Jack Birkett: Nejlepší filmy a seriály

6.2

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Jack Birkett: Filmy a seriály

  • Caravaggio
    Caravaggio (1986)
    FilmRole: The Pope
    Expresivní výpověď předního evropského režiséra o životě a díle slavného raně barokního malíře, který přišel s revolučním použitím dramatizujícího světla a stínu (chiaroscuro) a bývá označován za vynálezce světla kinematografie. (Caravaggio usiloval též o iluzivní vtáhnutí diváka do obrazu, do důsledků využil malbu polofigur jako kompoziční princip, zdůrazňující jejich vypjatou reálnost a tělesnou blízkost, což je též příznačné pro filmový obraz.) Caravaggio maloval prostitutky, tuláky, příživníky, povaleče, zloděje a vyděděnce, zvěčňující je v postavách světců. Ve filmu vystupují ze šerosvitu modelově vysvícené obrazy malíře, jehož dílo, inspirace a bláznivé nápady splývají s jeho životem, ve kterém byla zřejmě ústředním bodem homosexualita s doprovodným pocitem viny a izolace. Zatímco jeho malby ukazovaly stále se zvětšující originální hloubku náboženského vědomí, jeho osobní život byl plný výtržností, soubojů, věznění a v r. 1606 dokonce zabil člověka. Opuštěný, zoufalý, nemocný láskou, plýtvající silami, ubitý i šťastný se prsty dotýká dneška (postavy mají někdy moderní šaty, kouří, jsou tu auta a motocykly, je slyšet hluk ulice, hukot lokomotivy, mecenáš má počítač Sony, za ateliérem zadrnčí telefon, udavač sedí ve vaně a ťuká na stroji žalobu na dlužníka...). Dech a vůně doby, snoubící krásu a svátost se špínou intrik, vražd a krvesmilstva.
    67%
    Expresivní výpověď předního evropského režiséra o životě a díle slavného raně barokního malíře, který přišel s revolučním použitím dramatizujícího světla a stínu (chiaroscuro) a bývá označován za vynálezce světla kinematografie. (Caravaggio usiloval též o iluzivní vtáhnutí diváka do obrazu, do důsledků využil malbu polofigur jako kompoziční princip, zdůrazňující jejich vypjatou reálnost a tělesnou blízkost, což je též příznačné pro filmový obraz.) Caravaggio maloval prostitutky, tuláky, příživníky, povaleče, zloděje a vyděděnce, zvěčňující je v postavách světců. Ve filmu vystupují ze šerosvitu modelově vysvícené obrazy malíře, jehož dílo, inspirace a bláznivé nápady splývají s jeho životem, ve kterém byla zřejmě ústředním bodem homosexualita s doprovodným pocitem viny a izolace. Zatímco jeho malby ukazovaly stále se zvětšující originální hloubku náboženského vědomí, jeho osobní život byl plný výtržností, soubojů, věznění a v r. 1606 dokonce zabil člověka. Opuštěný, zoufalý, nemocný láskou, plýtvající silami, ubitý i šťastný se prsty dotýká dneška (postavy mají někdy moderní šaty, kouří, jsou tu auta a motocykly, je slyšet hluk ulice, hukot lokomotivy, mecenáš má počítač Sony, za ateliérem zadrnčí telefon, udavač sedí ve vaně a ťuká na stroji žalobu na dlužníka...). Dech a vůně doby, snoubící krásu a svátost se špínou intrik, vražd a krvesmilstva.
    1
  • Garden, The
    Garden, The (1990)
    FilmRole: Pontius (Orlando)
    Téměř beze slov vyprávěný vizuální příběh proplétá dvě hlavní dějové linky a několik vedlejších. Žena, možná Madona, přináší své dítě davu vlezlých paparazzi a snaží se jim uniknout. Dva muži, kteří se milují, se vezmou a jsou zatčeni mocnými. Muži jsou zesměšňováni, pranýřováni, pomazáni dehtem, oškubáni a biti. V tomto současném světě elektrického vedení se pohybuje i Ježíš. Živly, zejména oheň a voda, soupeří s politickou mocí, která je netolerantní a vražedná.
    Žánry:Drama
    67%
    Téměř beze slov vyprávěný vizuální příběh proplétá dvě hlavní dějové linky a několik vedlejších. Žena, možná Madona, přináší své dítě davu vlezlých paparazzi a snaží se jim uniknout. Dva muži, kteří se milují, se vezmou a jsou zatčeni mocnými. Muži jsou zesměšňováni, pranýřováni, pomazáni dehtem, oškubáni a biti. V tomto současném světě elektrického vedení se pohybuje i Ježíš. Živly, zejména oheň a voda, soupeří s politickou mocí, která je netolerantní a vražedná.
    Žánry:Drama
    2
  • Niño de la luna, El
    Niño de la luna, El (1989)
    FilmRole: Invalid
    65%
    3
  • Jubilee
    Jubilee (1978)
    FilmRole: Borgia Ginz (as Orlando)
    Kultovní snímek enfanta terrible ostrovní kinematografie Dereka Jarmana Jubilee, který svého času vyvolal při svém uvedení na slovutném filmovém festivalu v Cannes bouřlivé reakce, je umělcovým pokusem zachytit ducha a étos punkové revoluce. Jarman ve svém filmu nechává putovat anglickou královnu zlatého věku Alžbětu I. v čase a přenáší ji do dystopické vize post-thatcherovské Británie, zmítané pouliční anarchií a ovládané mediálními magnáty a zdivočelou policií. Epizodicky vystavěné dílo se soustředí na groteskní výjevy ze života punkerské party, již ovládá Alžbětino alter ego, sadistka Bod. Podobně jako punkové hnutí Jarman při traktování radikálních myšlenek sází na estetiku šoku, ošklivosti a sarkastického šklebu a ve svých výpadech nešetří žádný z pilířů britské společnosti. Kritiky nakonec není ušetřen ani samotný punk, jehož očistná energie se dle názoru mnohých až příliš brzy rozmělnila v nihilismu či komerci hudebního průmyslu. Ve filmu, plném syrové punkové hudby, zároveň vystupuje či se alespoň mihne celá řada známých postav tehdejší punkové scény: Jordan, Toyah Wilcox, Adam Ant, Wayne County, Siouxsie Sioux nebo členky kapely The Slits. Little Nell a Richard O’Brien zase představují spojnici s jiným transgresivním filmovým počinem, proslulým Rocky Horror Picture Show (1975). Sluší se dodat, že ne všichni punkeři byli s Jarmanovým filmem spokojení a k těm, kdo se proti němu hlasitě ohradili, patřila například módní návrhářka Vivienne Westwood. (Česká televize)
    60%
    Kultovní snímek enfanta terrible ostrovní kinematografie Dereka Jarmana Jubilee, který svého času vyvolal při svém uvedení na slovutném filmovém festivalu v Cannes bouřlivé reakce, je umělcovým pokusem zachytit ducha a étos punkové revoluce. Jarman ve svém filmu nechává putovat anglickou královnu zlatého věku Alžbětu I. v čase a přenáší ji do dystopické vize post-thatcherovské Británie, zmítané pouliční anarchií a ovládané mediálními magnáty a zdivočelou policií. Epizodicky vystavěné dílo se soustředí na groteskní výjevy ze života punkerské party, již ovládá Alžbětino alter ego, sadistka Bod. Podobně jako punkové hnutí Jarman při traktování radikálních myšlenek sází na estetiku šoku, ošklivosti a sarkastického šklebu a ve svých výpadech nešetří žádný z pilířů britské společnosti. Kritiky nakonec není ušetřen ani samotný punk, jehož očistná energie se dle názoru mnohých až příliš brzy rozmělnila v nihilismu či komerci hudebního průmyslu. Ve filmu, plném syrové punkové hudby, zároveň vystupuje či se alespoň mihne celá řada známých postav tehdejší punkové scény: Jordan, Toyah Wilcox, Adam Ant, Wayne County, Siouxsie Sioux nebo členky kapely The Slits. Little Nell a Richard O’Brien zase představují spojnici s jiným transgresivním filmovým počinem, proslulým Rocky Horror Picture Show (1975). Sluší se dodat, že ne všichni punkeři byli s Jarmanovým filmem spokojení a k těm, kdo se proti němu hlasitě ohradili, patřila například módní návrhářka Vivienne Westwood. (Česká televize)
    4
  • Tempest, The
    Tempest, The (1979)
    FilmRole: Caliban, a savage and deformed slave
    Ctnost a šlechetnost jsou víc než msta... Příběh o lásce a nenávisti, o mstě a odpuštění, vypráví o ztroskotavších na pustém ostrově, na němž žije ve vyhnanství vévoda Prospero s dcerou Mirandou a svým služebníkem Kalibánem, synem čarodějnice Sykorax. Byl to Prospero, kdo magií přivolal bouři, protože se chce pomstít uchvatiteli svého milánského vévodství, jímž je jeho vlastní bratr Antonio, a neapolskému králi Alonsovi, který Antoniovi pomohl. Oba muži nyní bloudí po pustém pobřeží, zatímco po setkání Alonsova syna Ferdinanda s Mirandou vstupuje do příběhu láska… Bouře je poslední velkou hrou Williama Shakespeara a je pokládána za jeho tvůrčí testament. Jsou v ní obsažena všechna základní témata jeho her a postava Prospera bývá vykládána jako dramatikovo alter ego. Derek Jarman připravoval adaptaci Bouře několik let a přepracoval text tak, aby jeho verze nebyla přímočarou adaptací hry.
    Žánry:Drama
    59%
    Ctnost a šlechetnost jsou víc než msta... Příběh o lásce a nenávisti, o mstě a odpuštění, vypráví o ztroskotavších na pustém ostrově, na němž žije ve vyhnanství vévoda Prospero s dcerou Mirandou a svým služebníkem Kalibánem, synem čarodějnice Sykorax. Byl to Prospero, kdo magií přivolal bouři, protože se chce pomstít uchvatiteli svého milánského vévodství, jímž je jeho vlastní bratr Antonio, a neapolskému králi Alonsovi, který Antoniovi pomohl. Oba muži nyní bloudí po pustém pobřeží, zatímco po setkání Alonsova syna Ferdinanda s Mirandou vstupuje do příběhu láska… Bouře je poslední velkou hrou Williama Shakespeara a je pokládána za jeho tvůrčí testament. Jsou v ní obsažena všechna základní témata jeho her a postava Prospera bývá vykládána jako dramatikovo alter ego. Derek Jarman připravoval adaptaci Bouře několik let a přepracoval text tak, aby jeho verze nebyla přímočarou adaptací hry.
    Žánry:Drama
    5
  • Nevěsta
    Nevěsta (1985)
    FilmRole: Blind Man
    • iTunes

    V příběhu, v němž se proplétá horor s milostnou romancí, plnou vášně i humoru, ožívá legenda o doktoru Frankensteinovi a jeho monstru. Tentokrát však geniální vědec (v podání rockové hvězdy Stinga) vdechne život krásné ženě (hraje ji Jennifer Bealsová) a záhy pocítí moc lásky. Velkolepá podívaná vypráví o tom, jak se Frankensteinovy výtvory snaží najít vlastní místo ve světě: oslňující Eva (Bealsová) zdůrazněním své sexuální nezávislosti a její poněkud komický druh Viktor (Clancy Brown) tím, že se naučí vážit si sám sebe, přičemž mu pomáhá soucitný cirkusový trpaslík (David Rappaport). Dokáže se doktor Frankenstein vyrovnat s tím, když se jeho monstrum vrátí a chce se stát jeho nevěstou? Skvělé herecké výkony, perfektní kamera a nádherné kostýmy - to vše je součástí pozvánky na svatební noc, na niž hned tak nezapomenete.

    53%

    V příběhu, v němž se proplétá horor s milostnou romancí, plnou vášně i humoru, ožívá legenda o doktoru Frankensteinovi a jeho monstru. Tentokrát však geniální vědec (v podání rockové hvězdy Stinga) vdechne život krásné ženě (hraje ji Jennifer Bealsová) a záhy pocítí moc lásky. Velkolepá podívaná vypráví o tom, jak se Frankensteinovy výtvory snaží najít vlastní místo ve světě: oslňující Eva (Bealsová) zdůrazněním své sexuální nezávislosti a její poněkud komický druh Viktor (Clancy Brown) tím, že se naučí vážit si sám sebe, přičemž mu pomáhá soucitný cirkusový trpaslík (David Rappaport). Dokáže se doktor Frankenstein vyrovnat s tím, když se jeho monstrum vrátí a chce se stát jeho nevěstou? Skvělé herecké výkony, perfektní kamera a nádherné kostýmy - to vše je součástí pozvánky na svatební noc, na niž hned tak nezapomenete.

    6

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.