Zdá se, že mladí lidé vydaní napospas iracionálnímu asociálovi s náklonností k řezným či bodným předmětům jsou nevyčerpatelnou hororovou premisou. Vyvražďovací slasher horory nakoply Černé Vánoce (Black Christmas) či Halloween a v hlubokých lesích je etabloval kultovní Pátek třináctého (Friday the 13th). Od té doby žánr dospěl k teatrální brutalitě a nyní zkouší i díky hororové streamovací službě Shudder nejrůznější způsoby, jak uspokojit obecně navyšovanou poptávku. Kanadská novinka In a Violent Nature zanechala dojem na festivalu Sundance a v prvním traileru avizuje strohé formální uchopení, kdy sledujeme krvavou stezku znetvořeného vraha z jeho perspektivy, a to v částečně přímočarém a částečně uměleckém trpělivém duchu.
Články 31
Občas se ve filmovém světě stane něco, co prostě nedává smysl, ať se na to díváme z kteréhokoli úhlu. Jako když v roce 1998 Gus Van Sant natočil bůhvíproč remake Psycha. Nebo že někomu v Marvelu opravdu přišlo v pořádku, když bude padouch MODOK v Ant-Manovi 3 vypadat jako obří míč se zdeformovanou lidskou tváří. A nechtějte, abych začínal o tom, že Jaie Courtneyho kdysi producenti vnímali jako budoucí filmovou hvězdu (než zabil Terminátora a Smrtonosnou past).
Pedro Almodóvar, jeden z nejslavnějších evropských filmařů a držitel dvou Oscarů za filmy Mluv s ní a Vše o mé matce, letos v Cannes uvedl svůj krátkometrážní queer western Strange Way of Life. Půlhodinový snímek s Pedrem Pascalem a Ethanem Hawkem uvedla rovněž španělská kina a v USA ho od října distribuuje společnost Sony Pictures Classics. Věhlasný tvůrce v něm unikátním způsobem rozvádí maskulinitu, která je pro westernový žánr zásadní.
Světovou premiéru kanadského filmu Red Rooms na karlovarském festivalu provázel hlasitý aplaus, ale rovněž nervozita a napětí. Realisticky působící a stylisticky agresivní snímek režiséra Pascala Planteho totiž zachází s motivy, které v současnosti fascinují tvůrce mnoha true crime pořadů či děl o hrozbách kyberterorismu. Protagonistku Kelly-Anne přitahuje muž obžalovaný z brutálních vražd tří puberťaček, kterou natočil na video a nahrál na dark web, kde se následně dražila. Apatická žena, která má k temným zákoutím internetu přístup, se účastní soudního procesu. Nakonec se v něm angažuje mnohem víc, než by kdokoli očekával.
Nebezpečné ženy, pudy zmítaní muži a sexuální dusno často až za hranicí zákona. Tak vypadaly erotické thrillery v 80. a 90. letech, na které dnes už můžeme pouze vzpomínat. Jejich renesance je sice v nedohlednu, přesto rozhodně nelze říct, že by erotika zcela vymizela.
Robert Downey jr. bude dělat remake Vertiga! I v záplavě novinek o chystaných remacích, pokračováních, prequelech a restartech všeho možného tahle zpráva přiměla některé filmové publicisty a publicistky udiveně pozdvihnout obočí. Ze záplavy negativních a zdrženlivých reakcí se zdá, že o nové Vertigo nikdo moc nestojí. Přitom aktualizace může zaprášené filmové klasice rozhodně pomoci.
Brendan Fraser vyhrál za svůj comeback v dramatu Velryba Oscara a zároveň si zvládl získat srdce milionů lidí, kteří mu vítězství přáli a drželi palce. Někdejší hvězda Mumie si prošla velmi složitým obdobím. Sympatického Američana už všichni odepsali, nyní se však zdá, že to nejlepší má možná ještě před sebou. Pro webové stránky Akademie, jež udílí Oscary, Fraser vyjmenoval deset svých nejsilnějších filmových zážitků. Podívejme se, co si ho získalo.
Život a tvorbu filmaře, malíře, básníka a známého provokatéra Harmony Korineho nelze připodobnit k žádné postavě amerického showbyznysu. Na prahu dospělosti se proslavil scénářem o teenagerech potýkajících se s AIDS a drogami, sám podlehl heroinu a slavný moderátor David Letterman s ním nechce mít nic společného. Jeho filmografie budí vášně, rozpaky i znechucení.
Courtney Love, vdova po zesnulém zpěvákovi Kurtovi Cobainovi, se opřela do Brada Pitta. Původně ji prý obsadili do kultovního Klubu rváčů, ale Pitt ji vyštípal poté, co mu odmítla umožnit, aby mohl ztvárnit Cobaina v životopisném filmu.
Život nebývá vždy krásný a příjemný. Následující třicítka filmů jej naopak vybarvuje v těch nejvíce znepokojivých barvách a její depresivní účinek často atakuje meze únosnosti. V této poslední části se dostane na závěrečnou desítku vybraných titulů.
Málokdo přizná, že by měl remaky osvědčených klasik rád, zároveň však na ně většina z nás chodí do kina. Kde se kouzlo remaků vlastně bere?
Smrt třiapadesátileté americké herečky Anne Heche, která byla devět dní po těžké dopravní nehodě odpojena od přístrojů a stala se podle svého přání dárkyní orgánů, šokovala filmový svět. Není to zdaleka poprvé, co hollywoodská osobnost zemřela za volantem automobilu, ale v případě talentované herečky jde bohužel o tragické vyvrcholení nelehkého, byť profesně úspěšného života.
Robin Williams by dnes oslavil jednasedmdesáté narozeniny, kdyby o něj svět před osmi lety nepřišel. Táta v sukni, Dobrý Will Hunting a Společnost mrtvých básníků jsou jen některé z jeho velkých rolí, které se navždy zapsaly do dějin filmu.
V kinech stále řádí elitní pilot Pete Mitchell v podání Toma Cruise, jenž tuto roli oživil po neskutečných 36 letech. A není v tom sám. Premiéru si v týdnu odbyl rovněž Jurský svět: Nadvláda, v němž vystupuje trojice herců z původního, tři dekády starého filmu. Návraty ke kořenům a ke klasickým protagonistům jsou zkrátka v kurzu a pro mnohé herce jde o vítaný způsob, jak oživit či minimálně okořenit jejich kariéru, která s postupujícími roky nevyhnutelně ustupuje omladině.
V polovině března uběhlo přesně padesát let od premiéry nechvalně proslulých i obdivovaných Růžových plameňáků (Pink Flamingos). Exploatační postmoderní komedie se v některých zemích nesmí vysílat dodnes a míra zvrhlých výjevů přesahuje hranici, již si většina diváků stanovuje v souvislosti s pokleslým morálním vkusem. Přesto je snímek Johna Waterse zřejmě nejslavnějším a nejoblíbenějším „oplzlým“ snímkem historie, který inspiroval mnoho pozdějších filmařů i serióznějších titulů a zasloužil se o uvolnění některých tabu v kinematografii.