?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Donato Castellaneta: Filmy a seriály

  • Vita di Leonardo Da Vinci, La
    Vita di Leonardo Da Vinci, La (1971)
    Seriál
    Život Leonarda da Vinci je italská televizní minisérie z roku 1971, která dramatizuje život italského renesančního polyhistora Leonarda da Vinci. Minisérii, oceněnou Zlatým glóbem, režíroval Renato Castellani a produkovala ji společnost RAI. Ve Spojených státech ji distribuovala CBS, která ji vysílala od 13. srpna 1972 do 10. září 1972. Scénář napsal Castellani. Natáčelo se výhradně v exteriérech v Itálii a Francii. Celková délka pěti epizod je téměř pět hodin.
    Žánry:Biografický
    79%
    Život Leonarda da Vinci je italská televizní minisérie z roku 1971, která dramatizuje život italského renesančního polyhistora Leonarda da Vinci. Minisérii, oceněnou Zlatým glóbem, režíroval Renato Castellani a produkovala ji společnost RAI. Ve Spojených státech ji distribuovala CBS, která ji vysílala od 13. srpna 1972 do 10. září 1972. Scénář napsal Castellani. Natáčelo se výhradně v exteriérech v Itálii a Francii. Celková délka pěti epizod je téměř pět hodin.
    Žánry:Biografický
    1
  • Sladký život
    Sladký život (1960)
    FilmRole: Reporter (uncredited)
    • Filmbox+
    Italský film Sladký život režiséra Federica Felliniho je jedním z nejvýznamnějších děl světové filmové produkce posledních let. Není sevřeným filmovým dramatem, ale v podstatě řadou volně spojených příběhů a epizod, s nezvyklou otevřeností popisujících mravní rozklad vyšších společenských kruhů kapitalistické Itálie. Jeho ústřední postavou je novinář Marcello, člověk v podstatě vážný a seriózní, který však při své práci poznal sladký život vyšší společnosti a podlehl mu. Stává se hrdinou erotických skandálů, divokých večírků ve vilách a zámcích, zvrhajících se v pitky a orgie, prohýřených nocí, po nichž přichází kalné ráno, odhalující rub tohoto života. Dva lidé by mu mohli pomoci v jeho současné duševní krizi: filozofující spisovatel Steiner a mladičká dívenka Paola. První však končí těžko pochopitelnou sebevraždou a Paolin hlas, volající Marcella k lepšímu životu, je příliš slabý a zaniká ve všeobecné vřavě. Pro Marcella již není cesty zpátky. Film byl vyznamenán Velkou cenou na MFF v Cannes 1960 a mnoha dalšími mezinárodními cenami a uznáními. Na XIII. FFP 1962 získal jednu ze tří hlavních cen. Tímto dílem vtrhla do historie moderního filmu revoluce, nejen v Itálii, kde Sladký život vyvolal nevídaný skandál, především prudkou reakcí katolické církve, která mu udělila verdikt zapovězeného filmu, nepřístupného všem. Vzápětí však byl oceněn na canneském festivalu Zlatou palmou a stal se kasovně nejúspěšnějším Felliniho snímkem. Fellini provedl otevřený průřez italskou společností bez ohledu na všechna dosavadní tabu ve sféře morální, náboženské a erotické. Hlavní hrdina, bulvární novinář Marcello Rubini, kterého ztělesnil Marcello Mastroianni, je moderním Candidem procházejícím mravně rozpadlým světem a zároveň sám prožívá svůj soukromý a profesní debakl, neschopen provést zásadní krok pro svou záchranu. Film je strhující výpovědí v kaleidoskopu mistrně natočených scén, které nahlíženy v jejich reálnosti i metaforičnosti patří dnes už do klasiky moderní kinematografie: jmenujme aspoň Marcellovo noční extempore ve fontáně di Trevi s americkou sexbombou Sylvií (v podání živelné superženy Anity Ekberg) nebo luxusní party dekadentní římské aristokracie a vedle ní večírek snobských intelektuálů a pseudoumělců či závěrečné orgie znuděných bohatců ve Fregene. Ve všech Fellini jako bystrý, citlivý pozorovatel, aniž by ulpěl na vnějškové atraktivitě, pronikal k zastírané podstatě úpadku jedince i společnosti na sklonku 50. let. Tímto filmem zakrojil hluboko ostří svého tvůrčího vhledu do zkonvenčnělého umění a dodnes upoutává jako svrchovaně otevřený dialog talentovaného tvůrce se svou dobou.
    75%
    Italský film Sladký život režiséra Federica Felliniho je jedním z nejvýznamnějších děl světové filmové produkce posledních let. Není sevřeným filmovým dramatem, ale v podstatě řadou volně spojených příběhů a epizod, s nezvyklou otevřeností popisujících mravní rozklad vyšších společenských kruhů kapitalistické Itálie. Jeho ústřední postavou je novinář Marcello, člověk v podstatě vážný a seriózní, který však při své práci poznal sladký život vyšší společnosti a podlehl mu. Stává se hrdinou erotických skandálů, divokých večírků ve vilách a zámcích, zvrhajících se v pitky a orgie, prohýřených nocí, po nichž přichází kalné ráno, odhalující rub tohoto života. Dva lidé by mu mohli pomoci v jeho současné duševní krizi: filozofující spisovatel Steiner a mladičká dívenka Paola. První však končí těžko pochopitelnou sebevraždou a Paolin hlas, volající Marcella k lepšímu životu, je příliš slabý a zaniká ve všeobecné vřavě. Pro Marcella již není cesty zpátky. Film byl vyznamenán Velkou cenou na MFF v Cannes 1960 a mnoha dalšími mezinárodními cenami a uznáními. Na XIII. FFP 1962 získal jednu ze tří hlavních cen. Tímto dílem vtrhla do historie moderního filmu revoluce, nejen v Itálii, kde Sladký život vyvolal nevídaný skandál, především prudkou reakcí katolické církve, která mu udělila verdikt zapovězeného filmu, nepřístupného všem. Vzápětí však byl oceněn na canneském festivalu Zlatou palmou a stal se kasovně nejúspěšnějším Felliniho snímkem. Fellini provedl otevřený průřez italskou společností bez ohledu na všechna dosavadní tabu ve sféře morální, náboženské a erotické. Hlavní hrdina, bulvární novinář Marcello Rubini, kterého ztělesnil Marcello Mastroianni, je moderním Candidem procházejícím mravně rozpadlým světem a zároveň sám prožívá svůj soukromý a profesní debakl, neschopen provést zásadní krok pro svou záchranu. Film je strhující výpovědí v kaleidoskopu mistrně natočených scén, které nahlíženy v jejich reálnosti i metaforičnosti patří dnes už do klasiky moderní kinematografie: jmenujme aspoň Marcellovo noční extempore ve fontáně di Trevi s americkou sexbombou Sylvií (v podání živelné superženy Anity Ekberg) nebo luxusní party dekadentní římské aristokracie a vedle ní večírek snobských intelektuálů a pseudoumělců či závěrečné orgie znuděných bohatců ve Fregene. Ve všech Fellini jako bystrý, citlivý pozorovatel, aniž by ulpěl na vnějškové atraktivitě, pronikal k zastírané podstatě úpadku jedince i společnosti na sklonku 50. let. Tímto filmem zakrojil hluboko ostří svého tvůrčího vhledu do zkonvenčnělého umění a dodnes upoutává jako svrchovaně otevřený dialog talentovaného tvůrce se svou dobou.
    2
  • W Django!
    W Django! (1971)
    FilmRole: Paco
    63%
    3
  • Nudo di donna
    Nudo di donna (1981)
    FilmRole: Ciccio
    Sandro, Říman ztracený v Benátkách během karnevalu, se ocitá v polovině života a hádá se se svou ženou, se kterou je šestnáct let, častěji, než se smějí nebo milují. Ona už má dost jeho nálad, a tak se rozejdou, aby si on srovnal myšlenky. První noc po odloučení uvidí fotografii nahé ženy; ta se podobá jeho manželce. Začne hledat modelku, která se jmenuje Riri. Najde ji a ona vypadá úplně jako jeho žena, až na to, že Riri je pestře oděná prostitutka a Laura je zdrženlivá antikvární knihkupkyně. Jsou to dvě ženy, nebo jen jedna? A co je v té maškarádě karnevalu skutečné?
    Žánry:Komedie
    62%
    Sandro, Říman ztracený v Benátkách během karnevalu, se ocitá v polovině života a hádá se se svou ženou, se kterou je šestnáct let, častěji, než se smějí nebo milují. Ona už má dost jeho nálad, a tak se rozejdou, aby si on srovnal myšlenky. První noc po odloučení uvidí fotografii nahé ženy; ta se podobá jeho manželce. Začne hledat modelku, která se jmenuje Riri. Najde ji a ona vypadá úplně jako jeho žena, až na to, že Riri je pestře oděná prostitutka a Laura je zdrženlivá antikvární knihkupkyně. Jsou to dvě ženy, nebo jen jedna? A co je v té maškarádě karnevalu skutečné?
    Žánry:Komedie
    4

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.