Gustav Mahler: Nejlepší filmy a seriály

6.7

Gustav Mahler: Filmy a seriály

  • Lorenzův olej
    Lorenzův olej (1992)
    Film
    Autentický příběh manželů Odoneových. Všichni lékaři označují hrozivou chorobu malého Lorenza za nevyléčitelnou a jeho léčbě nedávají naději. Lorenzova rodina se však s tímto krutým rozsudkem nemíní smířit a rodiče, i když nemají žádné lékařské vzdělání, začínají studovat všechny komplikované medicínské spisy. Výsledkem jejich úsilí je, že upozorňují lékaře na aktuální odborné poznatky a sbírají peníze na vývoj nového léku.
    Žánry:Drama
    74%
    Autentický příběh manželů Odoneových. Všichni lékaři označují hrozivou chorobu malého Lorenza za nevyléčitelnou a jeho léčbě nedávají naději. Lorenzova rodina se však s tímto krutým rozsudkem nemíní smířit a rodiče, i když nemají žádné lékařské vzdělání, začínají studovat všechny komplikované medicínské spisy. Výsledkem jejich úsilí je, že upozorňují lékaře na aktuální odborné poznatky a sbírají peníze na vývoj nového léku.
    Žánry:Drama
    1
  • V roce se třinácti úplňky
    V roce se třinácti úplňky (1978)
    Film
    74%
    2
  • Manželé a manželky
    Manželé a manželky (1992)
    FilmRole: Symfonie č. 9
    • iTunes
    Jeden z nejlepších světových režisérů, Woody Allen, ve svých filmech již léta mapuje mezilidské vztahy. Pro svou zatím poslední sondu si vybral dvě manželské dvojice. Jedna z nich na počátku filmu oznamuje svůj rozchod a nechtěně tak zapůsobí jako rozbuška v manželství druhém. Shodou ironických náhod byl film uveden do premiéry ve chvíli, kdy vyšel najevo vztah, který je i v tomto filmu - mezi starším mužem a mladičkou dívkou. V obou případech byl tím mužem Woody Allen. Zatímco ve filmu se postava profesora literatury zamiluje do provokativní studentky, v soukromém životě navázal vztah přímo ve své rodině - se svou nevlastní dcerou. Jak ve filmu, tak ve skutečnosti propukla bouře. Tisk všemožně přetřásal etickou stránku věci, Mia Farrowová, která byla (ve filmu i ve skutečnosti) tou podvedenou, vytáhla na stránkách tisku ke křížové výpravě proti zvrhlému manželovi. Woody Allen tak nechtěně dokázal, že jeho filmy skutečně odrážejí vztahy mezi lidmi, se všemi důsledky z toho vyplývajícími.
    71%
    Jeden z nejlepších světových režisérů, Woody Allen, ve svých filmech již léta mapuje mezilidské vztahy. Pro svou zatím poslední sondu si vybral dvě manželské dvojice. Jedna z nich na počátku filmu oznamuje svůj rozchod a nechtěně tak zapůsobí jako rozbuška v manželství druhém. Shodou ironických náhod byl film uveden do premiéry ve chvíli, kdy vyšel najevo vztah, který je i v tomto filmu - mezi starším mužem a mladičkou dívkou. V obou případech byl tím mužem Woody Allen. Zatímco ve filmu se postava profesora literatury zamiluje do provokativní studentky, v soukromém životě navázal vztah přímo ve své rodině - se svou nevlastní dcerou. Jak ve filmu, tak ve skutečnosti propukla bouře. Tisk všemožně přetřásal etickou stránku věci, Mia Farrowová, která byla (ve filmu i ve skutečnosti) tou podvedenou, vytáhla na stránkách tisku ke křížové výpravě proti zvrhlému manželovi. Woody Allen tak nechtěně dokázal, že jeho filmy skutečně odrážejí vztahy mezi lidmi, se všemi důsledky z toho vyplývajícími.
    3
  • Smrt v Benátkách
    Smrt v Benátkách (1971)
    FilmRole: 3. a 5. symfonie
    Hudební skladatel Gustav von Aschenbach, zotavující se po srdečním záchvatu v Benátkách, se již nikdy zdraví ani uspokojení nedočká, stihne se jen platonicky zamilovat do andělsky půvabného polského chlapce Tadzia (s nímž nikdy nepromluví, ani se jej nedotkne). Ale více než o znenadání probuzenou erotickou vášeň, i když je ta přítomna též, jde o uchvácení krásou, která si člověka podmaní a ovládne - ostatně v retrospektivách podloženou bouřlivou diskusí Gustava s přítelem o kráse (zda krásu lze umělecky stvořit či zda ji jen můžeme našimi smysly vnímat, skladatel odmítá přijmout názor, že morálka nemá s tvorbou nic společného). Vizuální ztvárnění filmu, zasazeného do období odeznívající secese, koresponduje s emotivním laděním filmu, do ještě starosvětského hotelu ještě nepronikly znepokojivé zprávy, k nimž se dostane hrdina vyprávění - hrozí epidemie cholery. Vzhled dezinfikovaného města, v jehož šedých, nehostinných uličkách se povalují haldy odpadků, tak dotváří apokalyptické zarámování melancholického příběhu, který jen předznamenává konečný zánik starého světa a jeho jistot. Roku 1911 přichází do Benátek vyčerpaný hudební skladatel Gustav von Aschenbach. V prostředí honosného italského letoviska se chce zotavit, načerpat novou životní sílu i inspiraci. Ta přichází v nečekané formě a bere na sebe podobu efébsky krásného polského mladíka Tadzia. Aschenbach postupně přichází na to, že jeho fascinace chlapcem se mění na platonickou lásku k ideálu krásy, který se celý život snažil hledat v hudbě. Situace v Benátkách však přestává být bezpečná nejen pro Aschenbachovy city, ale i pro jeho zdraví. Zákeřné scirocco přiválo do stojatých vod benátských kanálů choleru. Benátčané žijící z turistů se snaží informace o epidemii za každou cenu co nejdéle udržet v tajnosti. Smrt v Benátkách, která patří k vrcholům tvorby režiséra Luchina Viscontiho, je druhým dílem tzv. německé trilogie. Film je dokonalou evokací atmosféry pozdní secese, belle époque i starého světa, který po 1. světové válce zanikl. Předobrazem postavy Gustava von Aschenbacha byl hudební skladatel Gustav Mahler. Proto ve své adaptaci Visconti změnil Aschenbachovu profesi ze spisovatele na hudebního skladatele. S pomocí dokonalé scénografie a hudby Mahlera, Lehára a Musorgského vytvořil z předlohy, která bývala považována za nesfilmovatelnou, reflexi o podstatě umělecké tvorby, krásy a o dvou silách řídících život člověka: síle lásky a síle smrti.
    70%
    Hudební skladatel Gustav von Aschenbach, zotavující se po srdečním záchvatu v Benátkách, se již nikdy zdraví ani uspokojení nedočká, stihne se jen platonicky zamilovat do andělsky půvabného polského chlapce Tadzia (s nímž nikdy nepromluví, ani se jej nedotkne). Ale více než o znenadání probuzenou erotickou vášeň, i když je ta přítomna též, jde o uchvácení krásou, která si člověka podmaní a ovládne - ostatně v retrospektivách podloženou bouřlivou diskusí Gustava s přítelem o kráse (zda krásu lze umělecky stvořit či zda ji jen můžeme našimi smysly vnímat, skladatel odmítá přijmout názor, že morálka nemá s tvorbou nic společného). Vizuální ztvárnění filmu, zasazeného do období odeznívající secese, koresponduje s emotivním laděním filmu, do ještě starosvětského hotelu ještě nepronikly znepokojivé zprávy, k nimž se dostane hrdina vyprávění - hrozí epidemie cholery. Vzhled dezinfikovaného města, v jehož šedých, nehostinných uličkách se povalují haldy odpadků, tak dotváří apokalyptické zarámování melancholického příběhu, který jen předznamenává konečný zánik starého světa a jeho jistot. Roku 1911 přichází do Benátek vyčerpaný hudební skladatel Gustav von Aschenbach. V prostředí honosného italského letoviska se chce zotavit, načerpat novou životní sílu i inspiraci. Ta přichází v nečekané formě a bere na sebe podobu efébsky krásného polského mladíka Tadzia. Aschenbach postupně přichází na to, že jeho fascinace chlapcem se mění na platonickou lásku k ideálu krásy, který se celý život snažil hledat v hudbě. Situace v Benátkách však přestává být bezpečná nejen pro Aschenbachovy city, ale i pro jeho zdraví. Zákeřné scirocco přiválo do stojatých vod benátských kanálů choleru. Benátčané žijící z turistů se snaží informace o epidemii za každou cenu co nejdéle udržet v tajnosti. Smrt v Benátkách, která patří k vrcholům tvorby režiséra Luchina Viscontiho, je druhým dílem tzv. německé trilogie. Film je dokonalou evokací atmosféry pozdní secese, belle époque i starého světa, který po 1. světové válce zanikl. Předobrazem postavy Gustava von Aschenbacha byl hudební skladatel Gustav Mahler. Proto ve své adaptaci Visconti změnil Aschenbachovu profesi ze spisovatele na hudebního skladatele. S pomocí dokonalé scénografie a hudby Mahlera, Lehára a Musorgského vytvořil z předlohy, která bývala považována za nesfilmovatelnou, reflexi o podstatě umělecké tvorby, krásy a o dvou silách řídících život člověka: síle lásky a síle smrti.
    4
  • Pod pískem
    Pod pískem (2001)
    Film
    Spokojený manželský pár ve středních letech, Marie a Jean, se jako každý rok vypraví do západní Francie strávit část léta ve svém domě u moře. Jednoho dne se rozhodnou zajít na pláž. Zatímco se Marie opaluje, Jean si jde zaplavat. Žena na dece usne a po probuzení svého manžela marně hledá. On se k ní ale už nikdy nevrátí... Jaký důvod může mít člověk, aby jednoho dne odešel bez vysvětlení, bez náznaku odpovědi na přirozený příval otázek, jež svým zmizením vyvolá? A byl ten odchod opravdu dobrovolný a konečný? Anebo zasáhla náhoda a Jean skutečně utonul? Anebo se vůbec neutopil a prostě od Marie odešel jinam, žít jiný život s jinou ženou? Mladý francouzský režisér François Ozon ve svém snímku nabídl divákům psychologický pohled do nitra zralé ženy, krutě zasažené ztrátou manžela. V hlavní roli britská star francouzského filmu Charlotte Ramplingová.
    Žánry:Drama
    69%
    Spokojený manželský pár ve středních letech, Marie a Jean, se jako každý rok vypraví do západní Francie strávit část léta ve svém domě u moře. Jednoho dne se rozhodnou zajít na pláž. Zatímco se Marie opaluje, Jean si jde zaplavat. Žena na dece usne a po probuzení svého manžela marně hledá. On se k ní ale už nikdy nevrátí... Jaký důvod může mít člověk, aby jednoho dne odešel bez vysvětlení, bez náznaku odpovědi na přirozený příval otázek, jež svým zmizením vyvolá? A byl ten odchod opravdu dobrovolný a konečný? Anebo zasáhla náhoda a Jean skutečně utonul? Anebo se vůbec neutopil a prostě od Marie odešel jinam, žít jiný život s jinou ženou? Mladý francouzský režisér François Ozon ve svém snímku nabídl divákům psychologický pohled do nitra zralé ženy, krutě zasažené ztrátou manžela. V hlavní roli britská star francouzského filmu Charlotte Ramplingová.
    Žánry:Drama
    5
  • Zvrácený
    Zvrácený (2002)
    Film
    68%
    6
  • Rok Draka
    Rok Draka (1985)
    FilmRole: výňatek z 5. Věty ze Symfonie č.2
    Na počátku všeho je vražda starosty newyorské Čínské čtvrti Jackieho Wonga a jmenování kapitána Stanleyho Whitea novým policejním velitelem. Horší kombinaci by si nedokázal představit ani pověstný čínský horoskop. Válečný veterán White si totiž přivezl z války ve Vietnamu hlubokou, téměř patologickou nenávist vůči Asiatům a vyšetřování vraždy v Čínské čtvrti, kterou byl pověřen, se pro něj stává osobní válkou, při níž se nehodlá ohlížet na nic a na nikoho. Přes varování svého nadřízeného hodlá porušit nepsanou dohodu mezi policií a čínskou mafií a pustit se do boje proti čínským pouličním gangům, které jsou odnožemi triád. V podsvětí čínské čtvrti se mezitím vyostřuje boj o moc, který rozpoutal ctižádostivý a bezcitný zeť nového starosty, mladý Joey Tai. Snaží se hlavy čínské mafie přimět k vypovězení smlouvy s italskou mafií a vyprovokovat boj mezi jednotlivými triádami. White správně tuší, že on je v současnosti tím nejnebezpečnějším mužem a soustředí se na něj. Když se ho kmotr čínské mafie pokusí podplatit, odmítne jeho nabídku a vyhlásí Číňanům otevřenou válku. Jeho zarputilost se však stává nebezpečnou celému jeho okolí. Tai nechá zabít jeho manželku, zastřelí jeho kolegu a nechá surově znásilnit čínskou novinářku Tracy Tzu, se kterou se dal White dohromady. Tvrdohlavý a zaslepený policista však odmítne boj proti mafii zastavit a je odhodlán Taie dostat, i kdyby ho to mělo stát život.
    68%
    Na počátku všeho je vražda starosty newyorské Čínské čtvrti Jackieho Wonga a jmenování kapitána Stanleyho Whitea novým policejním velitelem. Horší kombinaci by si nedokázal představit ani pověstný čínský horoskop. Válečný veterán White si totiž přivezl z války ve Vietnamu hlubokou, téměř patologickou nenávist vůči Asiatům a vyšetřování vraždy v Čínské čtvrti, kterou byl pověřen, se pro něj stává osobní válkou, při níž se nehodlá ohlížet na nic a na nikoho. Přes varování svého nadřízeného hodlá porušit nepsanou dohodu mezi policií a čínskou mafií a pustit se do boje proti čínským pouličním gangům, které jsou odnožemi triád. V podsvětí čínské čtvrti se mezitím vyostřuje boj o moc, který rozpoutal ctižádostivý a bezcitný zeť nového starosty, mladý Joey Tai. Snaží se hlavy čínské mafie přimět k vypovězení smlouvy s italskou mafií a vyprovokovat boj mezi jednotlivými triádami. White správně tuší, že on je v současnosti tím nejnebezpečnějším mužem a soustředí se na něj. Když se ho kmotr čínské mafie pokusí podplatit, odmítne jeho nabídku a vyhlásí Číňanům otevřenou válku. Jeho zarputilost se však stává nebezpečnou celému jeho okolí. Tai nechá zabít jeho manželku, zastřelí jeho kolegu a nechá surově znásilnit čínskou novinářku Tracy Tzu, se kterou se dal White dohromady. Tvrdohlavý a zaslepený policista však odmítne boj proti mafii zastavit a je odhodlán Taie dostat, i kdyby ho to mělo stát život.
    7
  • Karl May
    Karl May (1974)
    Film
    Tento snový, tříhodinový životopisný film je prostředním dílem Syberbergovy „Německé trilogie“ o mytologických základech Třetí říše. Spojením divadla, hudby a filmu Syberberg vyvolává ducha Karla Maye (1842–1912), nesmírně populárního německého spisovatele, který zasadil mnoho svých dobrodružných románů do idealizované verze amerického Divokého západu. Jeho příběhy o kovbojích a nadlidech milovali mnozí, včetně (našeho) Hitlera, který údajně nařídil svým generálům, aby po porážkách v ruské kampani četli Mayova díla.
    68%
    Tento snový, tříhodinový životopisný film je prostředním dílem Syberbergovy „Německé trilogie“ o mytologických základech Třetí říše. Spojením divadla, hudby a filmu Syberberg vyvolává ducha Karla Maye (1842–1912), nesmírně populárního německého spisovatele, který zasadil mnoho svých dobrodružných románů do idealizované verze amerického Divokého západu. Jeho příběhy o kovbojích a nadlidech milovali mnozí, včetně (našeho) Hitlera, který údajně nařídil svým generálům, aby po porážkách v ruské kampani četli Mayova díla.
    8
  • Kamen
    Kamen (1992)
    Film
    ...hluboce nejasná meditace o předrevolučním Rusku ve formě setkání mezi duchem z minulosti a současným strážcem onoho ducha. Ve skutečnosti se zdá, že těmi dvěma postavami jsou stín Antona Čechova a mladík, který se stará o Čechovovo muzeum na Krymu, ačkoli to není nikdy řečeno výslovně.
    68%
    ...hluboce nejasná meditace o předrevolučním Rusku ve formě setkání mezi duchem z minulosti a současným strážcem onoho ducha. Ve skutečnosti se zdá, že těmi dvěma postavami jsou stín Antona Čechova a mladík, který se stará o Čechovovo muzeum na Krymu, ačkoli to není nikdy řečeno výslovně.
    9
  • Chuzhaya belaya i ryaboj
    Chuzhaya belaya i ryaboj (1986)
    Film
    V chudém zapadlém městečku se otrhaní kluci zběsile cvičí v boji a po nocích se místní elita shromažďuje v kulečníkové herně a chlubí se smyšlenými životopisy, zatímco tlupy chlapců se baví krvavými rvačkami na zapadlých pustých pozemcích… Jedním z nejvýraznějších prvků poválečného dětství byli holubi. Dali se koupit, prodat nebo ukrást. Jednoho dne se nad městem objevil krásný bílý holub. Ivan s nasazením života Bílého chytil. A okamžitě se stal terčem "holubí" mafie…
    Žánry:DramaDětskýRetro
    67%
    V chudém zapadlém městečku se otrhaní kluci zběsile cvičí v boji a po nocích se místní elita shromažďuje v kulečníkové herně a chlubí se smyšlenými životopisy, zatímco tlupy chlapců se baví krvavými rvačkami na zapadlých pustých pozemcích… Jedním z nejvýraznějších prvků poválečného dětství byli holubi. Dali se koupit, prodat nebo ukrást. Jednoho dne se nad městem objevil krásný bílý holub. Ivan s nasazením života Bílého chytil. A okamžitě se stal terčem "holubí" mafie…
    Žánry:DramaDětskýRetro
    10
  • Strom života
    Strom života (2011)
    Film
    • Filmbox+
    66%
    11
  • Co chytneš v žitě
    Co chytneš v žitě (1998)
    FilmRole: archivní
    Český film, povídková trilogie o lásce v každém věku, tajemstvích a nástrahách skrytých v obilném poli v různých ročních dobách. V první povídce Osina, odehrávající se v horkém dni začátku léta, se dvojice mladých lidí vydává hledat záhadné kruhy v obilí. To je skvělá příležitost, jak se blíže poznat a snad i zamilovat. Hrají: A. Elsnerová, L. Frej a J. Maštalíř. V srpnovém příběhu Stoh prožije čtveřice kluků v tajném stohovém bunkru prázdninové dobrodružství s neznámou dívkou. Ta je za dodávky jídla a všelijaká další přilepšení odměňuje lekcemi v líbání. Hrají: D. Oliva, M. Šlechta, V. Jakoubek, K. Issová, J. Sedláčková, J. Dulava a další. Podzimní epizoda Cesta zachycuje tíživé pocity starých novomanželů, kteří při nezdařeném návratu ze svatby uvíznou v rozblácené oranici... Hrají: I. Janžurová, K. Brožek a J. Vychodilová. (Česká televize)
    64%
    Český film, povídková trilogie o lásce v každém věku, tajemstvích a nástrahách skrytých v obilném poli v různých ročních dobách. V první povídce Osina, odehrávající se v horkém dni začátku léta, se dvojice mladých lidí vydává hledat záhadné kruhy v obilí. To je skvělá příležitost, jak se blíže poznat a snad i zamilovat. Hrají: A. Elsnerová, L. Frej a J. Maštalíř. V srpnovém příběhu Stoh prožije čtveřice kluků v tajném stohovém bunkru prázdninové dobrodružství s neznámou dívkou. Ta je za dodávky jídla a všelijaká další přilepšení odměňuje lekcemi v líbání. Hrají: D. Oliva, M. Šlechta, V. Jakoubek, K. Issová, J. Sedláčková, J. Dulava a další. Podzimní epizoda Cesta zachycuje tíživé pocity starých novomanželů, kteří při nezdařeném návratu ze svatby uvíznou v rozblácené oranici... Hrají: I. Janžurová, K. Brožek a J. Vychodilová. (Česká televize)
    12
  • Mahler auf der Couch
    Mahler auf der Couch (2010)
    Film
    62%
    13
  • Ceremoniář
    Ceremoniář (1996)
    Film
    Kdo je ten suverénní muž, který s neobvyklou elegancí a překvapující profesionalitou začal jednoho dne obsluhovat na recepcích nejvyšších vládních a stranických špiček? Odkud se vynořil, jaké má úkoly a kdo ho jimi pověřil? Těmito otázkami si budou v novém českém filmu Ceremoniář lámat hlavu členové tajných služeb, důležití i nepodstatní poskokové mocných, přesvědčení, že znají každý článek důmyslně neprůhledného řetězu vztahů a kompetencí centrálně řízeného státu. Než dojde k překvapivému odhalení tajemného ceremoniáře, žijícího dvojím životem, získá si důvěru prvních dvou mužů ve státě. Díky ní se mu podaří zakončit svoji kariéru nebetyčnou drzostí a provokací státně-politického rozměru. A mizí ze scény stejně nenadále, jak se na ní objevil. Tím však film nekončí. Systém, ze kterého si vystřelil, nemá totiž pro humor smysl. Nový český film scenáristky Evy Kantůrkové a režiséra Jiřího Věrčáka je černou komedií nebo (chcete-li) politickým thrillerem v ryze českém pojetí. S vynikajícími herci, chytrým a napínavým dějem, podivuhodným a netuctovým hrdinou.
    Žánry:DramaKomedie
    59%
    Kdo je ten suverénní muž, který s neobvyklou elegancí a překvapující profesionalitou začal jednoho dne obsluhovat na recepcích nejvyšších vládních a stranických špiček? Odkud se vynořil, jaké má úkoly a kdo ho jimi pověřil? Těmito otázkami si budou v novém českém filmu Ceremoniář lámat hlavu členové tajných služeb, důležití i nepodstatní poskokové mocných, přesvědčení, že znají každý článek důmyslně neprůhledného řetězu vztahů a kompetencí centrálně řízeného státu. Než dojde k překvapivému odhalení tajemného ceremoniáře, žijícího dvojím životem, získá si důvěru prvních dvou mužů ve státě. Díky ní se mu podaří zakončit svoji kariéru nebetyčnou drzostí a provokací státně-politického rozměru. A mizí ze scény stejně nenadále, jak se na ní objevil. Tím však film nekončí. Systém, ze kterého si vystřelil, nemá totiž pro humor smysl. Nový český film scenáristky Evy Kantůrkové a režiséra Jiřího Věrčáka je černou komedií nebo (chcete-li) politickým thrillerem v ryze českém pojetí. S vynikajícími herci, chytrým a napínavým dějem, podivuhodným a netuctovým hrdinou.
    Žánry:DramaKomedie
    14
  • Podzimní návrat
    Podzimní návrat (2001)
    FilmRole: úryvek ze Symfonie č.5
    Celovečerní film režiséra a scenáristy Georga Agathonikiadise Podzimní návrat, který byl vyroben v brněnském studiu České televize (tvůrčí skupina Josefa Souchopa a Dariny Levové) ve spolupráci s řeckou televizí ERT, velmi působivě zpracovává zážitky řeckého chlapce, který po nuceném exodu za občanské války v Řecku v roce 1949 našel svůj druhý domov v tehdejším Československu, v městě Brně, kde ho vychovávali jeho řecký dědeček a řecká babička. Hrdina příběhu Podzimní návrat navštíví jako zralý muž místa svého dětství a mládí, aby převezl ostatky svých prarodičů do rodného Řecka, kde nyní žije. Vybavují se mu vzpomínky na milované osoby - babičku, dědečka, pana Nováka, němého blázna Miloše, přítele Rosťu, na jeho první lásky, na všechny dávné radostné i bolestné události. Své brněnské dětství a mládí jsem se pokusil zvěčnit jako moravský Amarcord, říká o svém uměleckém projektu režisér George Agathonikiadis.
    Žánry:Drama
    52%
    Celovečerní film režiséra a scenáristy Georga Agathonikiadise Podzimní návrat, který byl vyroben v brněnském studiu České televize (tvůrčí skupina Josefa Souchopa a Dariny Levové) ve spolupráci s řeckou televizí ERT, velmi působivě zpracovává zážitky řeckého chlapce, který po nuceném exodu za občanské války v Řecku v roce 1949 našel svůj druhý domov v tehdejším Československu, v městě Brně, kde ho vychovávali jeho řecký dědeček a řecká babička. Hrdina příběhu Podzimní návrat navštíví jako zralý muž místa svého dětství a mládí, aby převezl ostatky svých prarodičů do rodného Řecka, kde nyní žije. Vybavují se mu vzpomínky na milované osoby - babičku, dědečka, pana Nováka, němého blázna Miloše, přítele Rosťu, na jeho první lásky, na všechny dávné radostné i bolestné události. Své brněnské dětství a mládí jsem se pokusil zvěčnit jako moravský Amarcord, říká o svém uměleckém projektu režisér George Agathonikiadis.
    Žánry:Drama
    15

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.