?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Gábor Hanák: Filmy a seriály

  • Roncsfilm
    Roncsfilm (1992)
    Film
    Píše se rok 1989, rok zániku socialismu ve východní Evropě. Nicméně, ústřední téma filmu Smetiště nesměřuje k tomuto historickému momentu vznešených ideálů, ba naopak, divoká, groteskní motivová mozaika jako by vyplazovala jazyk na arogantní politiky s hlavou v oblacích. Film hrubě poukazuje na tajemství a nedostupnost obklopující každodenní existenci politiky. Děj se odehrává v zaplivané, rozpadající se hospodě zvané Gólya a jejím bezprostředním okolí.
    Žánry:Komedie
    68%
    Píše se rok 1989, rok zániku socialismu ve východní Evropě. Nicméně, ústřední téma filmu Smetiště nesměřuje k tomuto historickému momentu vznešených ideálů, ba naopak, divoká, groteskní motivová mozaika jako by vyplazovala jazyk na arogantní politiky s hlavou v oblacích. Film hrubě poukazuje na tajemství a nedostupnost obklopující každodenní existenci politiky. Děj se odehrává v zaplivané, rozpadající se hospodě zvané Gólya a jejím bezprostředním okolí.
    Žánry:Komedie
    1
  • Napló apámnak, anyámnak
    Napló apámnak, anyámnak (1990)
    Film
    Příběh sleduje mladou studentku, která v dospívání osiří a dospívá ve stínu Maďarského povstání v roce 1956. Pochází z komunistické inteligence a vidí, jak na události reagují její přátelé a rodina. Její milenec, ženatý vedoucí továrny, podporuje vlastence a později pomáhá spolupracovníkům zorganizovat stávku. Její sestra a další lidé naopak vyjadřují hněv nad tím, že byli během revoluce vyhnáni ze svých domovů, a i nadále projevují nenávist k povstalcům. Nakonec si ale uvědomí, že pro všechny lidi není po povstání a jeho brutálním potlačení Sověty a jejich kolaboranty možný skutečný život.
    65%
    Příběh sleduje mladou studentku, která v dospívání osiří a dospívá ve stínu Maďarského povstání v roce 1956. Pochází z komunistické inteligence a vidí, jak na události reagují její přátelé a rodina. Její milenec, ženatý vedoucí továrny, podporuje vlastence a později pomáhá spolupracovníkům zorganizovat stávku. Její sestra a další lidé naopak vyjadřují hněv nad tím, že byli během revoluce vyhnáni ze svých domovů, a i nadále projevují nenávist k povstalcům. Nakonec si ale uvědomí, že pro všechny lidi není po povstání a jeho brutálním potlačení Sověty a jejich kolaboranty možný skutečný život.
    2
  • Mé 20. století
    Mé 20. století (1989)
    Film
    Celovečerní autorský debut mladé maďarské režisérky Ildikó Enyediové je líbeznou fantaskní hříčkou, nespoutaným filmovým zamyšlením nad pohříchu většinou promarněnými možnostmi lidstva na prahu dvacátého století. Je to zamyšlení zhmotněné fiktivním příběhem dvou vzájemně se neznajících sester-dvojčat s diametrálně rozdílnými životními cestami. Dívky se nezávisle na sobě setkávají se sympatickým panem Z., předpokládajícím, že se setkává s jednou a touž ženou. Černobílý film s vynikající kamerou Tibora Mathého je rámován edisonovými objevy žárovky a telegrafu. Kontrapunktem těchto technických vymožeností je všudypřítomnost tajuplné hvězdné oblohy: hvězdy si mezi sebou povídají, komentují pozemské dění, oslovují aktéry příběhu. Epizody se odehrávají v různých městech a v různých prostředích (na plátně uvozených podtitulky). Snímek překvapuje i zkušeného diváka svobodným filmovým vyjadřováním a jeho originalitou, sympatický je na něm i jemný smysl pro humor. Autorka vedle sebe řadí jakoby naivní metafory s dokumentaristicky laděnými obrazy. Netají se tím, že vypovídá i sama o sobě: Všichni jsme ve svých tužbách, zábranách i konfliktech jakoby otisky neblahé historické epochy. I já jsem plná pochybností, někdy úzkostná, jindy krutá. Jsem podezíravá, přibližuje-li se ke mně někdo s láskou, a v nejnevhodnější chvíli naopak nesmírně vstřícná. Ani já nejsem s to pomoci jinému člověku, sužovanému úzkostí. Nicméně se pokouším žít jinak, a navzdory ješitnosti riskuji, že se zesměšním. Abychom byli podobní spíš sami sobě než době, v níž žijeme, musíme věnovat právě sami sobě méně pozornosti a více se zaměřit na schopnost milovat... Snímek získal mj. Zlatou kameru na 42. MFF v Cannes 1989, Cenu za režii a I. Enyediová a T. Mathé Cenu profesionální poroty na 21. FMF v Budapešti 1989. (Filmový přehled 1991 / č. 10)
    Žánry:DramaKomedie
    64%
    Celovečerní autorský debut mladé maďarské režisérky Ildikó Enyediové je líbeznou fantaskní hříčkou, nespoutaným filmovým zamyšlením nad pohříchu většinou promarněnými možnostmi lidstva na prahu dvacátého století. Je to zamyšlení zhmotněné fiktivním příběhem dvou vzájemně se neznajících sester-dvojčat s diametrálně rozdílnými životními cestami. Dívky se nezávisle na sobě setkávají se sympatickým panem Z., předpokládajícím, že se setkává s jednou a touž ženou. Černobílý film s vynikající kamerou Tibora Mathého je rámován edisonovými objevy žárovky a telegrafu. Kontrapunktem těchto technických vymožeností je všudypřítomnost tajuplné hvězdné oblohy: hvězdy si mezi sebou povídají, komentují pozemské dění, oslovují aktéry příběhu. Epizody se odehrávají v různých městech a v různých prostředích (na plátně uvozených podtitulky). Snímek překvapuje i zkušeného diváka svobodným filmovým vyjadřováním a jeho originalitou, sympatický je na něm i jemný smysl pro humor. Autorka vedle sebe řadí jakoby naivní metafory s dokumentaristicky laděnými obrazy. Netají se tím, že vypovídá i sama o sobě: Všichni jsme ve svých tužbách, zábranách i konfliktech jakoby otisky neblahé historické epochy. I já jsem plná pochybností, někdy úzkostná, jindy krutá. Jsem podezíravá, přibližuje-li se ke mně někdo s láskou, a v nejnevhodnější chvíli naopak nesmírně vstřícná. Ani já nejsem s to pomoci jinému člověku, sužovanému úzkostí. Nicméně se pokouším žít jinak, a navzdory ješitnosti riskuji, že se zesměšním. Abychom byli podobní spíš sami sobě než době, v níž žijeme, musíme věnovat právě sami sobě méně pozornosti a více se zaměřit na schopnost milovat... Snímek získal mj. Zlatou kameru na 42. MFF v Cannes 1989, Cenu za režii a I. Enyediová a T. Mathé Cenu profesionální poroty na 21. FMF v Budapešti 1989. (Filmový přehled 1991 / č. 10)
    Žánry:DramaKomedie
    3
  • Trn pod nehtem
    Trn pod nehtem (1987)
    Film
    62%
    4
  • Sbohem, Karkulko
    Sbohem, Karkulko (1989)
    Film
    40%
    5

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.