jako první z tohoto cyklu rozšířen na více sérií, celkem dohromady čítajících 66 dílů. (Česká televize)
    Žánry:Krimi
    63%
    I vraždu lze řešit s nadhledem. Německý kriminální seriál o dvojici svérázných venkovských policistů. Hornobavorská víska Münsing sice čítá něco kolem čtyř tisíc obyvatel, ale přesto o ospalosti nemůže být řeč. Alespoň ve fiktivní podobě této usedlosti v seriálu Hubert a Staller, kde je dějištěm eskapád tamního policejního sboru, ale i mnohých kriminálních případů nejrůznější povahy, od vražd přes vydírání až po únosy. Kolorit úsměvného seriálu vychází především z charakterů venkovských policistů v čele s titulními hrdiny. Franz Hubert a Johannes Staller představují uniformované variace Laurela a Hardyho, jejichž přízemní a selský přístup přináší překvapivě efektivní výsledky. Zatímco první jmenovaný má k případům pragmatický a k životu misantropický přístup, druhý je zapálený fantasta, který práci u policie vnímá coby své životní poslání. Skvadru jak vystřiženou z Policejní akademie dále doplňuje nadutý a tupounský policejní rada Reimund Girwidz a pochůzkář Martin Riedl, ukázkový jeliman. Protipól k humpoláckým mužům zákona představují zdejší ženy jako novinářka Barbara Hansenová, patoložka Anja Lichtová či provozovatelka kavárny Sabrina Rattlingerová, které se vyznačují inteligencí, nadhledem a důvtipem. Seriál Hubert a Staller se stal v Německu jedním z největších hitů posledních let. Koncept na svěží mix nenáročné kriminálky a lidového humoru střílejícího si z autorit vzešel ze skečů, které předváděl populární komik Christian Tramitz ve svém zábavním pořadu Tramitz and Friends spolu s Helmfriedem von Lüttichauem. Postupně vykrystalizovaných figur, které následně oba zosobnili, a výsledného seriálu se ujala německá veřejnoprávní televize ARD a zařadila jej jako součást volného cyklu kriminálek Heiter bis tödlich (Smrtelně rozjařilé). Na základě diváckého úspěchu byl seriál Hubert a Staller jako první z tohoto cyklu rozšířen na více sérií, celkem dohromady čítajících 66 dílů. (Česká televize)
    Žánry:Krimi
    5
  • SOKO 5113
    SOKO 5113 (1978)
    Seriál
    59%
    6
  • Vize - Ze života Hildegardy z Bingenu
    Vize - Ze života Hildegardy z Bingenu (2009)
    FilmRole: Gunhild
    Margarethe von Trotta, jedna z čelných představitelek německé nové vlny a velice aktivní propagátorka feminismu v kinematografii, našla pro svůj snímek z roku 2009 inspiraci v historii. Hlavní hrdinkou jejího biografického dramatu je Hildegarda z Bingenu, možná největší ženská osobnost německého středověku, básnířka, léčitelka, hudební skladatelka, teoložka, ale především nadčasová vizionářka, z jejíchž odkazů svět čerpá dodnes. Von Trotta se rozhodla sledovat život této výjimečné osobnosti v celé šíři - od jejího příchodu do opatství Disibodenberg až po vstup do řádu. Nevšední ženě dovolil řád nahlédnout do tajů přírodní medicíny a stejně tak jí umožnil i spirituální vývoj, jenž se posléze odrazil hlavně v Hildegardiných náboženských vytrženích, o nichž posléze sama zanechala rozsáhlá pojednání. V pozoruhodném příběhu o unikátní individualitě, jež celý život hlásala potřebu co největšího sepětí s přírodou a dokázala se postavit i těm nejvyšším autoritám, byla hlavní role svěřena držitelce ceny pro nejlepší herečku z Cannes, Barbaře Sukowé.
    59%
    Margarethe von Trotta, jedna z čelných představitelek německé nové vlny a velice aktivní propagátorka feminismu v kinematografii, našla pro svůj snímek z roku 2009 inspiraci v historii. Hlavní hrdinkou jejího biografického dramatu je Hildegarda z Bingenu, možná největší ženská osobnost německého středověku, básnířka, léčitelka, hudební skladatelka, teoložka, ale především nadčasová vizionářka, z jejíchž odkazů svět čerpá dodnes. Von Trotta se rozhodla sledovat život této výjimečné osobnosti v celé šíři - od jejího příchodu do opatství Disibodenberg až po vstup do řádu. Nevšední ženě dovolil řád nahlédnout do tajů přírodní medicíny a stejně tak jí umožnil i spirituální vývoj, jenž se posléze odrazil hlavně v Hildegardiných náboženských vytrženích, o nichž posléze sama zanechala rozsáhlá pojednání. V pozoruhodném příběhu o unikátní individualitě, jež celý život hlásala potřebu co největšího sepětí s přírodou a dokázala se postavit i těm nejvyšším autoritám, byla hlavní role svěřena držitelce ceny pro nejlepší herečku z Cannes, Barbaře Sukowé.
    7
  • Dům plný zvířátek
    Dům plný zvířátek (2010)
    Seriál
    Desetiletá Gréta se svými rodiči a sourozenci přestěhuje z Hamburku do malé vesnice, kde získal její otec, veterinář, nové místo. Městská Gréta si velice těžko zvyká na nové prostředí, školu, sousedy. Na rozdíl od ní její mladší sestra Lily je nadšená z venkovského prostředí a z nového domu a lehce se zžívá s novým prostředím. Až díky novému kamarádovi ze školy Jonasovi, s nímž zachraňují nejrůznější zvířata a „ubytovávají“ je u nich v domě, si Gréta uvědomí, že život na venkově může být velmi vzrušující. (Česká televize)
    Žánry:Rodinný
    54%
    Desetiletá Gréta se svými rodiči a sourozenci přestěhuje z Hamburku do malé vesnice, kde získal její otec, veterinář, nové místo. Městská Gréta si velice těžko zvyká na nové prostředí, školu, sousedy. Na rozdíl od ní její mladší sestra Lily je nadšená z venkovského prostředí a z nového domu a lehce se zžívá s novým prostředím. Až díky novému kamarádovi ze školy Jonasovi, s nímž zachraňují nejrůznější zvířata a „ubytovávají“ je u nich v domě, si Gréta uvědomí, že život na venkově může být velmi vzrušující. (Česká televize)
    Žánry:Rodinný
    8
  • Big Ben
    Big Ben (1996)
    Seriál
    51%
    9
  • Poldové z Rosenheimu
    Poldové z Rosenheimu (2002)
    Seriál

    Hlavními postavami seriálu jsou dva policejní inspektoři. Korbinian Hofer je místní starousedlík s hlubokými kořeny ve zdejším kraji. Poněkud zamlklý a neustále hloubající Hofer se sklony k nadváze žije se svou sestrou Marií na rodinném statku. Nejlépe mu dělá čerstvý vzduch a nezřídka řeší případy jízdou na traktoru s mobilním telefonem v ruce, jakožto jeho jediným ústupkem moderní době. Ulrich Satori je zcela opačný případ. Do Rosenheimu byl za trest sesazen z moderního Mnichova. Satori je hrdým příslušníkem přetechnizované společnosti a ani na venkově se nehodlá obejít bez internetového připojení a diktafonu, na nějž si svědomitě nahrává každé svědectví. Právě to a očividný úspěch mladého a pohledného policisty u žen jsou dvě věci, které tradicionalistického Hofera na svém novém kolegovi iritují nejvíce. Dokonce Marie, Korbinianova vlastní sestra, nevynechá jedinou příležitost, kdy může flirtovat s Ulrichem. A jelikož mladý inspektor obývá přestavěnou stodolu přiléhající hned ke statku Hoferů, je příležitostí k třenicím mezi oběma rosenheimskými policisty více než dost. Přes veškeré rozdíly a neshody jsou oba vynikající detektivové a jako tým jsou jednoduše neporazitelní. A to i za cenu toho, že občas neváhají sáhnout po poněkud neobvyklých metodách.

    Žánry:KomedieKrimi
    33%

    Hlavními postavami seriálu jsou dva policejní inspektoři. Korbinian Hofer je místní starousedlík s hlubokými kořeny ve zdejším kraji. Poněkud zamlklý a neustále hloubající Hofer se sklony k nadváze žije se svou sestrou Marií na rodinném statku. Nejlépe mu dělá čerstvý vzduch a nezřídka řeší případy jízdou na traktoru s mobilním telefonem v ruce, jakožto jeho jediným ústupkem moderní době. Ulrich Satori je zcela opačný případ. Do Rosenheimu byl za trest sesazen z moderního Mnichova. Satori je hrdým příslušníkem přetechnizované společnosti a ani na venkově se nehodlá obejít bez internetového připojení a diktafonu, na nějž si svědomitě nahrává každé svědectví. Právě to a očividný úspěch mladého a pohledného policisty u žen jsou dvě věci, které tradicionalistického Hofera na svém novém kolegovi iritují nejvíce. Dokonce Marie, Korbinianova vlastní sestra, nevynechá jedinou příležitost, kdy může flirtovat s Ulrichem. A jelikož mladý inspektor obývá přestavěnou stodolu přiléhající hned ke statku Hoferů, je příležitostí k třenicím mezi oběma rosenheimskými policisty více než dost. Přes veškeré rozdíly a neshody jsou oba vynikající detektivové a jako tým jsou jednoduše neporazitelní. A to i za cenu toho, že občas neváhají sáhnout po poněkud neobvyklých metodách.

    Žánry:KomedieKrimi
    10
  • Starej
    Starej (1977)
    Seriál
    27%
    11

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.