Jane Eccles: Nejlepší filmy a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Jane Eccles: Filmy a seriály

  • Public Eye
    Public Eye (1965)
    Seriál
    Veřejné oko je britský televizní seriál, který se vysílal v letech 1965 až 1975. První tři řady produkovala společnost ABC Television, následující čtyři pak Thames Television. Seriál zobrazuje vyšetřování a případy, kterými se zabývá neokouzlující soukromý detektiv Frank Marker, osamělý čtyřicátník, který se objevuje již od začátku seriálu. Jak řekl trailer ABC k třetí řadě: „Marker není okouzlující detektiv a nedostává okouzlující případy – nedostává ani okouzlující dívky. Co ale dostává, jsou lidé v nesnázích – takové nesnáze, o kterých nelze informovat policii, i když jste nevinní.“
    87%
    Veřejné oko je britský televizní seriál, který se vysílal v letech 1965 až 1975. První tři řady produkovala společnost ABC Television, následující čtyři pak Thames Television. Seriál zobrazuje vyšetřování a případy, kterými se zabývá neokouzlující soukromý detektiv Frank Marker, osamělý čtyřicátník, který se objevuje již od začátku seriálu. Jak řekl trailer ABC k třetí řadě: „Marker není okouzlující detektiv a nedostává okouzlující případy – nedostává ani okouzlující dívky. Co ale dostává, jsou lidé v nesnázích – takové nesnáze, o kterých nelze informovat policii, i když jste nevinní.“
    1
  • Armchair Theatre
    Armchair Theatre (1956)
    Seriál
    77%
    2
  • Místo nahoře
    Místo nahoře (1958)
    FilmRole: Mrs Thompson (uncredited)
    • Netflix
    75%
    3
  • No Hiding Place
    No Hiding Place (1959)
    Seriál
    75%
    4
  • Wednesday Play, The
    Wednesday Play, The (1964)
    Seriál
    73%
    5
  • BBC Sunday Night Theatre
    BBC Sunday Night Theatre (1950)
    Seriál
    Nedělní divadlo byl dlouhodobý seriál televizních živých her, který vysílala BBC Television od počátku roku 1950 do roku 1959. Představení z prvních pěti let se živě opakovala následující čtvrtek, částečně kvůli technickým omezením té doby a divadelnímu základu raného televizního dramatu. Některé z prvních spoluprací mezi Rudolphem Cartierem a Nigelem Nealem byly produkovány pro tuto sérii, včetně "Šíp do srdce" a "Devatenáct osmdesát čtyři". Nedělní dramatický slot byl následně přejmenován na "Nedělní hru", která běžela čtyři sezóny mezi lety 1960 a 1963. ITV vysílala svou vlastní nesouvisející sérii "Nedělního divadla" mezi lety 1971 a 1974.
    Žánry:Drama
    71%
    Nedělní divadlo byl dlouhodobý seriál televizních živých her, který vysílala BBC Television od počátku roku 1950 do roku 1959. Představení z prvních pěti let se živě opakovala následující čtvrtek, částečně kvůli technickým omezením té doby a divadelnímu základu raného televizního dramatu. Některé z prvních spoluprací mezi Rudolphem Cartierem a Nigelem Nealem byly produkovány pro tuto sérii, včetně "Šíp do srdce" a "Devatenáct osmdesát čtyři". Nedělní dramatický slot byl následně přejmenován na "Nedělní hru", která běžela čtyři sezóny mezi lety 1960 a 1963. ITV vysílala svou vlastní nesouvisející sérii "Nedělního divadla" mezi lety 1971 a 1974.
    Žánry:Drama
    6
  • Ohlédni se v hněvu
    Ohlédni se v hněvu (1959)
    FilmRole: Miss Drury
    • iTunes
    V roce 1958 Tony Richardson a dramatik John Osborne založili novou produkční společnost Woodfall. Chtěli svému okolí dokázat, že i dobré filmy, tedy takové, které ukazují život v Británii jako skutečnou realitu, mohou být natáčeny velmi levně. Nejprve zfilmovali Osbornovu hru Ohlédni se v hněvu, v roce 1960 následoval Komik a posléze se vrhli na díla mladých rozhněvaných mužů a režijně nebo producentsky realizovali Pokoj nahoře (1960) a filmy V sobotu večer, v neděli ráno (1960) a Hrozivé ticho (1960). Na filmovém scénáři jejich prvního společného projektu spolupracoval John Osborne s dramatikem a scenáristou Nigelem Knealem. Původní literární předlohu citlivě upravili, její kritické ostří částečně obrousili a některá z nechvalně známých protitřídních promluv vypustili. I přesto film v celkovém vyznění i dnes velmi ostře vypovídá o nespokojenosti mladého rozhněvaného muže.

    Hrdinou filmu je Jimmy Porter (Richard Burton), nový a ve své době zatím ojedinělý typ antihrdiny věčně protestujícího proti všemu oficiálnímu. Vysokoškolsky vzdělaný hrdina dělnického původu má malý cukrářský stánek na pouličním trhu a žije se svou ženou Alison, kterou neustále zahrnuje svými kritickými výpady vůči společnosti, politice, církvi, šlechtě. Vlastně vůči všemu, co považuje za pokrytecké. Nejčastějším terčem Jimmyho útoků je právě Alison. Jejich vztah osciluje mezi láskou a trápením, Jimmy svou ženu sice miluje, nicméně neustále ji zasypává urážkami, které pramení z jeho pohrdání střední společenskou vrstvou, z níž Alison pochází. Po příjezdu nejlepší přítelkyně Heleny se ale situace alespoň nakrátko změní...

    Richardson se snažil filmařsky vyrovnat s Osbornovou převážně monologicky laděnou hrou, která se už ve své podstatě sama vzpouzela filmovému zpracování. Akčnost je ovšem i zde potlačena do pozadí, hlavní síla zpracování tkví v dokonale propracované psychologii postav a zároveň i v podtržení společenského protestu. Adaptaci tak dominují především herecké výkony, v hlavní roli se představil excelentní Richard Burton. Ačkoli byl již poněkud starý na roli pětadvacetiletého Jimmyho, vžil se do jeho postavy velmi důkladně.
    Žánry:Drama
    69%
    V roce 1958 Tony Richardson a dramatik John Osborne založili novou produkční společnost Woodfall. Chtěli svému okolí dokázat, že i dobré filmy, tedy takové, které ukazují život v Británii jako skutečnou realitu, mohou být natáčeny velmi levně. Nejprve zfilmovali Osbornovu hru Ohlédni se v hněvu, v roce 1960 následoval Komik a posléze se vrhli na díla mladých rozhněvaných mužů a režijně nebo producentsky realizovali Pokoj nahoře (1960) a filmy V sobotu večer, v neděli ráno (1960) a Hrozivé ticho (1960). Na filmovém scénáři jejich prvního společného projektu spolupracoval John Osborne s dramatikem a scenáristou Nigelem Knealem. Původní literární předlohu citlivě upravili, její kritické ostří částečně obrousili a některá z nechvalně známých protitřídních promluv vypustili. I přesto film v celkovém vyznění i dnes velmi ostře vypovídá o nespokojenosti mladého rozhněvaného muže.

    Hrdinou filmu je Jimmy Porter (Richard Burton), nový a ve své době zatím ojedinělý typ antihrdiny věčně protestujícího proti všemu oficiálnímu. Vysokoškolsky vzdělaný hrdina dělnického původu má malý cukrářský stánek na pouličním trhu a žije se svou ženou Alison, kterou neustále zahrnuje svými kritickými výpady vůči společnosti, politice, církvi, šlechtě. Vlastně vůči všemu, co považuje za pokrytecké. Nejčastějším terčem Jimmyho útoků je právě Alison. Jejich vztah osciluje mezi láskou a trápením, Jimmy svou ženu sice miluje, nicméně neustále ji zasypává urážkami, které pramení z jeho pohrdání střední společenskou vrstvou, z níž Alison pochází. Po příjezdu nejlepší přítelkyně Heleny se ale situace alespoň nakrátko změní...

    Richardson se snažil filmařsky vyrovnat s Osbornovou převážně monologicky laděnou hrou, která se už ve své podstatě sama vzpouzela filmovému zpracování. Akčnost je ovšem i zde potlačena do pozadí, hlavní síla zpracování tkví v dokonale propracované psychologii postav a zároveň i v podtržení společenského protestu. Adaptaci tak dominují především herecké výkony, v hlavní roli se představil excelentní Richard Burton. Ačkoli byl již poněkud starý na roli pětadvacetiletého Jimmyho, vžil se do jeho postavy velmi důkladně.
    Žánry:Drama
    7
  • ITV Play of the Week
    ITV Play of the Week (1955)
    Seriál
    66%
    8

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.