Robert Eggenweiler: Nejlepší filmy a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Robert Eggenweiler: Filmy a seriály

  • McCabe a paní Millerová
    McCabe a paní Millerová (1971)
    Film
    • iTunes
    Do malého hornického městečka na severozápadě USA na počátku minulého století přijíždí hazardní hráč John Q. McCabe, aby si tu otevřel salón. A kdo jiný by mu mohl s místním podnikáním lépe pomoci než bývalá bordelmamá Constance Miller, která má s vedením podobných podniků nemalé zkušenosti. Film Roberta Altmana natočený v překrásné divoké přírodě v okolí Vancouveru, nabízí v hlavních rolích Warren Beatty (Bonnie a Clyde) a Julie Christie (Doktor Živago), jež byla za tuto roli nominována na Oscara.
    Žánry:DramaWestern
    73%
    Do malého hornického městečka na severozápadě USA na počátku minulého století přijíždí hazardní hráč John Q. McCabe, aby si tu otevřel salón. A kdo jiný by mu mohl s místním podnikáním lépe pomoci než bývalá bordelmamá Constance Miller, která má s vedením podobných podniků nemalé zkušenosti. Film Roberta Altmana natočený v překrásné divoké přírodě v okolí Vancouveru, nabízí v hlavních rolích Warren Beatty (Bonnie a Clyde) a Julie Christie (Doktor Živago), jež byla za tuto roli nominována na Oscara.
    Žánry:DramaWestern
    1
  • Nashville
    Nashville (1975)
    Film
    Nashville je hlavní město Tennessee. Je to také metropole country music. A počínaje rokem 1975 i název filmu. Natočil ho americký režisér Robert Altman, který už předtím projevoval sklon k mimořádnosti i neúctu k zavedeným normám, a to rozmanitým způsobem: v cynickém příběhu amerických vojenských lékařů za korejské války (MASH), ve fantastické historce chlapce schopného létat jako ptáci (Brewster McCloud), v antiwesternu s antipatickými antihrdiny (McCabe a paní Millerová), v rafinované šarádě na pomezí pravdy a přeludů (Vidiny), v odheroizované gangsterce z 30. let Bonnie a Clyde naruby (Zloději jako my), v rozčarovaném pohledu na svět hráčské vášně (Kalifornský poker). Nevšednost, nekonvenčnost, ale také sklon k nezávaznosti, který poněkud oslabuje potenciální kvality těchto rysů, v americké kinematografii jinak sympatických: některé hlasy kritiky napovídají, že Nashville se z této linie vymyká, a to k prospěchu věci. V typickém americkém městě střední velikosti a ve středostavovském prostředí probíhá sled výjevů, které jsou jednotícím motivem. Tím je příjezd kandidáta fiktivní politické strany na prezidentský úřad, což je podnětem k orgiím písní, tanců, estrád. S nimi se prolíná soukromý osud celé galerie postav až do vyvrcholení, kdy jeden mladík vytáhne z pouzdra místo kytary revolver a začne střílet na pódium; někoho zabije, někoho zraní, někteří zpěváci uprchnou, jiní zpívají dál v očekávání kandidátova příchodu.
    72%
    Nashville je hlavní město Tennessee. Je to také metropole country music. A počínaje rokem 1975 i název filmu. Natočil ho americký režisér Robert Altman, který už předtím projevoval sklon k mimořádnosti i neúctu k zavedeným normám, a to rozmanitým způsobem: v cynickém příběhu amerických vojenských lékařů za korejské války (MASH), ve fantastické historce chlapce schopného létat jako ptáci (Brewster McCloud), v antiwesternu s antipatickými antihrdiny (McCabe a paní Millerová), v rafinované šarádě na pomezí pravdy a přeludů (Vidiny), v odheroizované gangsterce z 30. let Bonnie a Clyde naruby (Zloději jako my), v rozčarovaném pohledu na svět hráčské vášně (Kalifornský poker). Nevšednost, nekonvenčnost, ale také sklon k nezávaznosti, který poněkud oslabuje potenciální kvality těchto rysů, v americké kinematografii jinak sympatických: některé hlasy kritiky napovídají, že Nashville se z této linie vymyká, a to k prospěchu věci. V typickém americkém městě střední velikosti a ve středostavovském prostředí probíhá sled výjevů, které jsou jednotícím motivem. Tím je příjezd kandidáta fiktivní politické strany na prezidentský úřad, což je podnětem k orgiím písní, tanců, estrád. S nimi se prolíná soukromý osud celé galerie postav až do vyvrcholení, kdy jeden mladík vytáhne z pouzdra místo kytary revolver a začne střílet na pódium; někoho zabije, někoho zraní, někteří zpěváci uprchnou, jiní zpívají dál v očekávání kandidátova příchodu.
    2
  • Tři ženy
    Tři ženy (1977)
    Film
    Poněkud svérázná mladá Pinky přijíždí z amerického jihu do Kalifornie a začíná pracovat v lázeňském zařízení. Sbližuje se přitom se zdravotní sestrou, svéráznou Millie a s její kamarádkou, která čeká dítě. Každá ze tří žen prožívá citové krize, během nichž si osvojují identity obou dalších. Postupně vytvoří jakousi „rodinu“, v níž má každá své místo a sobě vlastní identitu...(Česká televize)
    72%
    Poněkud svérázná mladá Pinky přijíždí z amerického jihu do Kalifornie a začíná pracovat v lázeňském zařízení. Sbližuje se přitom se zdravotní sestrou, svéráznou Millie a s její kamarádkou, která čeká dítě. Každá ze tří žen prožívá citové krize, během nichž si osvojují identity obou dalších. Postupně vytvoří jakousi „rodinu“, v níž má každá své místo a sobě vlastní identitu...(Česká televize)
    3
  • Dlouhé loučení
    Dlouhé loučení (1973)
    Film
    • iTunes
    69%
    4
  • Svatba
    Svatba (1978)
    Film
    Svatba jako rituál a hlavní postava filmu. Děj filmu rámuje úvodní ceremoniál a smrt paní domu a končí náhodnou smrtí při autonehodě dvou epizodních postav. Jinak se ve filmu nic neděje. Jen se v něm setkávají svatebčané a v celém tom hemžení se odehrávají různé mikropříběhy, aniž by se však nějaké draly do popředí. V podstatě jde o mozaiku mnoha osob na jednom uzavřeném prostoru v jeden konkrétní čas.
    Žánry:DramaKomedieSatira
    69%
    Svatba jako rituál a hlavní postava filmu. Děj filmu rámuje úvodní ceremoniál a smrt paní domu a končí náhodnou smrtí při autonehodě dvou epizodních postav. Jinak se ve filmu nic neděje. Jen se v něm setkávají svatebčané a v celém tom hemžení se odehrávají různé mikropříběhy, aniž by se však nějaké draly do popředí. V podstatě jde o mozaiku mnoha osob na jednom uzavřeném prostoru v jeden konkrétní čas.
    Žánry:DramaKomedieSatira
    5
  • Zloději jako my
    Zloději jako my (1974)
    Film

    V tomto Altmanově gangsterském příběhu, jenž vypráví o zamilovaných psancích odsouzených k smrti, hrají hlavní roli zločinci z doby Velké deprese T-Dub (Bert Remsen), Chicamaw (John Schuck) a Bowie (Keith Carradine), kteří po útěku z vězení vylupují banky. Nejprve se mezi jednotlivými loupežemi ukrývají u Dee Mobleyho (Tom Skerritt) a Keechie (Shelley Duvall) a následně u Mattie (Louise Fletcher). Stále senzačnější zprávy o jejich loupežích bez kapky krve je však donutí rozdělit se. Po autonehodě nechává Chicamaw zraněného Bowieho v péči Keechie a ti dva se do sebe zamilují. Bowie tak musí nalézt rovnováhu mezi svým poutem ke Keechie, loajalitou vůči svým kamarádům a samozřejmě potřebou získat peníze na cestu do Mexika. Pomalu se nad nimi stahují mraky a Bowie s Keechie drsným způsobem zjistí, že zlodějská čest má své hranice a že nakonec půjde o holý život. Snímek byl natočen stejně jako film noir They Live by Night (1949) Nicolase Raye na motivy románu Edwarda Andersona a scénáristé spolu s Altmanovými hereckými oblíbenci vlastně vytvořili žánrově mnohotvárný remake tohoto snímku s příchutí klasiky Bonnie a Clyde. Altman se v tomto filmu nezajímá ani tolik o násilnické kousky gangsterů, nýbrž s větším zaujetím sleduje příběh každodenního života svých filmových hrdinů, které ale vůbec neglorifikuje. Film ale ukazuje gangstery jako oběti společnosti a doby hospodářské recese, přepadení bank jsou zde do jisté míry projevem sociální rebelie a nesouhlasu s daným stavem. Brutalita, mrazivá ironie, ostré svícení, záběry přes zrcadlo či sklo, všudypřítomné hrající rádio, práce kamery zdůrazňující fragmenty emocí, expresivní detaily, smysl pro ironický nadhled i napínavou akci – to vše řadí snímek k tomu nejlepšímu z Altmanovy tvorby 70. let.

    64%

    V tomto Altmanově gangsterském příběhu, jenž vypráví o zamilovaných psancích odsouzených k smrti, hrají hlavní roli zločinci z doby Velké deprese T-Dub (Bert Remsen), Chicamaw (John Schuck) a Bowie (Keith Carradine), kteří po útěku z vězení vylupují banky. Nejprve se mezi jednotlivými loupežemi ukrývají u Dee Mobleyho (Tom Skerritt) a Keechie (Shelley Duvall) a následně u Mattie (Louise Fletcher). Stále senzačnější zprávy o jejich loupežích bez kapky krve je však donutí rozdělit se. Po autonehodě nechává Chicamaw zraněného Bowieho v péči Keechie a ti dva se do sebe zamilují. Bowie tak musí nalézt rovnováhu mezi svým poutem ke Keechie, loajalitou vůči svým kamarádům a samozřejmě potřebou získat peníze na cestu do Mexika. Pomalu se nad nimi stahují mraky a Bowie s Keechie drsným způsobem zjistí, že zlodějská čest má své hranice a že nakonec půjde o holý život. Snímek byl natočen stejně jako film noir They Live by Night (1949) Nicolase Raye na motivy románu Edwarda Andersona a scénáristé spolu s Altmanovými hereckými oblíbenci vlastně vytvořili žánrově mnohotvárný remake tohoto snímku s příchutí klasiky Bonnie a Clyde. Altman se v tomto filmu nezajímá ani tolik o násilnické kousky gangsterů, nýbrž s větším zaujetím sleduje příběh každodenního života svých filmových hrdinů, které ale vůbec neglorifikuje. Film ale ukazuje gangstery jako oběti společnosti a doby hospodářské recese, přepadení bank jsou zde do jisté míry projevem sociální rebelie a nesouhlasu s daným stavem. Brutalita, mrazivá ironie, ostré svícení, záběry přes zrcadlo či sklo, všudypřítomné hrající rádio, práce kamery zdůrazňující fragmenty emocí, expresivní detaily, smysl pro ironický nadhled i napínavou akci – to vše řadí snímek k tomu nejlepšímu z Altmanovy tvorby 70. let.

    6
  • Brewster McCloud
    Brewster McCloud (1970)
    Film
    64%
    7
  • Pamatuj si mé jméno
    Pamatuj si mé jméno (1978)
    Film

    Neil Curry žije šťastně se svou tichou manželkou Barbarou na předměstí a pracuje jako sezonní dělník na stavbě. Jednoho dne je nepříjemně zaskočen příjezdem své bývalé ženy Emily. Ta strávila dvanáct let ve vězeňské cele, k nimž ji soud odsoudil za vraždu. Přes tak dlouhou dobu ji s Neilem však stále spojuje láska a pocit zrady. Kvůli nim se před lety dokonce odhodlala k zoufalému činu, odstranění manželovy milenky. Ani se svojí současnou situací se Emily nehodlá příliš smířit a stále hledá způsob, jak se pomstít... [44. MFFKV 2009]

    63%

    Neil Curry žije šťastně se svou tichou manželkou Barbarou na předměstí a pracuje jako sezonní dělník na stavbě. Jednoho dne je nepříjemně zaskočen příjezdem své bývalé ženy Emily. Ta strávila dvanáct let ve vězeňské cele, k nimž ji soud odsoudil za vraždu. Přes tak dlouhou dobu ji s Neilem však stále spojuje láska a pocit zrady. Kvůli nim se před lety dokonce odhodlala k zoufalému činu, odstranění manželovy milenky. Ani se svojí současnou situací se Emily nehodlá příliš smířit a stále hledá způsob, jak se pomstít... [44. MFFKV 2009]

    8
  • Bigamist, The
    Bigamist, The (1953)
    Film
    62%
    9
  • Private Hell 36
    Private Hell 36 (1954)
    Film
    60%
    10
  • Vítejte v L.A.
    Vítejte v L.A. (1976)
    Film
    58%
    11

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.