Aleksandr Golutva: Nejlepší filmy a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Aleksandr Golutva: Filmy a seriály

  • Svéráz národního lovu
    Svéráz národního lovu (1995)
    Film
    Ve dvou liniích se odvíjí děj filmu Svéráz národního lovu, který se stal patrně nejúspěšnější ruskou komedií 90. let. Jedna linie je smyšlená a svou stylizací připomíná pasáže z Tolstého knihy „Vojna a mír“. Odehrává se ve fantazii mladého finského sociologa Raiva, jenž přijel zkoumat zvláštnosti ruského lovu, o němž se chystá napsat knihu. Druhá linie je reálná. Raivo se zúčastní skutečného lovu, k němuž má dojít v přírodní rezervaci, tvořené vodním a lesním terénem. Přestože jeho očekávání zůstane daleko za skutečností, několikadenní společnost čtyř mužů a místního hajného mu přinese zážitky, na které bude vzpomínat nejen ve zlém. (Seminář ruských filmů)
    Žánry:Komedie
    73%
    Ve dvou liniích se odvíjí děj filmu Svéráz národního lovu, který se stal patrně nejúspěšnější ruskou komedií 90. let. Jedna linie je smyšlená a svou stylizací připomíná pasáže z Tolstého knihy „Vojna a mír“. Odehrává se ve fantazii mladého finského sociologa Raiva, jenž přijel zkoumat zvláštnosti ruského lovu, o němž se chystá napsat knihu. Druhá linie je reálná. Raivo se zúčastní skutečného lovu, k němuž má dojít v přírodní rezervaci, tvořené vodním a lesním terénem. Přestože jeho očekávání zůstane daleko za skutečností, několikadenní společnost čtyř mužů a místního hajného mu přinese zážitky, na které bude vzpomínat nejen ve zlém. (Seminář ruských filmů)
    Žánry:Komedie
    1
  • Matka a syn
    Matka a syn (1997)
    Film

    Vážně nemocná matka pomalu umírá v péči svého dospělého syna. Kromě nich dvou není ve filmu jediný další člověk. Vzájemně se milují tak intenzivní láskou, že je až fyzicky citelná, a prožívají obavy ze vzájemné ztráty. Kromě nich je tu jen prázdný dům, ztracený v liduprázdné krajině. Okolní příroda se všemi barvami, tvary a zvuky se však zdá být plnohodnotným hrdinou filmu, zastupujíc tu symbolicky princip samotné a všudypřítomné Matky Přírody. Matka i syn s ní vedou němý, intuitivní dialog a ačkoliv je pro ně těžké se smířit s příchodem smrti, postupně pochopí, že možná je ještě naděje v dimenzích, které přesahují pozemský život člověka.

    Křehký příběh o hlubokém poutu, které spojuje matku s jejím dítětem, se odehrává v odlehlém venkovském domě uprostřed zelených luk a lesů. Na tomto opuštěném místě se mladý muž láskyplně stará o svou umírající matku. S tichou samozřejmostí jí vrací něhu a péči, jako kdyby se staral o malé a bezvládné dítě. Matka se synem téměř beze slov vzpomínají na lepší časy a vzájemně si dodávají odvahu před odloučením, jehož nevyhnutelnost si oba uvědomují. Režisér Alexander Sokurov prostřednictvím sugestivních poetických obrazů zachytil intimitu vztahu matky a syna i smutek ze smrti nejbližšího člověka. Při kompozicích široké krajiny se inspiroval malířskými plátny, mezi jinými i metafyzickými krajinami německého romantického malíře Caspara Davida Friedricha. Spolu s působivým využíváním zvukové stopy se mu podařilo vytvořit elegickou meditaci, která scitlivuje smysly diváka pro obrazy a zvuky života, přírody, mezilidských vztahů i smrti. Na MFF Berlinale film získal Cenu ekumenické poroty, na MFF v Moskvě Zvláštní cenu poroty, Cenu Andreje Tarkovského a Cenu FIPRESCI. Alexander Sokurov je jedním z nejvýznamnějších současných filmařů. V roce 1995 Evropská filmová akademie zařadila Sokurova na seznam 100 nejlepších režisérů světa.

    71%

    Vážně nemocná matka pomalu umírá v péči svého dospělého syna. Kromě nich dvou není ve filmu jediný další člověk. Vzájemně se milují tak intenzivní láskou, že je až fyzicky citelná, a prožívají obavy ze vzájemné ztráty. Kromě nich je tu jen prázdný dům, ztracený v liduprázdné krajině. Okolní příroda se všemi barvami, tvary a zvuky se však zdá být plnohodnotným hrdinou filmu, zastupujíc tu symbolicky princip samotné a všudypřítomné Matky Přírody. Matka i syn s ní vedou němý, intuitivní dialog a ačkoliv je pro ně těžké se smířit s příchodem smrti, postupně pochopí, že možná je ještě naděje v dimenzích, které přesahují pozemský život člověka.

    Křehký příběh o hlubokém poutu, které spojuje matku s jejím dítětem, se odehrává v odlehlém venkovském domě uprostřed zelených luk a lesů. Na tomto opuštěném místě se mladý muž láskyplně stará o svou umírající matku. S tichou samozřejmostí jí vrací něhu a péči, jako kdyby se staral o malé a bezvládné dítě. Matka se synem téměř beze slov vzpomínají na lepší časy a vzájemně si dodávají odvahu před odloučením, jehož nevyhnutelnost si oba uvědomují. Režisér Alexander Sokurov prostřednictvím sugestivních poetických obrazů zachytil intimitu vztahu matky a syna i smutek ze smrti nejbližšího člověka. Při kompozicích široké krajiny se inspiroval malířskými plátny, mezi jinými i metafyzickými krajinami německého romantického malíře Caspara Davida Friedricha. Spolu s působivým využíváním zvukové stopy se mu podařilo vytvořit elegickou meditaci, která scitlivuje smysly diváka pro obrazy a zvuky života, přírody, mezilidských vztahů i smrti. Na MFF Berlinale film získal Cenu ekumenické poroty, na MFF v Moskvě Zvláštní cenu poroty, Cenu Andreje Tarkovského a Cenu FIPRESCI. Alexander Sokurov je jedním z nejvýznamnějších současných filmařů. V roce 1995 Evropská filmová akademie zařadila Sokurova na seznam 100 nejlepších režisérů světa.

    2
  • Taksi-Blyuz
    Taksi-Blyuz (1990)
    Film
    Ivan je stará škola Ruska: silný, zachmuřený, pracovitý, občas hrubiánský; stýská se mu po komunismu. Pracuje jako taxikář a jedné noci se setká s Alexejem, novým Rusem, hudebníkem, alkoholikem a nezodpovědným člověkem. Alexej Ivanovi nezaplatí jízdné, takže ho Ivan vypátrá a vznikne mezi nimi vztah plný lásky a nenávisti. Když Alexej nechá vanu přetéct v Ivanově bytě a Ivan musí zaplatit 500 rublů za opravy, snaží se Alexeje donutit k denní práci, aby mu dluh splatil. Je to beznadějné. Pak je Alexej náhle objeven, odjíždí na jazzové turné po Americe, stává se celebritou a vrací se v triumfu. Ivan touží obnovit přátelství a zdá se, že by mohl dostat, co chce.
    Žánry:AkčníDrama
    70%
    Ivan je stará škola Ruska: silný, zachmuřený, pracovitý, občas hrubiánský; stýská se mu po komunismu. Pracuje jako taxikář a jedné noci se setká s Alexejem, novým Rusem, hudebníkem, alkoholikem a nezodpovědným člověkem. Alexej Ivanovi nezaplatí jízdné, takže ho Ivan vypátrá a vznikne mezi nimi vztah plný lásky a nenávisti. Když Alexej nechá vanu přetéct v Ivanově bytě a Ivan musí zaplatit 500 rublů za opravy, snaží se Alexeje donutit k denní práci, aby mu dluh splatil. Je to beznadějné. Pak je Alexej náhle objeven, odjíždí na jazzové turné po Americe, stává se celebritou a vrací se v triumfu. Ivan touží obnovit přátelství a zdá se, že by mohl dostat, co chce.
    Žánry:AkčníDrama
    3
  • Barabaniada
    Barabaniada (1993)
    Film
    70%
    4
  • Deník jeho ženy
    Deník jeho ženy (2000)
    Film
    Fiktivní citace z deníkových záznamů druhé manželky Ivana Bunina, Věry Muromcevy, odhalují tragický příběh lásky a osamělosti, kterou prožíval ruský literární emigrant přes třicet let. Život velkého ruského spisovatele Ivana Bunina byl až do konce spjat s Paříží, kde se zkoncentrovala ruská emigrantská umělecká smetánka. Poněkud zmatený milostný příběh, vyprávěný z pohledu jeho druhé manželky, zahrnuje kromě ní a Bunina mladou básnířku Galinu Plotnikovou, operní pěvkyni Margu Kovtunovou a literáta Leonida Gurova.
    69%
    Fiktivní citace z deníkových záznamů druhé manželky Ivana Bunina, Věry Muromcevy, odhalují tragický příběh lásky a osamělosti, kterou prožíval ruský literární emigrant přes třicet let. Život velkého ruského spisovatele Ivana Bunina byl až do konce spjat s Paříží, kde se zkoncentrovala ruská emigrantská umělecká smetánka. Poněkud zmatený milostný příběh, vyprávěný z pohledu jeho druhé manželky, zahrnuje kromě ní a Bunina mladou básnířku Galinu Plotnikovou, operní pěvkyni Margu Kovtunovou a literáta Leonida Gurova.
    5
  • Chrustaljove, vůz!
    Chrustaljove, vůz! (1999)
    Film
    68%
    6
  • Tsirk sgorel i klouny razbezhalis
    Tsirk sgorel i klouny razbezhalis (1998)
    Film
    Režisér Nikolaj Chudokormov se blíží k padesátce. Má za sebou život bohatý na události: tvůrčí hledání, několik manželství a děti. Nyní musí žít se starou, šílenou matkou a zdá se, že je mu lhostejné, co se kolem děje. Zároveň je ale posedlý myšlenkou natočit film, který bude jeho nejlepší. Nikolaj vynakládá veškeré úsilí, aby na tento projekt získal peníze. A celou dobu ho sleduje záhadná cizinka. Je to krásná mladá bytost, která k němu mluví o marnosti světa a nesmyslnosti lidského života. Nakonec si Nikolaj uvědomí, že mluví se samotnou Smrtí.
    65%
    Režisér Nikolaj Chudokormov se blíží k padesátce. Má za sebou život bohatý na události: tvůrčí hledání, několik manželství a děti. Nyní musí žít se starou, šílenou matkou a zdá se, že je mu lhostejné, co se kolem děje. Zároveň je ale posedlý myšlenkou natočit film, který bude jeho nejlepší. Nikolaj vynakládá veškeré úsilí, aby na tento projekt získal peníze. A celou dobu ho sleduje záhadná cizinka. Je to krásná mladá bytost, která k němu mluví o marnosti světa a nesmyslnosti lidského života. Nakonec si Nikolaj uvědomí, že mluví se samotnou Smrtí.
    7
  • Afgánský zlom
    Afgánský zlom (1991)
    Film
    Mezinárodní herecká hvězda Michele Placido exceluje v nákladném koprodukčním filmu, který se vrací k tragickým okamžikům sovětské války v Afghánistánu. Píše se rok 1989 a válka mezi SSSR a afghánskými muslimy spěje po deseti letech ke svému tragickému závěru. Zdecimovaná sovětská armáda, která v asijských horách dopadla podobně jako Američané ve Vietnamu, se vrací domů. Krytí ústupu ruských vojsk má na starost prapor vedený majorem Bandurou (Michele Placido). Ten je však nečekaně napaden místními vojáky a dojde k masakru. Hrstka těch, co přežili, se i přes nesmyslnost celé války rozhodne obětovat životy za záchranu svých velitelů.
    Žánry:Válečný
    63%
    Mezinárodní herecká hvězda Michele Placido exceluje v nákladném koprodukčním filmu, který se vrací k tragickým okamžikům sovětské války v Afghánistánu. Píše se rok 1989 a válka mezi SSSR a afghánskými muslimy spěje po deseti letech ke svému tragickému závěru. Zdecimovaná sovětská armáda, která v asijských horách dopadla podobně jako Američané ve Vietnamu, se vrací domů. Krytí ústupu ruských vojsk má na starost prapor vedený majorem Bandurou (Michele Placido). Ten je však nečekaně napaden místními vojáky a dojde k masakru. Hrstka těch, co přežili, se i přes nesmyslnost celé války rozhodne obětovat životy za záchranu svých velitelů.
    Žánry:Válečný
    8
  • Maniya Zhizeli
    Maniya Zhizeli (1995)
    Film
    63%
    9
  • Shizofreniya
    Shizofreniya (1997)
    Film
    59%
    10

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.