?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Christopher Tucker se narodil 23. března 1941 v Hertfordu v hrabství Hertfordshire v Anglii a byl specialistou na vytváření protetických masek pro hororové filmy. Původně operní zpěvák, Tucker začal navrhovat protetické nosy pro sebe při vystoupeních ve Verdiho Rigoletto. Studoval na Guildhall School of Music and Drama v Londýně, kde se věnoval opernímu dramatu a zpěvu basových partů. Počátky filmové kariéry V roce 1970 pracoval Tucker jako maskér na filmové adaptaci Shakespearova Julia Caesara s Johnem Gielgudem a Charltonem Hestonem. Brzy se stal vyhledávaným vizuálním designérem pro historické eposy z římské éry, včetně BBC série I, Claudius, kde měl za úkol stárnout postavy během 70 let. V roce 1974 opustil svou hereckou kariéru a založil si dílnu v osmnáctém století postavené usedlosti západně od Londýna, kde vyráběl všechny druhy obličejových protéz. Klíčová filmová díla Tucker byl součástí týmu, který navrhl masky a protézy pro rozsáhlou scénu v Mos Eisley Cantina ve filmu Star Wars, která obsahovala více než dvě desítky vysoce stylizovaných a jedinečných designů tvorů. V roce 1980 navrhl Tucker vrstvené protézy, které proměnily Johna Hurta v Josepha Merricka pro filmovou adaptaci The Elephant Man od Davida Lynche. Aplikace hlavové části protézy trvala sedm hodin a skládala se z patnácti různých silikonových gumových a pěnových sekcí. Tuckerova práce na tomto filmu byla tak vlivná, že v roce 1981 vedla k vytvoření kategorie Nejlepší maska na Academy Awards. Tucker získal cenu BAFTA za nejlepšího maskéra v roce 1983 za svou práci na filmu Quest for Fire. V roce 1983 proměnil Terryho Jonese ve fantasticky obézního pana Creosota v Monty Python's The Meaning of Life. Divadelní práce a pozdější projekty V roce 1984 vyvinul Tucker originální formy proměny vlkodlaka ve filmu The Company of Wolves, kde je muž viděn, jak si strhává vlastní kůži, načež se jeho rysy prodlužují, když se mění ve vlka. V roce 1985 byl nominován na ceny BAFTA v kategoriích Nejlepší maskér a Nejlepší speciální vizuální efekty za svou práci na The Company of Wolves. V roce 1986 byl Tucker pověřen navržením Fantomovy deformity v Andrew Lloyd Webberově The Phantom of the Opera. Systém aplikovaný každý večer zůstává zahalený tajemstvím téměř 40 let poté, co byl poprvé aplikován na Michaela Crawforda. Christopher Tucker zemřel 14. prosince 2022.


Christopher Tucker: Filmy a pořady 21

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.